Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
15 результатів
Результати пошуку
Документ Integration of personal safety in students training on the specialty "civil safety" at technical institutions of higher education(2024) Yevtushenko, Nataliia; Tverdokhliebova, NataliaSecurity is considered a legitimate goal of every society. In recent years of the pandemic and then the war in Ukraine, the issue of the security paradigm has become particularly relevant. It prompts a revision of conceptual approaches to the formation of human personal security competencies and especially the mechanisms and ways of ensuring it in society and the state in the present conditions. Therefore, in theory, national and international security concepts are being developed, and more recently, individual, social, and global security. This indicates, among other things, a significant expansion of new dimensions of security when political independence, territorial integrity, and viability of the country, as well as the survival and development of its inhabitants, are at stake. Security in itself should have the status of a fundamental human right. Many publicly discussed security issues are related to technical solutions. Debates are underway not only about society's attitude to security, but also about what research and for what purpose it is conducting or has conducted in this direction. This also applies to the educational environment. The article defines and substantiates the principles of the formation of personal safety of students, provides an essential characteristic of the pedagogical process of formation of personal safety of students, considers the technology of formation of personal safety of students based on the competence approach, reveals the content of the competences of the individual in the sphere of life safety. The purpose of this article is to study the process of forming the personal safety of students in the system of professional education in higher technical institutions of a technical profile. The methodology on which the research is grounded is based on the methodological principles of systematicity and an interdisciplinary approach and includes the use of a complex of general scientific methods, namely explanation, comparison, classification, generalization, and systematization. Based on them, a model of forming students' competencies in the life safety field was built. Within the framework of our research, the following results were achieved: the views of scientists on the issue of the formation of security competencies among students in the new context of the construction of Ukrainian society in conditions of war were summarized; the principles of forming students' personal safety based on the competence approach are substantiated; tasks for the development of students' competencies in the field of life safety are formulated; a structural model of students' competencies and the process of their formation in the field of life safety was built. The conclusions allow us to state that the problem of security is complex and multifaceted, since conflicts, wars or unstable state structures often have not only local significance, but also global consequences due to a closely interconnected and globalized world. The formation of personal safety competencies in students as future specialists is important as a basis for self-preservation, self-development and self-improvement. For this purpose, educational professional programs of technical universities should include fundamental educational disciplines that will ensure the development of worldview principles of life safety and determine generally accepted safety needs and generally recognized safety mechanisms.Документ Інноваційна компетентність педагога як інструмент зміни парадигми навчання(Харківський регіональний інститут проблем охорони громадського здоров'я, 2022) Шевченко, Олександр Сергійович; Шевченко, Валентина ВолодимирівнаДокумент Формування фахових компетентностей здобувачів вищої освіти з питань надання домедичної допомоги в умовах надзвичайних ситуацій(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Сухенко, Ольга Валеріївна; Євтушенко, Наталія СергіївнаРозглянуто проблему навчання здобувачів вищої освіти прийомам надання домедичної допомоги на заняттях напрямку цивільного захисту, безпеки життєдіяльності, військово- медичної підготовки та медицини надзвичайних ситуацій, та застосування компетентнісного підходу в даних напрямках.Документ Формування фахових компетентностей здобувачів вищої освіти з питань надання домедичної допомоги в умовах надзвичайних ситуацій(2021) Сухенко, Ольга Валеріївна; Євтушенко, Наталія СергіївнаРозглянуто проблему навчання здобувачів вищої освіти прийомам надання домедичної допомоги на заняттях напрямку цивільного захисту, безпеки життєдіяльності, військово-медичної підготовки та медицини надзвичайних ситуацій, та застосування компетентнісного підходу в даних напрямках.Документ Моделювання викладання педагогічних дисциплін у процесі підготовки майбутніх докторів філософії в умовах технічного університету(2019) Ігнатюк, Ольга АнатоліївнаСтаттю присвячено актуальній пробле мі формування основ педагогічної майстерності, як результату готовності до педагогічної діяльності аспірантів технічного університету у процесі навчання педагогічним дисциплінам. Розглянуто особливості формування основ педагогічної майстерності аспірантів у процесі 1 року навчання блоку педагогічних дисциплін на підставі моделювання викладання педагогічних дисциплін. У статті розкрито суть процесу моделювання при викладанні педагогічних дисциплін аспірантам університету на підставі компетентісного, системного підходів. Наголошується, що у процесі формування основ педагогічної майстерності варто сформувати певну систему знань, де значне місце мають посідати знання про системне моделювання у педагогічному процесі. На основі аналізу психолого педагогічної літератури визначено особливості моделювання викладання педагогічних дисциплін в контексті формування основ педагогічної майстерності у процесі навчання майбутніх докторів філософіі в умовах технічного університету. Схарактеризовано модель контекстного системного формування основ педагогічної майстерності у процесі викладання педагогічних дисциплін аспірантам. Розкривається сутність контекстного системного формування основ педагогічної майстерності при викладанні педагогічних дисциплін майбутнім докторам філософії 1 року навчання, його елементи цілі, зміст, методи, засоби і форми навчання. Зазначено, що розробка і впровадження блоку педагогічних дисциплін з урахуванням профіналізованого змісту навчання педагогічних дисциплін, фундаменталізованого змісту навчанн я базових програмних продуктів (силабус), фундаменталізованого зміст навчання перспективних продуктів (випереджаючий характер навчання, форми, методи, інноваційні технології) фахової підготовки в умовах технічного університету сприяє набуттю майбутніми викл адачами відповідної ієрархії системи знань, забезпечує готовність майбутніх викладачів до якісної та ефективної репродуктивної та продуктивної професійної діяльності. Обговорюються результати сформованості основ педагогічної майстерності майбутніх виклада чів вищої школи з числа аспірантів 1 року навчання на вищеозначених засадах.Документ Зміст та структура поняття "педагогічна майстерність" у вимірах науковців та майбутніх докторів філософії економічних та інженерно-технічних спеціальностей(2018) Ігнатюк, Ольга АнатоліївнаСтаттю присвячено актуальній проблемі формування основ педагогічної мастерності, як результата готовності до педагогічної діяльності аспірантів економічних та інженерно-технічних спеціальностей. У центрі уваги перебуває процес навчання педагогічним дисциплінам в умовах технічного університету організованого на засадах міждисциплінарного і компетентісного підходів. Визначено сутність терміну "педагогічна майстерність" у вимірах видатних педагогів та майбутніх докторів філософії економічних та інженерно-технічних спеціальностей.Документ Потенціал фізичного виховання щодо формування компетенцій у студентів технічних вузів(Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, 2019) Борейко, Наталя Юріївна; Азаренкова, Любов ЛеонідівнаВстановлено, що у сучасний період фізична культура має великий потенціал для формування різних компетенцій. Під час цих занять з фізичного виховання студенти повинні отримувати:1) знання про фізичну культуру та фізичну підготовку: 2) навички збереження здоров’я, підвищення працездатності: 3) ціннісні орієнтації на самовдосконалення: 4) морально-вольові та лідерські якості; 5) досвід фізкультурної і спортивної діяльності, спілкування; 6) прийоми самореалізації. Для формування ключових компетенції (загальнокультурної, навчально-пізнавальної, комунікативної, соціальної, особистісної, здоров’язберігаючої, лідерської) необхідно проводити лекції, бесіди, практичні та методичні заняття, а також допомагати в організації самостійних занять. Для успішного впровадження компетентнісного підходу в НТУ «ХПІ»: необхідно дотримуватись певних етапів їх формування, а саме: 1) мотиваційного; 2) етичного; 3) когнітивного; 4) поведінкового; 5) соціального.Документ Компетентнісний підхід як основа кадрового забезпечення стратегічного управлінського обліку на підприємстві(Харківський національний університет ім. В. Н. Каразіна, 2018) Бондар, Микола Іванович; Єршова, Наталя Юріївна; Ткаченко, Марина ОлексіївнаСтаття присвячена дослідженню компетентнісного підходу як основи кадрового забезпечення стратегічного управлінського обліку на підприємстві. Проведений аналіз наукової літератури довів, що відмінними рисами стратегічного управлінський обліку стає те, що пріоритетним напрямком формування інформації в його системі є задоволення інформаційних потреб стратегічного управління в частині обліку та аналізу ключових факторів успіху, ризиків та формуванні стратегічної управлінської звітності. Досліджена сутність поняття "компетентність" та обґрунтована детермінанта професійної компетентності фахівця зі стратегічного управлінського обліку, яка базується на концепції компетентності. На основі структурного підходу запропоновані складові професійної компетентності фахівця зі стратегічного управлінського обліку. Для оцінювання загальної компетентності фахівців зі стратегічного управлінського обліку на рівні підприємства запропоновано інтегральний показник, сформований за такими критеріями: пізнавальна мотивація, професійні навички, міжособистісні й комунікативні навички, управлінські навички, колективні навички, показник "Фахівець зі стратегічного управлінського обліку очима керівника підприємства". Розроблений шаблон для представлення результатів оцінювання загальної компетентності фахівця зі стратегічного управлінського обліку. За результатами проведеного дослідження встановлено, що реалізація стратегії стійкого функціонування суб'єктів господарювання в ринковій економіці висуває нові вимоги не до конкретних знань, а до компетенцій працівників, зажадає їх особистих якостей. Запропонований методичний підхід до оцінювання загальної компетентності фахівців зі стратегічного управлінського обліку є універсальним може бути адаптований для використання на підприємствах будь-якої організаційно-правової форми та галузі. Цінність методичного підходу полягає в тому, що він не тільки надасть можливість керівникам та менеджерам підприємств оцінювати компетентність кадрового забезпечення стратегічного управлінського обліку на основі ключових складових загальної компетентності фахівця зі стратегічного управлінського обліку, але й створює інноваційний інструментарій підвищення ефективної стратегічного управління підприємством в цілому.Документ Особливості формування основ педагогічної майстерності здобувачів освітньо-наукового рівня "доктор філософії" на засадах міждисциплінарного підходу і концепції педагогіки добра академіка І. А. Зязюна(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Романовський, Олександр Георгійович; Ігнатюк, Ольга Анатоліївна; Середа, Наталія ВікторівнаСтаттю присвячено актуальній проблемі формування основ педагогічної майстерності як результата готовності до педагогічної діяльності аспірантів технічного університету у процесі навчання педагогічним дисциплінам на засадах міждисциплінарного і компетентісного підходів та педагогічної концепції Педагогіки Добра академіка І. А. Зязюна. Визначено сутність терміну "педагогічна майстерність" у вимірах видатних педагогів. Розглянуто особливості формування основ педагогічної майстерності аспірантів у процесі навчання блоку педагогічних дисциплін, методи її досягнення, структуру, визначено основні якості, що її формують. Обговорюються результати сформованості основ педагогічної майстерності майбутніх викладачів вищої школи з числа аспірантів 1 року навчання на вищеозначених засадах.Документ Художньо-продуктивна компетенція дитини у діалозі із іншою людиною як результат духовного розвитку особистості(НТУ "ХПІ", 2017) Москальова, Л. Ю.; Мільчевська, Г. С.; Очкаленко, К. В.У статті розкрито сутність поняття "художньо-продуктивна компетенція", а також питання, пов’язані із діалогічною взаємодією дитини із іншою людиною у процесі художньо-продуктивної діяльності у контексті компетентнісного підходу. Доведено необхідність упровадження в практику дошкільної (допочаткової) освіти спеціальних умов, що розвивають творчість дитини у діалозі із іншою людиною. У статті наголошується на важливості формування художньо-продуктивної компетенції для старших дошкільників, що є передумовою духовного становлення особистості, розвитку толерантності по відношенню до поглядів і думок інших людей.