Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
44 результатів
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ Ризики, що становлять загрозу погіршення стану здоров'я населення на прикладі Австрії(Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова, 2024) Твердохлєбова, Наталя Євгеніївна; Руднєва, Юлія В.Для зменшення впливу екологічних і промислових загроз країнам потрібні подальші інвестиції в розвиток екологічно чистих технологій та посилення контролю за промисловими викидами.Документ Пошук та обробка інформації(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Коржавіна, Олена Євгеніївна; Лазарєва, Ольга Ярославна; Чернишенко, Ольга ОлександрівнаДокумент Актуальність здоров'язбережувальної компетентності майбутніх тренерів з виду спорту(Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, 2024) Єфременко, Андрій; Крайник, Ярослав; Федорина, Тетяна Євгеніївна; Петренко, Валерій Іванович; Фоменко, Вікторія Вікторівна; Казак, Володимир ЮрійовичРозвиток знань та умінь щодо збереження здоров’я здобувачів освіти є одним з ключових завдань навчального процесу в сфері фізкультурно-спортивної освіти. Необхідно формувати в майбутніх тренерів у процесі навчання розуміння важливості збереження власного та здоров’я молодих спортсменів. Мета: обґрунтувати значення здоров’язбережувальної компетентності майбутніх тренерів з виду спорту. Матеріал і методи: теоретичні методи педагогічного дослідження. Результати. Підготовка сучасного тренера з виду спорту не буде якісною без сформованості в структурі професійної компетентності орієнтації на збереження здоров’я. Уявлення про здоров’язбережувальну компетентність тренера з виду спорту та її формування в процесі навчання залишається недостатньо розробленим. Її структура мусить включати характеристики, які забезпечують втілення здоров’язбереження як на особистісному рівні спортивного тренера, а також які будуть сформовані в процесі підготовки вихованців. Основою здоров’язбережувальної компетентності тренера з виду спорту є розуміння сутності спорту як діяльності спрямованої на формування, збагачення та збереження здоров’я тих, хто займаються, а не тільки на досягнення найвищого результату у змаганнях. Відповідно до цієї мети мусить будуватися спеціалізована фахова підготовка майбутніх спортивних тренерів. Висновки. Виявлено, що недостатньо уваги приділяється процесу розвитку уявлень майбутніх тренерів з виду спорту щодо оздоровчої спрямованості майбутньої професійної діяльності. Встановлені напрямки, які слід розвивати в процесі формування здоров’язбережувальної компетентності майбутніх тренерів з виду спорту. Визначено, що першочергове значення у якісній фаховій діяльності спортивного тренера мають теоретичні знання та практичні навички щодо забезпечення здоров’я атлетів на різних етапах багаторічної підготовки. Вони спираються на особистісний рівень прихильності до ведення здорового способу життя, а також володіння стратегіями формування здоров’язбережувального середовища навчально-тренувального процесу. Подальше формулювання чітких вимог до здоров’язбережувальної компетентності спортивних тренерів сприятиме підвищенню якості підготовки майбутніх спеціалістів.Документ Здоров'язбережувальна компетентність як умова професійного розвитку майбутніх педагогів вищої школи(Український державний університет імені Михайла Драгоманова, 2024) Солодовник, Тетяна Олександрівна; Середа, Наталія Вікторівна; Резнік, Світлана МиколаївнаУ статті автори розглядають вкрай важливу проблему збереження здоров’я й розвитку здоров’язбережувальної компетентності у майбутніх педагогів вищої школи. Розглянуто особливості фізичного та психічного здоров’я здобувачів. Розроблено комплекс заходів з розвитку здоров’язбережувальної компетентності. Запропоновано міні-лекції, тренінги та аутотренінг для збереження й зміцнення стану здоров’я майбутніми викладачами вищої школи.Документ Формування здоров'язбережувальної компетентності у здобувачів вищої освіти засобами фізичної культури та спорту(Громадська наукова організація "Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління", 2023) Ганчева, Крістіна Миколаївна; Бабаджанян, Вікторія Володимирівна; Семаль, Наталія Володимирівна; Курій, Олена Володимирівна; Мироненко, Світлана ГеоргіївнаУ статті досліджуються питання головних особливостей формування здоров’язбережувальної компетентності здобувачів вищої освіти засобами фізичної культури та спорту. Розглянуто, що компетентнісний підхід – це спрямованість освітнього процесу на формування та розвиток ключових і предметних компетентностей особистості, які вона буде використовувати під час професійної діяльності. Визначено, що компетентність – це готовність вирішувати завдання зі знаннями справи. Надано авторське визначення здоров’язбережувальної компетентності: це знання особистості щодо основ здоров’я: психічного, фізіологічного та духовного; вміння: дотримуватися здорового способу життя та правильного харчування; навички: здійснювати різні вправи, займатися психогігієною та психопрофілактикою щодо власних сфер здоров’я. Розроблено структуру здоров’язбережувальної компетентності здобувачів вищої освіти. До неї віднесено наступні компоненти: когнітивний, емоційно-рефлексивний, мотиваційний та вольовий. Охарактеризовано, що: когнітивний компонент здоров’язбережувальної компетентності полягає у формуванні знань щодо фізичного виховання та спорту, про закономірності збереження і розвитку здоров’я і прагнення до самоосвіти в питаннях здоров’язбереження; емоційно-рефлексивний компонент полягає у здійсненні постійного аналізу та осмислення своїх власних дій та емоційних станів самопізнання в процесі заняття фізичною культурою та спортом; мотиваційний компонент здоров’язбережувальної компетентності має на меті постійне спонукання до занять фізичною культурою та спортом, задля забезпечення здорового способу життя; вольовий компонент – це здатність зосереджуватися на досягненні мети, пошуку шляхів та способів дотримання вибраної стратегії вдосконалення знань та постійне заняття фізичною культурою та спортом. Акцентовано увагу на тому, що для того, щоб студенти набули навичок здоров’язбереження, необхідно впроваджувати в освітню діяльність низку завдань: оздоровчих; освітніх; виховних. Зроблено висновок, що розвиток здоров’язбережувальної компетентності студентів вищих навчальних закладів засобами фізичної культури і спорту набуває особливого значення в сучасних умовах, оскільки йдеться про формування системи ціннісних орієнтацій і установок, що відповідають активній життєвій позиції майбутніх фахівців, їх позитивної мотивації до саморозвитку і самовдосконалення, відповідальності за власне здоров’я і самореалізацію в соціальному та професійному середовищі.Документ Лазер і здоров'я(Комунальне підприємство "Міська друкарня", 2024) Кіпенський, Андрій Володимирович; Васильєва-Лінецька, Лариса Яківна; Вуйцік, Вальдемар; Заболотна, Наталія Іванівна; Качалова, Наталія Михайлівна; Коваль, Леонід Григорович; Колісник, Петро Федорович; Комарова, Ольга Сергіївна; Куліченко, Вячеслав Вікторович; Лисиченко, Микола Леонідович; Микитюк, Зенон Матвійович; Павлов, Володимир Сергійович; Павлов, Сергій Володимирович; Русанова, Євгенія Георгіївна; Салдан, Йосип Романович; Сушинський, Орест Євгенович; Тимчик, Григорій Семенович; Тужанський, Станіслав Євгенович; Холін, Володимир Вікторович; Штофель, Дмитро ХуановичНаведено відомості про творчий шлях А.М. Коробова, одного з фахівців застосування фотонних технологій у біології та медицині. Надано інформацію про фізичні основи функціонування лазерів і випромінюючих діодів. Проаналізовано взаємодію оптичного випромінювання з біологічними об’єктами. Наведено приклади застосування лазерних і світлодіодних апаратів у різних галузях біології, медицині і сільського господарства. Монографія може бути корисною фахівцям у галузі медичного приладобудування, студентам технічних і медичних закладів вищої освіти, а також медичним працівникам.Документ Програма "Зварювальник" для дослідження впливу чинників виробничого середовища на здоров'я працюючого(Publishing office RS Global Media LLC company, 2020) Березуцький, Вячеслав Володимирович; Хондак, І. І.In today's world, gamification is widely used as one of the most effective approaches to learning. Developed and implemented in the educational process work "Welder" is a visual tool in the study of the influence of factors of the production environment and the work process on the health of the working and environment in the welding process. The use of such works in various forms of training is very important and necessary in modern conditions. This is especially true for distance learning. With distance learning, where there is virtually no "live" communication with the teacher, there are difficulties in presenting theoretical material. In connection with this, a new computer simulation program was developed and introduced into the educational process at the Department of Occupational Safety at Kharkiv National University of Radio Electronics. The program, which gives an opportunity to clearly visualize the impact of various factors on the welder and the environment, introduces methods and means of protection against their negative impact.Документ Робоча програма з навчальної дисципліни "Долікарська медична допомога"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Білоус, Олеся ВалеріївнаМетою навчальної дисципліни «Долікарська медична допомога» є отримання базових знань з роботи організму під час травм, стресів, ситуацій що погрожують життю та здоров`ю людини та формування вміння надати невідкладну долікарську допомогу в цих ситуаціях щоб зберегти життя. Програма акцентує увагу студентів на сучасних досягненнях в сфері невідкладної допомоги. Крім того, вивчення дисципліни має на меті формування світогляду, розвитку інтелекту, ерудиції, формування професійних компетенцій зі спеціальності.Документ Психосоціальні чинники ставлення до власного здоров'я у чоловіків та жінок(Barca Academy Publishing, 2022) Кононенко, Тетяна Олександрівна; Татієвська, Марія МаратівнаДокумент Профілактика остеохондрозу грудного відділу хребта у дорослого населення з використанням функціональних петель TRX(2022) Долгарева, Марія Георгіївна