Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
18 результатів
Результати пошуку
Документ Модель цілей контекстного системного формування готовності до науково-дослідної діяльності здобувачів вищої освіти другого рівня підготовки спеціальності 011 "Освітні, педагогічні науки"(BoScience Publisher, 2022) Ігнатюк, Ольга АнатоліївнаСтаття присвячена питанню підвищення якості підготовки здобувачів вищої освіти магістерського рівня підготовки спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» в контексті формування готовності до науково-дослідної діяльності майбутніх викладачів вищої школи. Представлено розгорнуту характеристику моделі цілей контекстного системного формування готовності до науково-дослідної діяльності у магістрантів спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки». Окреслено навчальні, розвивальні та виховні цілі для кожного з трьох етапів підготовки: профіналізованого навчання; фундаменталізованого навчання базових програмних продуктів; фундаменталізованого навчання створення перспективних продуктів.Документ Євроінтеграційний аспект професійної підготовки майбутніх творчих педагогів-лідерів на другому та третьому рівні в умовах технічного університету України(ТОВ "Меркьюрі-Поділля", 2022) Ігнатюк, Ольга АнатоліївнаУ статті проаналізовано тлумачення терміну «творчість», «майбутній творчий педагог-лідер». Розглянуто сутнісний зміст творчості у професійній діяльності педагога вищої школи. Запропоноване авторське бачення євроінтеграційного аспекту особливостей професійної підготовки майбутніх творчих педагогів-лідерів - здобувачів вищої освіти другого та третього рівня технічного університету до творчості у викладацькій діяльності.Документ Особливості сучасного стану професійної підготовки студентів у технічних університетах(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2010) Ігнатюк, Ольга АнатоліївнаДокумент Галузевий та регіональний контекст підготовки здобувачів вищої освіти другого та третього рівнів спеціальності 011 "Освітні, педагогічні науки"(2022) Ігнатюк, Ольга Анатоліївна; Романовський, Олександр Георгійович; Резнік, Світлана Миколаївна; Середа, Наталія Вікторівна; Костиря, Ірина ВалентинівнаСтаття присвячена питанню підвищення якості підготовки здобувачів вищої освіти другого та третього рівня спеціальності 011 "Оосвітні, педагогічні науки". На підставі системного підходу розкрито сутність галузевого та регіонального контексту підготовки магістрів та докторів філософії в умовах технічного університету. Встановлено регіональну специфіку освітньої галузі, спрямовану на підвищення якості інноваційної підготовки і процесу навчання фахівців (різних напрямів: інженерного, економічного, управлінського тощо), процесу викладання (підвищення рівня майстерності, педагогічного потенціалу, формування викладацького лідерства тощо). Представлена розгорнута характеристика освітньо-професійної програми (ОП 011) та освітньо-наукової програми (ОНП PhD 011), які відповідають тенденціям розвитку спеціальності та ринку праці, місії та стратегії розвитку НТУ "ХПІ" до 2025 року. Окреслено інноваційні напрями модернізації підготовки магістрів та докторів філософії вказаної спеціальності в умовах технічного університету.Документ Навчальний тренінг як засіб розвитку ціннісного сприйняття професії студентами-лідерами в технічних університетах(Scientific Publishing Center "Sci-conf.com.ua", 2020) Гура, Тетяна Віталіївна; Підгорний, Костянтин ЮрійовичPозглянуто актуальність впровадження під час професійної підготовки студентів-майбутніх лідерів активних форм навчання –тренінгів. Визначена сутність дефініції «тренінг» з точки зору науковців. Особлива увага приділена тренінгу з розвитку ціннісного сприйняття професії. Представлена адаптована для майбутніх лідерів програма тренінгу з розвитку ціннісного сприйняття професії.Документ Професійно-особиснісний саморозвиток майбутніх інженерів у процесі навчання: сутність і механізми(Інститут психології ім. Г. С. Костюка, 2020) Михайличенко, Валентина Євдокимівна; Гура, Тетяна Віталіївна; Галущак, Ірина ВолодимирівнаВ статті розглянуто сутність професійно-особиснісного саморозвитку (ПОС) і необхідність формування готовності студентів до нього в процесі навчання у ЗВО. Визначено головні механізми цілеспрямованого впливу людини на саму себе: самопізнання, самовизначення, самоосвіта, самоконтроль, саморегуляція, самовиховання, самостійна робота. Приведено результати першого етапу педагогічного експерименту по формуванню готовності до ПОС. Показано більш високий рівень студентів експериментальної групи, що є результатом їх цілеспрямованої самостійної роботи і педагічно-психологічного супроводу викладачами кафедри. В статті звернена увага на низьку психологічну готовність майбутніх інженерів та недостатню розробленість інноваційних педагогічних технологій, які сприятимуть формуванню у студентів готовності до ПОС.Документ Психологічна готовність: сутність, зміст і способи активізації(Запорізький національний університет, 2019) Гура, Тетяна Віталіївна; Михайличенко, Валентина ЄвдокимівнаУ статті проаналізовано сутність, зміст психологічної готовності майбутніх фахівців і необхідність її формування під час навчання у вузі. Особлива увага приділена психологічній готовності як стану та стійкій характеристиці особистості, що проявляється і формується в процесі діяльності і є складником особистості. Автори підкреслюють, що психологічна готовність активізує пізнавальні процеси, ціннісно-мотиваційне ставлення до майбутньої професійної діяльності, процес самоусвідомлення і особистісний потенціал майбутніх фахівців, сприяє узгодженню завдань з досвідом, майстерністю, вольовими та іншими якостями особистості, забезпечує можливість ефективної взаємодії з іншими людьми. В статті розглянуто структуру і фізіологічний механізм функціонування психологічної готовності. В статті запропоновані способи активізації особистісного потенціалу майбутніх фахівців, який розкривається та розвивається в процесі навчання у вузі. Однак, в технічних вузах України в останні роки вивчення дисципліни психологічної спрямованості вкрай обмежене, що негативно впливає на процес навчання і його результати.Документ Роль лекції при навчанні студентів у технічному університеті(Чернігівський державний педагогічний університет імені Т. Г. Шевченка, 2018) Дьяконенко, Ніна Леонідівна; Любченко, О. А.У статті обговорюються місце і роль лекції в системі сучасної освіти в технічному університеті. Розглядаються можливості зміни традиційних підходів до використання лекцій в навчальному процесі. Наведений опис деяких прийомів і методів, які можуть бути використані при читанні лекцій з фізики і проаналізована їх ефективність. Розглянуті нові методики, що дозволяють підвищити результативність освітнього процесу, поліпшити сприйняття пропонованого на лекції матеріалу, стимулювати інтерес студентів до процесу навчання. У статті підсумовано застосування методів інверсійного навчання ("flipping the classroom") та різних інтерактивних методик. Наведено основні прийомів, які дозволяють максимально ефективно використовувати час лекції. Крім того, обговорюється роль та завдання викладача в проведенні занять з використанням інтерактивних методів. Наведений аналіз дозволяє дійти висновку, що лекції залишаються актуальним елементом навчального процесу в технічному університеті, особливо у разі використання сучасних методів та творчих підходів.Документ Тренінгові технології як засіб розвитку емоційного інтелекту(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Гура, Тетяна ВіталіївнаВ публікації висвітлено поняття емоційний інтелект як здатності точно сприймати, оцінювати і виражати емоції. Особлива увага приділена аналізу тренінгу як формі активного навчання, метою якого є формування лідерського потенціалу майбутніх фахівців ЗВТО. В статті висвітлені основні принципи та методи тренінгової роботи, зокрема розглянуто тренінгову технологію для розвитку емоційного інтелекту. Під час констатувального етапу педагогічного експерименту доведено необхідність розробки тренінгу для розвитку емоційного інтелекту для студентів технічного університету. Висвітлено особливості застосування тренінгових технологій під час формувального експерименту в експериментальній групі. В статті доведено ефективність застосування тренінгових технологій в ЗВТО для розвитку оемоційного інтелекту – основної складової лідерського потенціалу.Документ Змістова характеристика інтегрованих психолого-педагогічних та управлінських дисциплін у підготовці конкурентоспроможних інженерів(Південноукраїнський національний педагогічний університет ім. К. Д. Ушинського, 2011) Ігнатюк, Ольга АнатоліївнаСтаттю присвячено застосуванню збалансованої присутності інтегрованих психолого-педагогічних і управлінських дисциплін та оптимізації методів їхнього застосування в системі фахової підготовки в технічному університеті як основі формування високоякісних, конкурентоздатних, компетентних фахівців.