Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
2 результатів
Результати пошуку
Документ Мовленнєві ситуації як засіб розвитку мовленнєвого спілкування(Видавничий дім "Гельветика", 2024) Субота, Лариса Андріївна; Велущак, МаринаСтаття присвячена розгляду значення мовленнєвих ситуацій у процесі формування та розвитку навичок мовленнєвого спілкування у здобувачів вищої освіти. Актуальність статті зумовлена тим, що у контексті глобалізації та зростаючої ролі мовного спілкування у сучасному світі, вивчення мовленнєвих ситуацій є важливим для педагогічної практики та наукових досліджень. Автори ставлять за мету дослідити теоретичні основи та практичні можливості використання мовленнєвих ситуацій як ефективного засобу впливу на формування та вдосконалення комунікативних навичок. У статті «мовленнєва ситуація» трактується як ситуація мовлення, ситуативний контекст мовленнєвої взаємодії, а також набір характеристик ситуативного контексту, релевантних для мовленнєвої поведінки учасників комунікативної події, що впливають на вибір мовленнєвих стратегій, прийомів, засобів. Автори виокремлюють такі компоненти мовленнєвої ситуації, як мета та мотив дії, учасники мовленнєвого акту, їхні взаємовідносини, часові та локальні особливості, особливості структури контексту в умовах інтерактивного спілкування. У статті досліджено теоретичні засади та практичні аспекти використання мовленнєвих ситуацій як ефективного засобу впливу на розвиток комунікативних здібностей. Зокрема, у статті розглядаються типи мовленнєвих ситуацій, методи їх створення та застосування в освітньому процесі. Автори висвітлюють психологічні та методичні аспекти використання мовленнєвих ситуацій для ефективного вдосконалення мовленнєвих навичок учасників освітнього процесу. Результати досліджень статті можуть бути корисні для вчителів, педагогів, лінгвістів та інших спеціалістів, що працюють у сфері мовної освіти та розвитку мовленнєвих здібностей.Документ Методичні рекомендації до самостійної роботи іноземних студентів 3-го курсу з дисципліни "Українська мова"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Субота, Лариса АндріївнаМетодичні рекомендації призначені для самостійної роботи іноземних студентів, які вивчають українську мову як іноземну та володіють базовими знаннями з лексики і граматики української мови. Самостійна робота студента є основним засобом засвоєння навчального матеріалу у вільний від аудиторних занять час. Читання з розумінням основного змісту тексту українською мовою є важливим засобом навчання іноземних студентів, які здобувають освіту англійською мовою. Текст виконує тренувальну функцію – формування умінь і навичок практичного використання знань студентів з української мови та сприяє розвитку основних видів мовленнєвої діяльності – аудіюванню, говорінню, читанню, письму. При доборі текстів було враховано їх інформативність та проблемність. Читання допомагає розвитку усного мовлення, формуванню комунікативної компетенції іноземних студентів, підвищенню рівня володіння українською мовою як засобом комунікації.