Кафедри

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 32
  • Ескіз
    Документ
    Electric drive
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Kutovyi, Yu. M.; Kunchenko, T. Yu.; Obruch, I. V.
    The book is a study guide, which contains basic information on the electric drive. The material of the manual can be useful not only students of the specified field, but also to engineering and technical personnel working in the field of automated electric drive.
  • Ескіз
    Документ
    Development of control systems for movement mechanisms of electric drives based on neural networks
    (Institute of Thermomechanics AS CR, v.v.i., Czech Republic, 2018) Kutovoi, Yu. N.; Obruch, I. V.; Kunchenko, T. Yu.
    The paper presents the results of the development and investigations of intelligent control systems for electric drives of DC and AC movement mechanisms. It is shown that the use of methods of genetic algorithms for training and structural optimization of neural systems makes it possible to synthesize the control law excluding the self-oscillating process arising from the nonlinearity of the "friction pair" type load. The developed systems have a single easily realizable feedback on the speed of the motor which does not create difficulties in physical realization.
  • Ескіз
    Документ
    Автоматическое управление скоростным режимом рельсовых транспортных средств с помощью технологий компьютерного зрения
    (2020) Кутовой, Юрий Николаевич; Кириленко, Ярослав Александрович; Кунченко, Татьяна Юрьевна
    Рассмотрены возможности применения современных алгоритмов компьютерного зрения для создания систем автоматического регулирования скорости приводов рельсовых транспортных средств. Показано что указанные алгоритмы позволяют создать системы автовождения и системы реализации максимальной силы тяги по условию сцепления.
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток електротракторів в Україні
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Самородов, Вадим Борисович; Краснокутський, Володимир Миколайович; Ткачов, Вячеслав Юрійович
    Щодня планета Земля піддається жахливому парниковому впливу газів, які виробляють двигуни внутрішнього згоряння, що знаходяться всередині кожного транспортного засобу. Програми більшості найбільших представників транспортної промисловості містять пункти, присвячені розробці, проектуванню та експлуатації електромобілів. Очікується, що ці безшумні, екологічно чисті та високопродуктивні транспортні засоби зроблять двигуни внутрішнього згоряння застарілими до 2025 року. Підвищена увага до відновлюваної енергії, турборежим в будуванні електромобілів, технологічні розробки та неймовірні прориви в науці все більш підживлюють обговорення між інженерами у вітчизняних і зарубіжних науково-технічних виданнях відродження ідеї тракторобудування із використанням електричного двигуна, що живиться від акумуляторних батарей. В роботі, спираючись на аналіз опублікованих статей по автомобілям і тракторам, що мають електричний привод, виконана оцінка сучасних направлень розвитку електротракторів та необхідність продовження роботи над цією тематикою. Розглянуто дослідні колісні електротрактори, що харчуються за допомогою тролейного кабелю - трохи дивного вигляду трактори, котрі зустрічається на архівних фотографіях, продукт саме тієї епохи, епохи масштабної електрифікації сільськогосподарської галузі та всієї країни. В статті описаний досвід використання тракторів із електричним двигуном у порівнянні зі тракторами, що використовували теплові. Також проаналізовані сучасні розробки в Україні, приведені яскраві приклади втілення ідеї, та, разом з тим, розібрані позитивні і негативні сторони кожного із існуючих електротракторів в Україні. Зроблено висновок про виробництво тракторів з використанням електроприводу в Україні, розглянуто можливості перспектив подальшого розвитку будівництва, перспектив підзаряджати батареї від сонячних панелей (фотоелектричних модулів) або вітроелектричних установок.
  • Ескіз
    Документ
    Синтез управлінь для оптимізації динамічних процесів електроприводу змінного струму
    (Полтавський національний технічний університет ім. Юрія Кондратюка, 2018) Заполовський, Микола Йосипович; Скородєлов, Володимир Васильович; Мезенцев, Микола Вікторович
    Розглянуті питання розробки та дослідження моделей для синтезу систем керування електроприводом змінного струму дизель-поїзду. Проведено огляд літературних джерел на задану тематику та аналіз існуючих підходів до розв'язання найпоширеніших задач у даній галузі. Розглянуті як стандартні системи керування так і сучасні варіанти з використанням алгоритмів векторного управління. Побудовані математичні моделі та структурні схеми досліджуваних об'єктів, проведене моделювання їхнього функціонування. Отримані аналітичні співвідношення, які можуть бути використані для розробки структури САР електроприводу дизель-поїзда і розрахунку її параметрів при задані певного критерію якості. Синтезовано закони управління, які забезпечують стійкий розгін дизель-поїзда як в статичних так і в динамічних режимах в різних точках тягової характеристики і при цьому виконуються вимоги щодо точності приведення об'єкта управління в задану точку фазового простору і якості перехідних процесів.
  • Ескіз
    Документ
    К выбору параметров тягового электродвигателя электромобиля
    (НТУ "ХПИ", 2019) Семиков, Алексей Владимирович; Воинов, Владимир Владимирович
    Получена зависимость требуемых параметров тягового электродвигателя постоянного тока и асинхронного (номинальная мощность и произведение перегрузочной способности по моменту на диапазон регулирования скорости во второй зоне при уменьшении потока) в статических режимах от заданных условий движения и параметров электромобиля (максимальные скорость и уклон дороги, коэффициент трения, проскальзывания колёс и аэродинамического сопротивления). Также для динамических режимов получена зависимость номинальной мощности двигателя постоянного тока от параметров электромобиля, необходимая для его работы без перегрева в 5-ти стандартных циклах (NEDC, AїDC, FсP72, J1015 и JC08).
  • Ескіз
    Документ
    Особенности использования электрического привода и систем управления на современных автомобилях
    (НТУ "ХПИ", 2018) Сергиенко, Николай Егорович; Любарский, Борис Григорьевич; Пастущина, Мария Игоревна
    Электроприводы (ЭП) сегодня находят широкое применение в автомобилестроении. Важным требованием предъявляемым к данным двигателям является высокий КПД, надежность, компактность. В статье выполнен аналитический обзор конструкций и сравнение различных вариантов ЭП в современных автомобилях. Описаны особенности систем их управления и использования различных схем, конструкций электрического привода в составе электромеханических преобразователей. Представлены рабочие характеристики и потребление энергии основными электромеханическими устройствами автомобиля.
  • Ескіз
    Документ
    Electromechanical transient processes during supply voltage changing in the system of polymer insulation covering of the current-carrying core ofultra high voltage cables
    (НТУ "ХПИ", 2018) Zolotaryov, V. M.; Shcherba, M. A.; Belyanin, R. V.; Mygushchenko, R. P.; Korzhov, I. M.
    The article is devoted to the analysis of the electromechanical transient processes in a system of three frequency-controlled electric drives based on asynchronous motors that control current-carrying core motion, as well asto the study of the effect of such processes on the modes applying three-layer polymer insulation to the current-carrying core. The study was conducted based on the concepts of electromechanics, electromagnetic field theory, mathematical physics, mathematical modeling. A mathematical model has been developed to analyze transients in an electromechanical system consisting of three frequency-controlled electric drives providing current-carrying core motion of ultra-high voltage cables in an inclined extrusion line. The coordination of the electromechanical parameters of the system drives has been carried out and the permissible changes in the supply voltage at the limiting mass while moving current-carrying core of ultra-high voltage cables with applied polymer insulation have been estimated. For the first time it is determined that with the limiting mass of the current-carrying core, the electromechanical system allows to stabilize the current-carrying core speed with the required accuracy at short-term decreases in the supply voltage by no more than 27 % of its amplitude value. It is also shown that this system is resistant to short-term increases in voltage by 32 % for 0.2 s. Using the developed model, it is possible to calculate the change in the configuration and speed of the slack current-carrying core when applying polymer insulation, depending on the specific mass of the current-carrying core per unit length, its tension atthe bottom, the torque of the traction motor and the supply voltage to achieve stable operation of the system and accurate working of the set parameters.
  • Ескіз
    Документ
    Определение оптимальной структуры капитала в проекте разработки и реализации высокомоментного электропривода
    (Технологический центр, Украинская государственная академия железнодорожного транспорта, 2011) Ефременко, Т. Н.; Масленников, Андрей Михайлович
    Рассмотрен вопрос оптимальной структуре капитала при реализации проекта с учетом различных условий кредитной и дивидендной политики. Описаны два подхода формирования оптимальной структуры капитала исходя из целей инвесторов проекта.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження вчених Харківського політехнічного інституту в галузі електромеханіки (1950–1960)
    (Національна наукова сільськогосподарська бібліотека Національної академії аграрних наук, 2015) Тверитникова, Олена Євгенівна
    Розглянуто розвиток наукових напрямів електроапаратобудування, електромашинобудування, електромеханічних систем у Харківському політехнічному інституті в 1950–1960 рр. На основі вивчення архівних матеріалів та документальних джерел досліджено внесок провідних вчених Б.Ф. Вашури, Ю.М. Файнберга, І.С. Рогачова, В.Г. Васильєва, О.О. Маєвського, В.Т. Долбні в розгортання інноваційних наукових досліджень. Доведено, що організація дослідної роботи в 1950-ті рр. стала підґрунтям інтенсивного розвитку наукових досліджень на кафедрах електромеханічного профілю в 1960-ті рр. і сприяла започаткуванню таких новаторських напрямів, як промислова електроніка та електронне моделювання.