Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
13 результатів
Результати пошуку
Документ Впровадження концепції сталого розвитку в систему управління конкурентоспроможністю авіатранспортного підприємства(ТОВ "ДКС Центр", 2020) Замула, Олена Василівна; Тучкова, А. І.У статті розглянуто сутність управління конкурентоспроможністю авіатранспортного підприємства. Запропоновано визначати поняття «конкурентоспроможність підприємства» як здатність до генерації й впровадження власних управлінських ідей, а також втілення в життя існуючих прогресивних наукових концепцій для забезпечення довготермінових конкурентних переваг авіапідприємства. А управління конкурентоспроможністю авіаційного підприємства – це діяльність, спрямована на розробку комплексу заходів із забезпечення досягнення та підтримки лідируючих позицій підприємства на ринку авіаційних перевезень на засадах екологічності, соціальної справедливості та фінансової зацікавленості. Було удосконалено систему управління конкурентоспроможністю авіаперевізника, відмінною рисою якої є врахування індикаторів сталого розвитку у системі збалансованих показників діяльності підприємства при прийнятті стратегічних рішень. Її використання дає змогу оцінювати темпи зростання бізнесу і виявляти можливі відхилення від плану. Стратегія перетворюється таким чином, в систематизовану і зрозумілу всім послідовність завдань, виконання яких контролюється на різних рівнях управління. Також зазначено, що використання підприємствами цифрових технологій є неодмінним інструментом підвищення конкурентоспроможності, але водночас спричиняє виникнення ланцюга недостовірної інформації та активного соціального транслювання, що призводить до залежності споживачів від цифрових пристроїв й розладів їх психічного здоров'я. Доведено, що саме впровадження концепції сталого розвитку підприємства в систему управління його конкурентоспроможністю дозволяє налагодити взаємодію підприємства зі споживачами в потрібному напрямі, оскільки перманентна робота над якістю авіапослуг і чітка сегментація ринку забезпечує лояльність і звужує обсяг онлайн-запитів, що, водночас, сприяє покращенню основних показників діяльності авіаперевізника. Запропоновано основні заходи сталого розвитку авіапідприємства, які допоможуть йому конкурувати на міжнародному рівні: ініціювання благодійних посадок дерев біля аеропортів, смуг, будівель, прилеглих до них, що має супроводжуватися відповідним збільшенням площ зелених насаджень, зниження викидів CO2. Допомога у реалізації потенціалу своїх співробітників, стимулювання економіки через доступні авіаперевезення, контроль за недопущенням будь-якої дискримінації персоналу та суспільства загалом, заохочення мобільності та активного способу життя споживачів.Публікація Класифікація синергетичного ефекту при диверсифікації господарської діяльності(Видавничий дім "Гельветика", 2021) Брінь, Павло Володимирович; Прокоп, Микола Вікторович; Пожидаєва-Литвиненко, О. В.У статті розглядається питання синергії, синергетичного ефекту та класифікації синергії відносно різних класифікаційних ознак. Сутність синергії досліджено з моменту використання цього поняття в економіці та менеджменті дотепер. Особливу увагу приділено зв’язку ефекту синергії та диверсифікації господарської діяльності, взаємовпливу підрозділів різних стратегічних зон господарювання диверсифікованої компанії. Авторами вдосконалено існуючі методичні засади класифікації синергетичного ефекту шляхом обґрунтування низки нових класифікаційних ознак та виділення видів синергії відповідно до цих ознак. На відміну від існуючих підходів до класифікації синергетичного ефекту запропонована класифікація має багаторівневу структуру, яка дає змогу більш докладно аналізувати феномен синергії для підприємств різних галузей економіки.Публікація Конкурентоспроможність підприємства: сутність, показники та методичні засади динамічної оцінки(Видавничий дім "Гельветика", 2021) Брінь, Павло Володимирович; Нехме, Мохамад НассіфСтаттю присвячено актуальній проблемі оцінювання конкурентоспроможності підприємств. На основі визначення основних характеристик конкурентоспроможності підприємства авторами запропоновано оригінальне визначення цього поняття. На базі логіт’юдного контент-аналізу наукометричних баз Scopus і Web of Science авторами запропоновано систему показників конкурентоспроможності підприємства, яка складається з чотирьох показників (темп зростання чистого прибутку, плинність кадрів, рентабельність господарської діяльність, рентабельність інвестицій), що зустрічаються у понад 50% наукових статей. Авторами запропоновано методичні основи динамічної оцінки конкурентоспроможності підприємства, які полягають у зіставленні змін показників конкурентоспроможності об'єкта дослідження зі змінами середньогалузевих значень. Використання даної методики дасть змогу вимірювати вплив управлінських рішень на конкурентоспроможність підприємства.Документ Вдосконалення організаційно-економічного механізму управління ефективністю діяльності підприємства(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Бибченко, Анна Валентинівна; Кобєлєв, Валерій МиколайовичУправління ефективністю діяльності підприємства являє собою інтегрований підхід менеджменту, що об’єднує різні напрями діяльності підприємства, включаючи стратегію, управління персоналом, операційний менеджмент, планування, аналіз, облік та контроль, відповідні методи, моделі, системи та програмне забезпечення задля забезпечення стійкого зростання ефективності діяльності підприємства. Ефективність виробництва – це складна економічна категорія, в ній відображається дія багатьох економічних законів і показується одна з найважливіших сторін суспільного виробництва – його результативність. Форми прояву ефективності можна згрупувати за функціональними підсистемами, тобто оцінка ефективності базується на якомусь показнику (технологічна, економічна, соціальна та інші підсистеми). У роботі розглянуто визначення поняття організаційно-економічного механізму, а також сформовано власне. Визначено основні принципи його формування та роль у функціонуванні підприємства. Сформовано основні складові організаційно-економічного механізму управління ефективною діяльністю підприємства та визначено основні, на які слід звернути увагу при адаптації до конкретного підприємства. Обґрунтовано доцільність використання бенчмаркінгу у діяльності організацій.Публікація Оцінка конкурентоспроможності стратегічної зони господарювання диверсифікованого підприємства(Класичний приватний університет, 2018) Брінь, Павло Володимирович; Прохоренко, Олена Вікторівна; Васильченко, М. С.У статті проаналізовано сутність конкурентоспроможності як економічної категорії. Розглянуто диверсифіковану компанію як сукупність стратегічних зон господарювання. Визначено особливості оцінки конкурентоспроможності стратегічних зон господарювання для диверсифікованої компанії. Запропоновано методичний підхід до оцінки конкурентоспроможності стратегічних зон господарювання. Розглянуто групи чинників, які впливають на конкурентоспроможність стратегічних зон господарювання.Публікація Підвищення конкурентоспроможності підприємства в сучасних умовах(НТУ "ХПІ", 2017) Верютіна, Марія Михайлівна; Семенчук, Тетяна Юріївна; Ткачова, Надія ПетрівнаКонкурентоспроможність підприємства – це можливість ефективно розпоряджатися власними й позиковими ресурсами в умовах конкурентного ринку. Розглянуто поняття конкурентоспроможність та її форми. Розглянуто види конкурентних стратегій. Зазначено ризики існуючих конкурентних стратегій. Запропоновано ефективну стратегію для підвищення конкурентоспроможності. Для перевірки ефективності стратегій було детально їх розглянуто. Підвищення конкурентоспроможності було розглянуто на прикладі магазину стоматологічного обладнання та матеріалів.Документ Роль предпринимательского потенциала в обеспечении конкурентоспособности предприятия(Белорусский торгово-экономический университет потребительской кооперации, 2018) Чепижко, Елена Владимировна; Посохов, Игорь МихайловичВ статье раскрыта актуальность обеспечения конкурентоспособности предприятия в условиях неопределенности на основе формирования и развития его экономического потенциала при эффективной реализации предпринимательского потенциала предприятия. Выявлена экономическая сущность категории "предпринимательский потенциал"; исследована роль и характер влияния предпринимательского потенциала на формирование мощности структурных элементов конкурентного потенциала и в целом экономического потенциала предприятия.Документ Методичні підходи до забезпечення конкурентоспроможності підприємства меблевої промисловості(НТУ "ХПІ", 2017) Шепелєва, Наталія Володимирівна; Скотнікова, Любов ПетрівнаРезультати дослідження наукових здобутків вчених з питань сутності конкурентоспроможності підприємства і методів її оцінки підтверджують важливість конкурентних позицій на ринку. Конкурентні переваги, якими володіють підприємства, дозволяють їм бути більш конкурентоспроможним серед підприємств. На основі аналізу ринку вітчизняної меблевої промисловості виявлені проблеми її розвитку. Запропоновані заходи підвищення конкурентоспроможності підприємства на ринку.Публікація Дослідження теоретичних основ конкурентоспроможності продукції(НТУ "ХПІ", 2017) Горщарук, Дар'я Сергіївна; Романчик, Тетяна ВолодимирівнаПроведено теоретичний аналіз сутності конкуренції та конкурентоспроможності. Розглянуто підходи різних авторів до визначення конкуренції. Наведено види конкурентів та форми прояву конкурентної боротьби. Визначено залежність між рівнем конкурентоспроможності продукції та рівнем конкурентоспроможності підприємства. Наведено чинники впливу на рівень конкурентоспроможності продукту. Підкреслено місце психологічних чинників сприйняття продукту споживачем у формуванні його рівня конкурентоспроможності.Документ Research nature and concepts "competitive enterprise"(SCIEURO, 2016) Posokhov, Igor Mikhailovich; Chepizhko, E. V.The article studies and analyzes various approaches to the definition of «competitiveness» and «enterprise competitiveness». The analysis revealed the general features of the selected definitions, their classification, identified the advantages and disadvantages, it was noted the need for further study of this category in the modern conditions market uncertainty, it was proposed a new definition of competitiveness of company.