Кафедри

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 145
  • Ескіз
    Документ
    Інноваційні методи діагностики і педагогічного контролю в спортивній підготовці легкоатлетів спринтерів, стрибунів у довжину та метальників спису
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Горлов, Анатолій Серафімович; Блещунова, Катерина Миколаївна
    У навчально-методичному посібнику наведено результати науково-методичної роботи авторів над Держбюджетною темою НТУ «ХПІ». Для вивчення ефективності методології розвитку технічної і фізичної підготовленості легкоатлетів у посібнику представлені інновації у вигляді електронно-оптичних систем реєстрації кінематичних і динамічних показників рухів легкоатлетів, фізико-математичного моделювання спортивних рухів і відбудови графічних характеристик на базі програмованого комплексу «КІДИМ», у використанні цифрових інновацій при плануванні оптимальних бігових навантажень, а також інтерактивних тренажерів для досягнення оптимально-максимальної швидкості розбігу атлетів у горизонтальних стрибках та для організації контролю і врахування розрахункової довжини й інтенсивності прикладених зусиль в метанні спису. Призначено для студентів, тренерів і викладачів фізичного виховання закладів середньої та вищої освіти спеціальності 017 «Фізична культура і спорт».
  • Ескіз
    Документ
    Спортивна морфологія
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Блещунова, Катерина Миколаївна
    Робочий зошит підготовлено для студентів НТУ «ХПІ» денної форми навчання освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» за спеціальністю 017 «Фізична культура і спорт». Він призначений для запису даних у протоколах під час виконання практичних робіт з дисципліни «Спортивна морфологія» та відповідає змісту робочої програми. Робочий зошит слід використовувати разом із лекційним матеріалом та навчальним посібником-практикумом «Спортивна морфологія», у якому детально викладено теоретичну частину, покрокові інструкції до виконання практичних робіт, наведено таблиці та рисунки, формули для розрахунків та контрольні питання. Особливості вивчення спортивної морфології обумовлені значним обсягом матеріалу, який повинен опанувати студент. У зв’язку з цим доцільно починати готуватися до кожного практичного заняття напередодні або за декілька днів.
  • Ескіз
    Документ
    Історичні аспекти розвитку скандинавської ходьби
    (Київський університет ім. Бориса Грінченка, 2021) Азаренкова, Любов Леонідівна
  • Ескіз
    Документ
    Застосування скандинавської ходьби в процесі фізичного виховання студентів
    (Baltija Publishing, 2022) Азаренкова, Любов Леонідівна
    Тема вдосконалення процесу фізичного виховання та ведення нових форм та видів рухової активності у закладах вищої освіти на сьогоднішній день являється актуальним питанням серед багатьох науковців в галузі фізичного виховання. Причинами пошуку нових форм рухової активності для студентів стали результати дослідження Гаркуша С. В.1, Лелека В. М.2, Дутчак М.3 в яких говориться про погіршення показників стану здоров’я та зниження рівня фізичної працездатності студентської молоді.
  • Ескіз
    Документ
    Моделювання стартових біомеханічних дій в плаванні
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Адашевський, Володимир Михайлович; Білоус, Олеся Валеріївна; Клиженко, М. В.
  • Ескіз
    Документ
    Формування здоров'язбережувальної компетентності у здобувачів вищої освіти засобами фізичної культури та спорту
    (Громадська наукова організація "Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління", 2023) Ганчева, Крістіна Миколаївна; Бабаджанян, Вікторія Володимирівна; Семаль, Наталія Володимирівна; Курій, Олена Володимирівна; Мироненко, Світлана Георгіївна
    У статті досліджуються питання головних особливостей формування здоров’язбережувальної компетентності здобувачів вищої освіти засобами фізичної культури та спорту. Розглянуто, що компетентнісний підхід – це спрямованість освітнього процесу на формування та розвиток ключових і предметних компетентностей особистості, які вона буде використовувати під час професійної діяльності. Визначено, що компетентність – це готовність вирішувати завдання зі знаннями справи. Надано авторське визначення здоров’язбережувальної компетентності: це знання особистості щодо основ здоров’я: психічного, фізіологічного та духовного; вміння: дотримуватися здорового способу життя та правильного харчування; навички: здійснювати різні вправи, займатися психогігієною та психопрофілактикою щодо власних сфер здоров’я. Розроблено структуру здоров’язбережувальної компетентності здобувачів вищої освіти. До неї віднесено наступні компоненти: когнітивний, емоційно-рефлексивний, мотиваційний та вольовий. Охарактеризовано, що: когнітивний компонент здоров’язбережувальної компетентності полягає у формуванні знань щодо фізичного виховання та спорту, про закономірності збереження і розвитку здоров’я і прагнення до самоосвіти в питаннях здоров’язбереження; емоційно-рефлексивний компонент полягає у здійсненні постійного аналізу та осмислення своїх власних дій та емоційних станів самопізнання в процесі заняття фізичною культурою та спортом; мотиваційний компонент здоров’язбережувальної компетентності має на меті постійне спонукання до занять фізичною культурою та спортом, задля забезпечення здорового способу життя; вольовий компонент – це здатність зосереджуватися на досягненні мети, пошуку шляхів та способів дотримання вибраної стратегії вдосконалення знань та постійне заняття фізичною культурою та спортом. Акцентовано увагу на тому, що для того, щоб студенти набули навичок здоров’язбереження, необхідно впроваджувати в освітню діяльність низку завдань: оздоровчих; освітніх; виховних. Зроблено висновок, що розвиток здоров’язбережувальної компетентності студентів вищих навчальних закладів засобами фізичної культури і спорту набуває особливого значення в сучасних умовах, оскільки йдеться про формування системи ціннісних орієнтацій і установок, що відповідають активній життєвій позиції майбутніх фахівців, їх позитивної мотивації до саморозвитку і самовдосконалення, відповідальності за власне здоров’я і самореалізацію в соціальному та професійному середовищі.
  • Ескіз
    Документ
    Психологічні аспекти мотивації до занять фізичною культурою та спортом у студентів
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Церетелі, Вікторія Олександрівна; Ширяєва, Світлана Вікторівна; Кучеренко, Григорій Григорович
    Стаття присвячена дослідженню психологічних аспектів мотивації студентів до занять фізичною культурою та спортом у закладах вищої освіти України. Методом опитування та аналізу соціальних та психологічних факторів було встановлено основні мотиваційні фактори, що впливають на участь студентів у фізичних активностях. Результати дослідження показали, що здоров’я та соціальна взаємодія є основними мотивами для занять спортом серед студентської молоді. Обговорення отриманих результатів надає важливі висновки щодо розробки програм та стратегій для підвищення мотивації до фізичної активності серед студентів закладів вищої освіти України.
  • Ескіз
    Документ
    Активізація майбутніх магістрів фізичної культури і спорту у процесі їх підготовки до організації оздоровчих та спортивних заходів
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Євтифієв, Андрій Сергійович
    Дослідження спрямоване на визначення способів активізації майбутніх магістрів фізичної культури і спорту у процесі професійної підготовки, які дозволять підвищити рівень сформованості їх готовності до організації оздоровчих та спортивних заходів.
  • Ескіз
    Документ
    "Основи самозахисту" як вибіркова дисципліна у підготовці фахівців з фізичної культури
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Євтифієв, Андрій Сергійович; Євтифієва, Ірина Ігорівна; Хірний, Сергій Володимирович
    Представлене дослідження доповнює та роз'яснює наявність у кожної людини закріпленого у Конституції невід'ємного права на життя та на його захист від протиправних посягань. Важливою необхідністю є уміння постояти за себе, засвоїти певні навички захисту та набути функціональної готовності їх реалізувати, захищаючи гідність та життя своїх рідних, стати на захист своєї Батьківщини. Проаналізовано, що вибіркова дисципліна «Основи самозахисту» щодо засвоєння теоретичних, практичних та психологічних знань із самозахисту та збереження здоров'я людини викликає великий інтерес у студентів. В контексті роботи під самозахистом представлено дії особи технічного, тактичного або психологічного характеру, спрямовані на захист власного життя, здоров'я та гідності від протиправних посягань.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження стресс-факторів на передстартовому етапі змагальної діяльності в обраному виді спорту
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Поляков, Ігор Олександрович; Полякова, Оксана Олександрівна
    Методичні вказівки підготовлено для студентів денної форми навчання спеціальності 017 «Фізична культура і спорт» НТУ «ХПІ», які навчаються на освітньо-кваліфікаційною програмою підготовки бакалаврів. Студентам представлено розподіл навчального часу та види навчальних занять з освітнього компоненту дисципліни «Психологія фізичної культури і спорту». Надано перелік тем, види практичних занять з дисципліни, список джерел інформації. Встановлено критерії оцінки виконання усіх видів практичної роботи.