Кафедри

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 27
  • Ескіз
    Документ
    Застосування методу еквівалентної потужності для оцінки витрат енергії в регульованих приводах
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Григоров, Отто Володимирович; Стрижак, В. В.; Стрижак, М. Г.
  • Ескіз
    Документ
    Економія енергії в регульованому гідростатичному приводі для підйомно-транспортних споруд логістичних систем
    (ТзОВ "КІНПАТРІ ЛТД", 2015) Григоров, Отто Володимирович; Зюбанова, Дар'я Михайлівна; Стрижак, Всеволод Вікторович
  • Ескіз
    Документ
    Обоснование снижения мощности электродвигателя гидропривода методом эквивалентной мощности
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Григоров, Отто Владимирович; Стрижак, Всеволод Викторович; Зюбанова, Дарья Михайловна; Цебренко, Максим Вячеславович; Стрижак, Марьяна Георгиевна
    Обосновано снижение установленной мощности приводного электродвигателя кранового механизма на основе анализа затрат энергии и сопоставления эквивалентной мощности гидростатического привода и асинхронного привода с фазным ротором.
  • Ескіз
    Документ
    Augmented reality in logistics
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Grigorov, O. V.; Anischenko, G. O.; Petrenko, N.; Alieksieiev, V.
  • Ескіз
    Документ
    Big data in logistics
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Grigorov, O. V.; Anischenko, G. O.; Petrenko, N.; Parkhomenko, O.
  • Ескіз
    Документ
    Analysis of Various Approaches to Modeling of Dynamics of Lifting-Transport Vehicles
    (Science Publishing Corporation, 2018) Grigorov, O. V.; Druzhynin, E. I.; Anishchenko, G. O.; Strizhak, M. G.; Strizhak, V. V.
    The results of analytical and numerical modeling of dynamic characteristics of linear and non-linear mathematical models of the "trolleyload" system of bridge and container cranes are presented. KiDyM software complex is used for numerical modeling, which, based on the use of the apparatus of structural matrices and the built-in computer algebra system, allows the construction of ordinary differential equations of motion of the class of systems under consideration at the analytical level. Recommendations on the possible use of the considered mathematical models of the "trolley-load" system in various regular and forced operation modes of bridge and container cranes are given on the basis of the analysis. The ratio of the results of calculations for various design models of regular and forced operation of the bridge crane has been established. The magnitude of the distribution of the maximum values of the dynamic characteristics of motion of the container crane has been designed by calculating the forced operation mode using various mathematical models.
  • Ескіз
    Документ
    Різні підходи до моделювання динаміки ПТМ
    (Український державний університет залізничного транспорту, 2018) Григоров, Отто Володимирович; Дружинін, Євген Іванович; Аніщенко, Галина Оттівна; Стрижак, Всеволод Вікторович; Стрижак, Мар'яна Георгіївна
  • Ескіз
    Документ
    Testing of hydrodynamic drive of cranes mechanisms
    (AGIR Publishing House, Bucharest, Romania, 2020) Grigorov, O. V.; Anishchenko, G. O.; Petrenko, N.; Strizhak, V. V.; Turchyn, O. V.; Strizhak, M. G.; Okun, A. O.; Radchenko, V.
    The results of researches on the cranes (bridge, tower and portal) with hydrodynamic drives of travel and slewing mechanisms are given. Recommendations for a significant increase hydraulic drives elements limit number of fatigue cycles in relation to a drive with a phase rotor are given.
  • Ескіз
    Документ
    Testing of hydrostatic drive of cranes mechanisms
    (AGIR Publishing House, Bucharest, Romania, 2019) Grigorov, O. V.; Anishchenko, G. O.; Petrenko, N.; Strizhak, V. V.; Turchyn, O. V.; Strizhak, M. G.; Okun, A. O.
    At present, the experts of lifting, transport, construction and road equipment are tasked with significantly improving the productivity of loading and unloading operations, improving performance characteristics, increasing the durability and reliability of machines. One of the ways of solving these problems is the widespread use of hydraulic transmissions in various mechanisms of cranes, construction and road machines. The results of researches on the cranes (bridge, tower and portal) with hydrostatic drives of travel and slewing mechanisms are given. The results of testing are compared with the solutions on the computer. Recommendations for a significant increase hydrostatic drives limit number of fatigue cycles of welded joints of crane steel structures in relation to a drive with a phase rotor are given.
  • Ескіз
    Документ
    Comparing hydraulic and electromechanical drives by electric motor's power
    (2019) Grigorov, O. V.; Anishchenko, G. O.; Druzhynin, E. I.; Strizhak, V. V.; Strizhak, M. G.; Mаlashchenkо, V. O.
    The authors have made the analysis of energy consumption by positive-displacement hydraulic drive and asynchronous motor with phase rotor in the course of crane mechanisms operation at all stages of motion: acceleration, movement at nominal or intermediate speed, and deceleration. There have been determined and compared equivalent capacities per work cycle for electric and hydraulic drives of crane mechanisms depending on operating conditions group and operation time. There has been justified the decrease of rated capacity of electric motor of crane mechanisms’ hydraulic drive as compared with the case of applying asynchronous motor with phased rotor for the same mechanisms.