Кафедри

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Ескіз
    Документ
    Застосування основних принципів коннективізму в сучасному освітньому процесі
    (European Conference, 2024) Сергіна, Світлана Володимирівна
    У статті розглянуто основні принципи коннективізму як теорії навчання та проаналізовано можливості застосування цих принципів у сучасному освітньому процесі з використанням цифрових технологій. Встановлено, що в теорії коннективізму чільне місце посідає поняття мережі, яке характеризує знання як потік інформації, що проходить через мережі людей та артефактів. Соціальні мережі є засобом комунікації, співпраці та творчого самовираження, а викладач – експериментатором, який надає студентам свободу дій і заохочує їх до ефективного використання цифрових технологій. Автор робить висновок, що, хоча коннективізм є популярним трендом у викладанні, він потребує подальшого впровадження та тестування. Звичайно, не можна заперечувати той факт, що однієї теорії коннективізму може бути недостатньо для навчання в мережах з використанням інформаційних технологій, оскільки викладач і надалі відіграватиме важливу роль у спрямуванні та контролі навчального процесу і оцінюванні знань, набутих студентами.
  • Ескіз
    Документ
    Парадигмальні зміни у сучасній філософії освіти
    (Інститут вищої освіти Національної Академії педагогічних наук України, 2018) Дольська, Ольга Олексіївна
    Стаття продовжує традицію роздумів про педагогічну раціональність. Аналізується наявність двох її рівнів – змістовного та формально-функціонального, обґрунтовується їх значення для дидактики. Демонструється їхня реалізація в стратегіях освіти. У статті йдеться про більш уважне ставлення до формально-функціонального рівня при формуванні дидактики в новій парадигмі освіти – освіти інформаційного суспільства з використанням можливостей Інтернету. Дається огляд інтернет-ресурсів, аналізується поява терміну "відкриті освітні ресурси", проглядається хронологія ідеї їх впровадження в освітні практики. Відштовхуючись від кращих психолого-педагогічних концепцій останніх десятиліть, наголошується на необхідності формування нових педагогічних стратегій. Аналізується теорія, яка пристосована до умов роботи у кіберпросторі, – коннективізм (connectivism). Вона зростає на ґрунті нового розуміння і можливостей цифрових навчальних матеріалів, які якісно відрізняються від традиційних навчальних матеріалів своєю можливістю керувати ними. Автори теорії ставлять завдання включати себе (викладач/учень/студент) в систему мережі, активно використовуючи усі можливі її інструменти і створюючи навколо себе групи за інтересами. На прикладах трендів сучасності підкреслюється значення цієї теорії для нових форм навчання і нових компетенцій у вигляді навичок роботи з інформацією. Також наголос ставиться на неформальних формах навчання і підкреслюється зростання тенденції до надання різноманітного навчального контексту представникам різних поколінь. Аналізуються практики та можливості інформаційно-комунікативних форм навчання: від дистанційних курсів та відкритих он-лайн курсів до практики Відкритих університетів.
  • Ескіз
    Документ
    Теоретичні та практичні рекомендації до створення дистанційного курсу
    (Мелітопольський державний педагогічний університет ім. Богдана Хмельницького, 2017) Дольська, Ольга Олексіївна
    Сучасний світ вимагає звернення викладачів до сучасних техніко-технологічних можливостей нового типу реальності – віртуальної. Дистанційний курс сприяє формуванню нового типу освітнього простору, де будуть поєднуватися технічні й нетехнічні вміння викладача й слухача. Створення дистанційного курсу потребує достатньо ґрунтовної підготовки, яка має синтезувати в собі ознайомлення із сучасними інформаційно-технологічними можливостями, когнітивними й педагогічними концепціями.
  • Ескіз
    Документ
    До методології створення дистанційних курсів: філософський аналіз когнітивно-педагогічних концепцій і таксономії Б. Блума
    (Харківський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди, 2017) Дольська, Ольга Олексіївна
    В статті проаналізовано сучасні підходи когнітивно-педагогічного характеру. Цей ряд доповнюється коннективізмом – теорією навчання у цифрову епоху. Саме до неї звертаються при створенні дистанційних курсів. Пропонується таксономію Б. Блума, на яку спираються при створенні дистанційних курсів, розглянути крізь призму компетенцій нової парадигми освіти – парадигми розуміння.
  • Ескіз
    Документ
    Педагогічні аспекти відкритого дистанційного навчання
    (КП "Міськдрук", 2013) Андрєєв, Олександр Олександрович; Бугайчук, Костянтин Леонідович; Каліненко, Наталя Олексіївна; Колгатін, Олександр Генадійович; Кухаренко, Володимир Миколайович; Люлькун, Ніна Ананьївна; Ляхоцька, Лариса Леонідівна; Сиротенко, Ніна Гаврилівна; Твердохлєбова, Наталя Євгеніївна
    У монографії розкриті педагогічні аспекти відкритого дистанційного навчання, обґрунтовується поява нової педагогічної науки – електронна педагогіка, адекватної інформаційному суспільству. Досліджуються теоретичні положення педагогічної культури викладача, психолого-педагогічні та акмеологічні підходи в дистанційному навчанні, розроблені науково-практичні рекомендації щодо застосування сучасних ІТ-технологій в освіті. Дане наукове видання призначене для керівників освіти, науково-педагогічних і педагогічних працівників вищих навчальних закладів, аспірантів та докторантів.