Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
4 результатів
Результати пошуку
Документ A pedagogue’s facilitation competency in teaching foreign students(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Hren, L. M.; Cherkashyn, Andrii; Karlyuk, SerhiiOn the outcomes of analyzing the scientific literature on pedagogic facilitation, it is proved in the article that no issues concerning a higher education institution pedagogue’s facilitative competence in foreign students training have been raised by scientists; the notions of “competence”, “professional interests”, “facilitation”, “facilitator pedagogue”, “facilitation competence” are defined; the role of a facilitator pedagogue in forming persistent interest in foreign students to their future professional activity is disclosed, as well as requirements for his or her personality and professional traits; on the experience of work with foreign students, conclusion is made concerning the use of interactive methods of teaching at the lectures and in practical classes; an example is given of possible topics and questions to be discussed at trainings, pedagogical workshops on facilitation pedagogy; it is noted that a facilitator pedagogue is to apply creative approach to teaching foreign students, forming in them not only interest in future professional activity, but also the pedagogue’s facilitative competence.A pedagogue’s facilitation competency in teaching foreign students.Документ Facilitation of professional education: definiton, concept, practice(НТУ "ХПІ", 2015) Струпинська, Н. В.; Kuznets, SimonDefinitions of the term ―facilitation‖ and its advantages / disadvantages have been analyzed in the article. Main styles of the facilitation of professional education have been described. Guiding principles for assisting professional education practitioners facilitate learner-centered education have been mentioned. Six dimensions of facilitation have been presented. Steps of preparation to the effective facilitation and steps how you might generate a good working dynamic with your students have been developed. Conflict indicators and conflict resolution tactics have been described with the requirements to the effective facilitation of professional education.Документ Педагогічна фасилітація - механізм розвитку лідерського потенціалу студентів в умовах технічного університету(НТУ "ХПІ", 2014) Гура, Тетяна ВіталіївнаВ статті розглядається поняття "фасилітація" та "педагогічна фасилітація". Наголошено на сучасних вимогах до конкурентоспроможного фахівця технічного університету. Визначено зв’язок фасилітації з лідерськими якостями особистості студента технічного ВНЗ. Висвітлено особливості історії впровадження в педагогічну практику особистісно орієнтованого підходу як механізму педагогічної фасилітації. Зроблено акцент на установки вчителя-фасилітатора, які необхідні для розвитку особистості учня. Зазначено основне завдання викладача-фасилітатора - стимулювання і ініціація осмисленого навчання у студентів. Особливу увагу приділено ролі викладача-фасилітатора для розвитку лідерського потенціалу у студентів у технічному ВНЗ.Документ Управлінські технології підготовки та проведення нарад у системі адміністративного менеджменту ВНЗ(НТУ "ХПІ", 2014) Полякова, Наталія ВолодимирівнаУ статті розкривається сутність управлінських технологій та зміст різних видів технології підготовки та проведення нарад в системі адміністративного менеджменту ВНЗ.