Кафедри

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 69
  • Ескіз
    Публікація
    Інформаційна безпека як складовий елемент системи економічної безпеки суб'єкта підприємництва
    (Національний університет "Запорізька політехніка", 2023) Литвиненко, А. О.; Іпполітов, Євгеній Миколайович
    Для управління економічною безпекою підприємства важливим аспектом є визначення основних її складових. Складові економічної безпеки підприємства – це сукупність основних напрямів його економічної безпеки, істотно відмінних один від одного за своїм змістом. в умовах нестабільності зовнішнього середовища формування надійної системи економічної безпеки підприємства можливе лише за системного підходу до її організації. Завдяки цій системі має бути забезпечено можливість оцінювання перспектив розвитку та зростання суб’єкта підприємництва, розроблення тактики і стратегії його розвитку, зменшення наслідків впливу зовнішнього середовища, а також попередження можливостей виникнення нових загроз та небезпек.) Так як сучасних умовах інформаційна безпека є невід’ємною складовою системи економічної безпеки господарюючого суб’єкта, то надійне забезпечення інформаційної безпеки стає атрибутом формування клієнтської довіри. Тому, в процесі створення та функціонування бізнесу, задля стійкого розвитку та забезпечення конкурентоспроможності, суб’єктам підприємництва необхідно створити ефективну під систему управління інформаційною безпекою в складі загальної системи управління економічною безпекою підприємства.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до самостійної роботи з дисципліни "Комплаєнс-менеджмент у фінансово-кредитній сфері"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Юр'єва, Ірина Анатоліївна
    Дисципліна «Комплаєнс-менеджмент у фінансово-кредитній сфері» є вибірковою для вивчення студентами третього курсу першого рівня освіти бакалавр за спеціальностями 0.72 «Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок». Вивчення цієї дисципліни допоможе студентам у подальшому при вивченні дисциплін «Фінансова безпека та фінансові ризики», «Аналіз господарської діяльності» та інших. Метою навчальної дисципліни є формування у майбутніх фахівців професійної компетентності «Комплаєнс-менеджмент у фінансово-кредитній сфері». Програма навчальної дисципліни орієнтована на засвоєння теоретичних та прикладних засад комплаєнс - менеджмент у фінансово-кредитній сфері. Курс «Комплаєнс-менеджмент у фінансово-кредитній сфері» охоплює теоретичні, нормативні та методологічні засади аналізу комплаєнс - менеджменту у фінансово-кредитній сфері. Курс має сприяти формуванню висококваліфікованих фахівців у сфері комплаєнс - менеджменту у фінансово-кредитній сфері із урахуванням його соціально складової.
  • Ескіз
    Публікація
    Міжнародне інноваційне підприємництвo: стартап проектування
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024) Линник, Олена Іванівна; Перерва, Петро Григорович; Ляліна, Олександра Андріївна
    Дослідження фокусується на аналізі кращих практик у створенні та розвитку стартапів у міжнародному масштабі з особливим акцентом на інноваційність та підприємницький дух. Зокрема, розглядаються такі аспекти, як стратегії залучення інвестицій, управління ризиками, взаємодія з міжнародними партнерами та створення конкурентоздатного продукту або послуги. Ця тема важлива для розуміння та підтримки розвитку інноваційних стартапів у світовому масштабі і може слугувати основою для розробки стратегій та політик у сфері підтримки підприємництва та інновацій.
  • Ескіз
    Публікація
    Управління підприємницькою діяльністю
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Шматько, Наталія Михайлівна; Побережний, Роман Олегович; Кармінська-Бєлоброва, Марина Володимирівна; Угрімова, Ірина Володимирівна; Пантелєєв, Михайло Сергійович; Перерва, Петро Григорович; Чмельова, Ольга Сергіївна; Посохов, Ігор Михайлович; Дюжев, Віктор Геннадійович; Косенко, Андрій Васильович; Синіговець, Ольга Миколаївна; Ткачов, Максим Михайлович
    У навчальному посібнику розкрито теоретичні положення і практичні питання щодо підготовки фахівців у сфері бізнесу у відповідності з освітньо-професійною програмою спеціальності «Менеджмент» зі спеціалізації «Управління підприємницькою діяльністю». Розглянуто механізми створення та управління підприємствами малого та середнього бізнесу, структуру, стан, основні тенденції та особливості форм і методів активізації підприємницької діяльності. Викладений матеріал спрямовано на формування здатності здійснювати адміністративну, підприємницьку, аналітичну, проектну та дослідницьку діяльність з використанням інноваційних підходів і методів управління бізнесом. Навчальний посібник призначено для студентів і викладачів економічних спеціальностей закладів вищої освіти, а також широкого кола підприємців.
  • Ескіз
    Публікація
    Удосконалення інструментарію оцінки та аналізу підприємницької діяльності туристичного підприємства
    (2019) Сергієнко, Олена Андріанівна; Баранова, Валерія Вадимівна; Шеянова, Еліна Дмитрівна
    Робота присвячена розробленню комплексного інструментарію удосконалення підприємницької діяльності туристичного підприємства, впровадження якого дасть змогу оцінити рівень конкурентоспроможності підприємства; спрогнозувати попит на послуги туристичної фірми; визначити суттєві фактори впливу на попит туристичної фірми; визначити групи споживачів та обрати цільові сегменти ринку; розробити комплекс рекомендацій щодо вибору підприємницької стратегії туристичного маркетингу. Результати дослідження можуть бути використані на рівні крупних, середніх та малих підприємств. Завдяки розробленому інструментарію туристичне підприємство отримає обґрунтовану оцінку розпізнавання класу клієнта, що дасть змогу пропонувати залежно від ситуації розроблені саме для нього туристичні тури та можливі знижки й акції. Виходячи з проведеного дослідження та реалізації запропонованого інструментарію, скоригована головна мета розвитку рівня підприємництва туристичного підприємства з урахуванням сучасних умов, що полягає у збільшенні частки ринку та покращенні своєї позиції відносно головних конкурентів. Результати можуть бути впроваджені для вдосконалення маркетингової стратегії та розвитку туристичного підприємства.
  • Ескіз
    Публікація
    Вплив інноваційного підприємництва на ринок діагностичних пристроїв
    (Вежа-Друк, 2024) Сергієнко, Олена Андріанівна; Рилов, Д. Ю.; Самусь, Павло Олегович
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток інноваційного підприємництва шляхом диджиталізації
    (Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, 2023) Іпполітова, Інна Ярославівна
  • Ескіз
    Публікація
    Дослідження проблематики розвитку та підтримки стартапів в Україні: інвестиції, каталізатори, бар'єри
    (Видавничий дім "Інжек", 2023) Сергієнко, Олена Андріанівна; Соснов, Ігор Ігорович; Самусь, Павло Олегович
    У статті досліджено актуальну для українського економічного сьогодення проблему розвитку та підтримки стартапів в Україні. Здійснено огляд різноманітних досліджень економістів щодо стартапів та управління ними. Виявлено чинники мікро- та макросередовища, що впливають на започаткування та розвиток стартапів в Україні. На основі здійснених досліджень визначено фактори-каталізатори та фактори-бар’єри для розвитку стартапів в Україні. Серед першочергових проблем виявлено такі: макроекономічна нестабільність; роздробленість інноваційної інфраструктури; відсутність програм державної підтримки; підвищені бізнес-ризики. Запропоновано просування ланцюга "освіта – бізнес – держава", що передбачає впровадження програм стимулювання малого бізнесу, посилення нормативно-правової бази, стимулювання міжнародної участі та збільшення державних інвестицій у підприємницькі та інфраструктурні проєкти. Також обґрунтовано значущу роль вищих навчальних закладів у стимулюванні стартапів, наведено аналіз досвіду вищих навчальних закладів у різних країнах. Як приклад успішного стимулювання стартап-діяльності наведено досвід Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" (НТУ "ХПІ"), який є піонером численних стартап-проєктів, кожен із яких спрямований на вирішення унікальних завдань у різних секторах життєдіяльності. У статті детально розглянуто деякі проєкти НТУ "ХПІ", висвітлено їхні цілі, потенційні переваги та обмеження. Перспективами подальших досліджень у цьому напрямку є: поглиблення сучасного розуміння менеджменту стартапів; вивчення взаємозв’язку між управлінським досвідом та успіхом стартапу; дослідження ролі державної підтримки у сприянні інноваціям і підприємництву в секторі стартапів та визначення рівня «сприятливості» економічного середовища для розвитку стартапів в Україні.
  • Ескіз
    Документ
    Інноваційне підприємництво як напрямок розвитку сучасного підприємства
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Сідельнікова, Ірина Володимирівна; Солопун, Наталія Миколаївна
    У запропонованій роботі розглянуто важливу роль архітектури інноваційного простору підприємницької діяльності як важливої складової інноваційного розвитку сучасного підприємства. За умов переходу суспільства до наступного етапу розвитку технологій та умов ведення економічної діяльності підприємство має розробляти новітні адаптивні підходи до пристосування власної підприємницької діяльності до вимог сьогодення. Методика дослідження: метод діалектичного пізнання – для гнучкого, критичного та послідовного розгляду теоретичних питань інновацій та підприємницької діяльності; метод абстрагування – для відокремлення від другорядних ознак питань, що вивчаються, з паралельним виділенням тих властивостей, які є суттєвими для запропонованого дослідження; метод теоретичного узагальнення та загально логічні прийоми пізнання – для розгляду наявної наукової інформації щодо вказаного питання. Результати дослідження: Основним завданням в управлінні архітектурою інноваційного простору підприємства є синхронізація всіх елементів між собою. При цьому одним з ключових завдань є взаємозв’язок загальної бізнес-архітектури підприємства та архітектури інноваційного простору. У рамках даної статті розглянуто вагому роль архітектури інноваційного простору підприємницької діяльності як важливої складової інноваційного розвитку сучасного підприємства. Наукова новизна: у якості наукової новизни пропонується побудова архітектури інноваційного простору як складової інноваційної діяльності підприємства; систематизовано підсистеми інноваційного простору. Крім того, у якості наукової новизни виступає пропозиція розглядати процес створення архітектури інноваційного простору підприємства через розподіл його за стадіями життєвого циклу. Практична значущість результатів проведеного дослідження полягає у тому, що удосконалені аспекти теорії інновацій нададуть змогу адаптувати діяльність підприємства з впровадження інновацій до зовнішніх умов. За допомогою вірно побудованої архітектури інноваційного простору підприємство матиме змогу більш чітко прописувати бізнес-процеси, пов’язані з інноваційними проектами. Така архітектура допомагає синхронізувати елементи інноваційного характеру між собою та ув’язувати їх із загальною структурою підприємства. При цьому однією з ключових завдань є взаємозв’язок загальної бізнес-архітектури підприємства та архітектури інноваційного простору з одного боку через документування, вдосконалення та стандартизацію бізнес-процесів, а з іншого через опис елементів інноваційної архітектури на логічному рівні, у обов’язковому взаємозв’язку з бізнес-процесами підприємства тощо.
  • Ескіз
    Публікація
    Державно-приватне партнерство як каталізатор розвитку підприємництва: взаємовигідна співпраця для економічного зростання
    (Західноукраїнський національний університет, 2023) Мащенко, Марина Анатоліївна; Шапран, Євген Миколайович; Петрухнов, Олексій Валерійович
    Обґрунтовано, що державно-приватне партнерство це рушійна сила розвитку підприємництва, оскільки воно відкриває нові перспективи та можливості для створення сприятливого підприємницького середовища. Сформовано основні принципи державно-приватного партнерства України щодо розвитку підприємництва. Систематизовано завдання програми розвитку державно-приватного партнерства щодо розвитку підприємництва, а саме ряд цілей і завдань, спрямованих на підтримку та стимулювання розвитку підприємництва через державно-приватне партнерство: створення сприятливого інвестиційного клімату; підтримка малого та середнього підприємництва; розвиток інноваційного підприємництва; розширення експортного потенціалу; стимулювання співпраці між секторами. Запропоновано основні напрями становлення державно-приватного партнерства в Україні щодо розвитку підприємництва. Для забезпечення успішного державно-приватного партнерства (ДПП) для розвитку підприємництва запропоновано такий методичний підхід, який включає наступні етапи: аналіз потреб та цілей; розробка стратегії державно-приватного партнерства щодо розвитку підприємництва; удосконалення законодавчої бази; створення механізмів комунікації; фінансова підтримка; створення сприятливого регуляторного середовища; підтримка освіти та навчання; моніторинг та оцінка спільних проєктів ДПП. Цей методичний підхід допоможе створити сприятливу платформу для державно-приватного партнерства та сприяти розвитку підприємництва. Дослідження принципів, методів і напрямів реалізації механізмів державно-приватного партнерства дозволило побудувати організаційно-економічну модель його функціонування з метою розвитку підприємництва, що дозволить ефективно координувати дії підприємств, ринкових інституцій та державних органів для спільного розвитку підприємництва та досягнення позитивних соціально-економічних результатів.