Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
8 результатів
Результати пошуку
Документ Chornobyl: a History of the Past or a Demonstration. How Science Can Solve the Problems of the Future?!(Serednyak T. K., 2019) Sokol, Y.; Minakova, K.; Petrov, S.; Radohuz, S.; Lazurenko, O.; Zaitsev, R.; Lavrova, I.; Sincheskul, O.; Ilyinskaya, O.; Shestopalov, O. V.The possibilities of a well-known historical event as a starting point for teaching various scientific and technical aspects are shown. In particular, it is indicated how, as an example of the Chornobyl disaster, it is possible to elucidate in detail the principles of the work of the nuclear power engineering and the scientific basis of the processes that took place during and after the accident (based on sections of the school course of physics covering nuclear physics). It is also indicated for scientific discoveries and implementation, as well as engineering and technical solutions that were used during the elimination of the consequences of the accident. Thus, one man-made disaster allows us to disassemble this problem from the history of science and technology, physics, chemistry and ecology. Thus, this approach allows us to introduce the aspects of multidisciplinarity into learning, and to point out the interconnections of different types of sciences, which promotes a better understanding of the need for comprehensive development by students, and motivates the study of natural sciences [1–2].Документ History of Science and Technology(National technical university "Kharkov politechnical institute", 2024-02) Gutnyk, Maryna; Tverytnykova, Olena; Radohuz, SerhiiIn the modern world, filled with profound changes and global interdependence, humanitarian knowledge has gained fundamental importance. Humanities disciplines play a crucial role in shaping not only professional competencies but also a deep understanding of the essence of modern challenges. The study of humanitarian aspects, including the course “History of Science and Technology,” becomes an integral element of the educational process. This course not only repeats what is already known from school programs but conducts in-depth and systematic analysis of historical and cultural aspects. An important feature is that it reveals the history and science of Ukraine in the context of their interaction with world civilization. This course provides students with the opportunity to develop not only technical skills but also contributes to the disclosure of their deeper understanding and analysis of various aspects of the modern world. The study of the history of science and technology helps create a harmonious personality that carries a significant correlation between technical capabilities and humanitarian understanding. At the same time, this course helps overcome narrow technocratic thinking, expanding the horizons of students and making them more comprehensively prepared for the challenges of the present. The study of the history of science and technology contributes to the creation of intellectually mature individuals with a higher sense of conscious responsibility and dignity. They are capable of seeing more than just technical aspects and understand how their actions affect the global community. The course “History of Science and Technology” illustrates how technological development is related to social context, cultural values, and historical circumstances. This helps create graduates who not only possess technical knowledge but also understand their consequences for humanity as a whole. The study of the history of science and technology is a necessary element in forming a deep and comprehensive approach to education, promoting the creation of future leaders capable of making informed and morally justified decisions in the modern globalized world. The exam tasks are composed of individual variants and contain questions of various levels of complexity, allowing for the most objective assessment of the students' level of preparation. The recommended preparation time is 1 week. The student needs to review the lecture notes provided by the teacher and master the necessary knowledge assigned for independent study. The literature necessary for this is presented at the end of the guidelines.Документ Наукова та педагогічна спадщина професора хімії Івана Красуського в історіографії(Громадська наукова організація "Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління", 2023) Зекунов, Іван Станіславович; Журило, Дмитро Юрійович; Кабачек, Володимир ВікторовичМетою статті є відображення біографії професора хімії Івана Адамовича Красуського в науковій літературі. У статті вперше зроблено огляд основних праць, в яких розглянуто найважливіші віхи професійної та політичної діяльності професора хімії Івана Красуського. У статті виконано періодизацію історіографії даного питання, систематизовано основні напрями досліджень радянських і сучасних дослідників, в яких йдеться про відомого викладача та науковця, ім’я якого тривалий час замовчувалося в радянський період. Автори приходять до висновку що аналіз основних етапів професійної діяльності видатних вчених через використання різноманітних джерельних комплексів є перспективним дослідницьким напрямком та дає підстави стверджувати, що в сьогоднішніх умовах, при втраті та недоступності чималої кількості архівних зібрань, є повністю виправданим при відтворенні основних віх професійної діяльності. Дослідження наукового доробку вченого дозволяє окреслити не лише коло його наукових інтересів, але й визначити його співробітників, встановити наукові зв'язки, географію професійної діяльності, оцінити внесок у світову науку.Документ Використання сучасних технологій навчання у процесі підготовки бакалаврів з машинобудування(Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, 2018) Асєєва, Ірина Володимирівна; Волобуєв, Максим Миколайович; Мельник, Тамара ВасилівнаРозглянуто вплив сучасної інноваційної навчальної діяльності в технічному університеті на ефективність підготовки майбутніх бакалаврів машинобудівних спеціальностей. Висвітлено види та класифікацію педагогічних інноваційних технологій, які набули поширення в практиці викладання загальної хімії. Обґрунтовано, що використання інноваційних педагогічних технологій у навчальному процесі сприяє розвитку творчих здібностей студенті. Доведено, що формування базової професійної компетентності бакалаврів у процесі вивчення природничо-наукових дисциплін є обґрунтованою потребою суспільства в забезпеченні якісної підготовки конкурентоспроможних фахівців.Документ Становлення хімічних досліджень у Харківському практичному технологічному інституті (Харківському технологічному інституті імператора Олександра ІІІ) наприкінці ХІХ – на початку ХХ ст.(Національна наукова сільськогосподарська бібліотека Національної академії аграрних наук України, 2019) Гутник, Марина Валеріївна; Ткаченко, Світлана СергіївнаПоказано зародження вищої технічної школи у Слобідській Україні в останній чверті ХІХ ст. на прикладі Харківського практичного технологічного інституту (1885 р.). На час відкриття ХПТІ Харків стає одним із важливих промислових центрів півдня Російської імперії. Були розвинені: цукробурякова промисловість, винокуріння, пивоваріння та солеваріння. Наявність багатої сировинної бази спонукала до відкриття перспективних видів виробництв: маслоробного, олійницького, шкіряного, миловарного, клеєварного, паперового, фаянсового. Саме ці напрями промисловості визначили пріоритет у підготовці фахівців хімічного відділення інституту. Відразу було створено матеріально-технічну базу хімічного відділення – лабораторії, майстерні та перші кафедри. На початковому етапі організація навчального процесу відбувалася за прикладом Петербурзького технологічного інституту. На молодших курсах слухачі хімічного відділення вивчали теоретичні дисципліни фундаментальних, прикладних і технічних наук у комплексі з практичними заняттями у хімічних лабораторіях й майстернях. На старших курсах центральне місце у викладанні займали прикладні дисципліни та проектування з них. Впродовж перших років функціонування Харківського технологічного інститут (назва закладу з 1898 р.) спостерігався потуж ний вплив досягнень у галузі хімії та хімічної технології європейської наукової школи, насамперед німецької. Завдяки стажуванню провідних викладачів ХТІ у наукових центрах Європи тривав постійний обмін новітньою інформацією.Документ Chemistry(National Technical University "Kharkov Polytechnic Institute", 2018) Bykova, A. S.; Tsygankov, A. V.; Posokhov, Ye. O.The book presents the material for the study of fundamental discipline "Chemistry" in the undergraduate course. The manual provides concise theoretical material and includes many laboratory works. For the students of specialty "Oil, gas and condensate" and specialty "Management and administration of companies, trade and exchange activities". The book can be used during training of foreign students.Документ Хімічне знання у контексті розвитку цивілізації(НТУ "ХПІ", 2018) Коломак, Олеся ІгорівнаВіссю розвитку людської цивілізації була і є проблема виживання людського суспільства. Успіхи людини у вирішенні великих і малих проблем виживання в значній мірі були досягнуті завдяки розвитку хімії, становленню різних хімічних технологій. Від стану і розвитку хімії залежать успіхи багатьох галузей людської діяльності. Сучасний розвиток хімії, як і розвиток інших наук – інтеграційний процес. Саме на цій основі виникають нові галузі знання. Найсерйозніші відкриття нині здійснюються саме на «перетині» наук, їх предметному переплетенні.Документ Науково-дослідна діяльність професора Миколи Валяшка у галузі спектрографії(НТУ "ХПІ", 2013) Фесенко, Володимир ЮрійовичУ статті розглядаються дослідження спектрів поглинання органічних сполук, якими М. Валяшко займався з 1908 року і до останніх днів свого життя. Автор робить висновок, що вони не тільки мали інноваційний характер, але, підтримані колегами і учнями вченого, сприяли створенню однієї з передових наукових шкіл спектрографічного аналізу в світі.