Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
9 результатів
Результати пошуку
Документ Нові способи поліпшення газопровідності керамічних оболонкових форм(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Русабров, А. Є.; Мариненко, Дмитро Віталійович; Пономаренко, Ольга Іванівна; Берлізєва, Тетяна ВікторівнаДокумент Математичне моделювання впливу параметрів двигуна внутрішнього згоряння на динаміку розгону автомобіля(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Осетров, Олександр Олександрович; Чучуменко, Богдан СергійовичПрийомистість автомобіля визначає його динамічні властивості і характеризується часом розгону від 0 до 100 км/год. Експериментальне дослідження впливу параметрів автомобіля на його прийомистість пов’язане зі значними матеріальними і трудовими витратами. На стадії ескізної проробки конструкції автомобіля, попереднього визначення конструктивних параметрів і налаштувань раціонально використання математичних моделей. В існуючих моделях динаміки руху транспортних засобів потужність двигуна, як правило, задається емпіричними залежностями і не враховує можливості зміни його параметрів і характеристик. В роботі запропоновано математичну модель, яка поєднує моделі робочого процесу двигуна і динаміки розгону автомобіля. Математична модель робочого процесу двигуна – квазістаціонарна термодинамічна модель, у якій згоряння описується рівнянням Вібе, а теплообмін зі стінками – рівнянням Вошні. Для перевірки її адекватності проведено експериментальне дослідження двигуна ВАЗ-2108 з отриманням зовнішньої швидкісної, навантажувальної і регулювальних характеристик. Показано добре погодження розрахункових і експериментальних даних. Моделювання розгону автомобіля проводилося за методикою Є. А.Чудакова. Визначено параметри автомобіля ВАЗ-2108 і сили опору при його русі в процесі розгону від 0 до 100 км/год. Показано, що автомобіль розганяється від 0 до 100 км/год за 18,3 с, що відповідає експериментальним даним і свідчить про адекватність обраної методики. Досліджено вплив зміни параметрів і налаштувань двигуна на динаміку розгону автомобіля. Показано, що за умови досягнення кращої динаміки руху діаметр циліндра і ступінь стиску потрібно максимально збільшувати. Кут випередження запалювання, кут закриття впускного кла-пану і коефіцієнт надлишку повітря мають екстремуми. Показано ефективність використання 16-клапанної головки циліндрів замість 8-клапанної. За результатами проведених досліджень запропоновано застосувати комплект параметрів двигуна, що дозволив зменшити час розгону автомобіля ВАЗ-2108 з 18,3 с до 13,2 с. Таким чином, розроблена математична модель дозволяє кількісно оцінювати вплив параметрів двигуна на динаміку розгону автомобіля, проводити оптимізацію параметрів і налаштувань силової установки і транспортного засобу в цілому.Документ Experimental determination of the level of incipient turbulence in the working part of the T-1 wind tunnel of Ivan Kozhedub Kharkiv national Air Force university(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Bezdielnyi, Vitalii; Shevchenko, Serhii; Hridasov, IlliaThe subject of the article is to determine the level of incipient turbulence in the wind tunnel T-1 which is based on the method of measuring the pressure drop. The purpose is to experimentally determine the level of incipient turbulence in the working part of wind tunnel T-1 of Ivan Kozhedub Kharkiv National Air Force University in preparation for aerodynamic testing of aircraft models. Research methods: the method of pressure drop on the surface of the sphere by drainage. The following results of experimental determination of the level of incipient turbulence in the wind tunnel T-1 were obtained. It is established that the wind tunnel T-1 has a level of incipient turbulence 0,5…0,9 %, which corresponds to the normal condition for further experimental studies. Conclusions. According to the results of studies of the incipient turbulence in the wind tunnel T-1 by the method of pressure drop, the main dependences are obtained, and the incipient turbulence of the flow for the wooden sphere = 0,9 %, and for the metal sphere = 0,5 %, is determined. Determining the pressure distribution and aerodynamic drag does not involve measures to balance the aerodynamic scales and their certification, which determines the necessary role in the obtained reliable results of the experimental study, and this favors the drainage method.Документ Чисельно-експериментальна процедура визначення ефективних характеристик та міцності армованого композита(Таврійський національний університет ім. В. І. Вернадського, 2018) Мартиненко, Володимир Геннадійович; Львов, Геннадій ІвановичУ роботі описано чисельно-експериментальне дослідження ефективних пружних характеристик та миттєвої міцності полімерного армованого композиційного матеріалу із тканою структурою армування. Воно базується на проведенні експериментів на розтягування зразків, вирізаних із композитної пластини під різними кутами до напрямків армування, із подальшою аналітичною обробкою результатів. Для уточнення отримуваних експериментальних даних була побудована скінчено-елементна розрахункова модель композиційного зразка в захватах із орієнтацією волокон під різними кутами до докладеного навантаження. Такий комплексний підхід дав змогу отримати за кімнатної та підвищеної температур технічні константи композиційного матеріалу в площині, а також визначити параметри його міцності у навантаженні у різних напрямках. Наведене дослідження розширює відомі дані про фізико-механічні властивості полімерних армованих композиційних матеріалів та дає змогу оцінити особливості їхньої анізотропії, викликані спрямованого структурою армування композиту.Документ Порівняльний аналіз результатів експериментальних та теоретичних досліджень робочих процесів в гідрооб'ємно-механічних трансмісіях(Луцький національний технічний університет, 2015) Бондаренко, Анатолій ІгоровичВ роботі визначено вплив законів зміни параметрів регулювання гідромашин гідрооб'ємної передачі та законів зміни гальмівного моменту на основні параметри гідрооб'ємно-механічних трансмісій різних структур (розглядалися дві схеми: одна з диференціалом на вході, друга -з диференціалом на виході) при реалізації процесу гальмування, а також проведено порівняльний аналіз теоретичних результатів з експериментальними.Документ Examination of 3D surface topography of diamond burnished C45 workpieces(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Ferencsik, Viktoria; Varga, GyulaNowadays cold working operations like rolling, burnishing are important finishing methods. In this paper the diamond burnishing of external cylindrical surfaces are studied. The principle of this process is that a pressing tool, which goes along the surface of the workpiece with linear motion having given parameters (e.g. feed) while the workpiece is rotating. Using of diamond burnishing has many preferences: surface roughness of the workpiece is improving, hardness of the surface is increasing while it’s micro-structure is also improving. Fatigue strength is increasing significantly due to the compressive residual stress in the subsurface area causing by burnishing. The aim of this study was to examine the influence of different burnishing parameters, such as burnishing speed, feed and force with the using of two different kinematic viscosity oil. For plan and execute the experiments we used the Taguchy type full factorial experimental design method by which empirical formulas can be created easily. The measurement of the surface roughness was executed with Altisurf 520 3D measuring equipment at the Institute of Manufacturing Science. The measured results were evaluated by the comparison of a special correlation formula to determine the optimal combination level of the different parameters in the given interval.Документ Чисельно-експериментальний аналіз магнітного поля індуктора магнітного сепаратора на базі асинхронного двигуна(НТУ "ХПІ", 2018) Мілих, Володимир Іванович; Шилкова, Лариса ВасилівнаПодано принципи і результати чисельно-польового дослідження магнітного поля (МП) індуктора магнітного сепаратора на базі трифазного асинхронного двигуна серії А51/2 в режимі неробочого хода. МП аналізується у тривимірному розподілі чисельним методом плоско-ортогональних моделей. Результати чисельних розрахунків підтвердженні результатами вимірів магнітної індукції (МІ) у ході описаного експерименту. За результатами дослідження для експериментального зразка виявлена робоча зона обертового МП з підвищеним рівнем МІ для найбільш ефективного перемішування суміші речовин.Документ Експериментальне дослідження процесу гальмування колісного трактора Fendt 936 Vario(НТУ "ХПІ", 2014) Бондаренко, Анатолій Ігорович; Пелипенко, Євген СергійовичВ роботі наведена методика експериментального дослідження впливу законів натиснення на педаль гальма та керування джойстиком при русі з усіма та одним ведучим мостом дорогами з різним коефіцієнтом зчеплення, та варійованою силою тяги на гаку на керованість та гальмівну ефективність трактора з гідрооб’ємно-механічною трансмісією Fendt 936 Vario, описано принцип дії приладів та апаратури, що використовувалися при випробуваннях. Основними з яких є мобільний вимірювальний комплекс, що розроблений кафедрою технології машинобудування і ремонту машин Харківського національного автомобільно-дорожнього університету, та електронний динамометр. Описано принцип дії програми для візуалізації отриманих результатів з електронного динамометра.Документ Експериментальне дослідження процесу розгону колісного трактора Fendt 936 Vario(НТУ "ХПІ", 2014) Самородов, Вадим Борисович; Бондаренко, Анатолій Ігорович; Кожушко, Андрій Павлович; Мітцель, Микола ОлександровичВ роботі наведена методика експериментального дослідження процесу розгону колісного трактора Fendt 936 Vario з безступінчастою гідрооб’ємно-механічною трансмісією, описано принцип дії приладів та апаратури, що використовувалися при випробуваннях. Досліджено вплив прискорення трактора при русі з усіма ведучими мостами при виконанні польових робіт, усіма і одним ведучим мостом при виконанні транспортних робіт, та варійованою силою тяги на гаку на буксування коліс трактора Fendt 936 Vario.