Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
20 результатів
Результати пошуку
Документ Calculation of the transformers and electric machines characteristics(National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute", 2024-10-24) Shevchenko, V. V.; Dunev, О. О.These guidelines are intended to perform the calculation and graphic task "Calculation of the characteristics of transformers and electric machines" in the discipline "Electric machines".Документ Methodical guidance for master's diploma paper(National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute", 2024) Shestopalov, O. V.; Novozhylova, T. B.; Tykhomyrova, T. S.; Nechyporenko, D. I.The basis for methodological guidelines design for the diploma paper implementation in the field of "Ecology” at the Department of Chemical Engineering and Environmental Protection of the National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute" (NTU "KhPI") is STZVO-KhPI-2.01-2021 "Diploma projects and theses. General requirements for implementation" [1]. This standard establishes general requirements for the procedure for preparation, execution and defense of diploma projects and diploma theses (paper) for all levels of education.Документ Culturological aspect while studying a foreign language(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Sheina, L. O.Документ Error-Oriented Motivation of Turkish Students During their Adaptation to a Foreign University(Wydawnictwo Adam Marszałek, 2020) Pidbutska, N. V.; Knysh, A. Ye.The article deals with the problem of error-oriented motivation of Turkish students during the adaptation process to a foreign university (on an example of a Ukrainian university). Research was conducted on two samples of first year students: 45 Turkish and 61 Ukrainian students. An error-oriented motivation questionnaire and survey were used to identify strategies for student response to mistakes and the main problems of adaptation. It was determined that Turkish students are more likely to use a Learning from mistakes strategy and are more exposed to such adaptation problems as communication problems with the administration, difficulties in adapting to the new social environment, and emotional problems.Документ Соціально-психологічні чинники культурної адаптації студентів-іноземців(Видавничий дім "Гельветика", 2022) Левус, Надія; Підбуцька, Ніна Вікторівна; Бугрій-Шрамко, НаталяУ статті подано результати дослідження соціально-психологічних чинників адаптації студентів-іноземців до нового культурного середовища. З цією метою обстежено 68 осіб із 23-х країн. Застосовано наступні методи математичної статистики: регресійний, кластерний, порівняльний, кореляційний аналіз. З’ясовано, що чим вища мотивація до навчання та опанування професії, тим швидше проходить процес адаптації до нового середовища. У такому разі, студент прикладає максимум зусиль для вивчення мови, щоб мати можливість вільно комунікувати і вирішувати поточні навчальні труднощі. Вагомими чинниками, які впливають на рівень адаптації іноземних студентів, є оволодіння мовою та збільшення контактів і дружніх стосунків із представниками місцевого населення. Ці чинники виявились найбільшою рушійною силою до входження у нове культурне середовище. Високий рівень мовної адаптації та інтерактивності зменшує відчуженість, підвищує лояльність до нової культури. Як показує порівняльний аналіз, у групі із низьким рівнем адаптації набагато менше друзів, ніж у респондентів із середнім рівнем адаптації. Також можемо говорити про певні відмінності у сприйманні інших, адже студенти із середнім рівнем адаптації краще налаштовані і відкритіші до оточуючих. Емоційний комфорт є надзвичайно вагомим чинником у адаптивності до соціокультурного середовища. Перевага позитивних емоцій та відчуття благополуччя життя вагомо збільшують здатність до адаптації. Негативними чинниками культурної адаптації виявилися відчуженість, ностальгія, емоційний дискомфорт та депресивність. Вони обернено пов’язані із бажанням набуття знань, прагненням налагоджувати контакти та відсутністю мовного бар’єру.У студентів з низьким рівнем культурної адаптації відчуженість корелює із відомістю. Їм притаманне хвилювання щодо неспроможності задовільнити свої потреби, занепокоєння та відчуття покинутості через, власне, низький рівень адаптованості у новому оточенні. Перебуваючи у такому емоційному стані вони покладаються більше на зовнішні чинники, ніж на власні сили, що призводить до зниження адаптивності.Документ Comparatives and Superlatives of Russian adjectives and adverbs(National technical university "Kharkov politechnical institute", 2020) Shelestina, MarynaThe Supporting notes are intended for foreign students – beginners and intermediate students. The Supporting notes consist of 7 parts. Every part includes informative tables and tasks. The Supporting notes can be used during Russian lessons and for independent work of foreign students also.Документ Russian grammar and exercises for beginners(National technical university "Kharkov politechnical institute", 2020) Shelestina, MarynaSupporting notes are intended for foreign students – beginners and intermediate students. Supporting notes consist of 7 parts. Every part includes informative tables and tasks. Supporting notes can be used during Russian lessons and for independent work of foreign students also.Документ Word formation activity when learning the life sciences terms in Russian as a foreign language classes(Редакційно-видавничий відділ Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка, 2019) Krysenko, Tetiana; Sukhanova, TetianaДокумент A pedagogue’s facilitation competency in teaching foreign students(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Hren, L. M.; Cherkashyn, Andrii; Karlyuk, SerhiiOn the outcomes of analyzing the scientific literature on pedagogic facilitation, it is proved in the article that no issues concerning a higher education institution pedagogue’s facilitative competence in foreign students training have been raised by scientists; the notions of “competence”, “professional interests”, “facilitation”, “facilitator pedagogue”, “facilitation competence” are defined; the role of a facilitator pedagogue in forming persistent interest in foreign students to their future professional activity is disclosed, as well as requirements for his or her personality and professional traits; on the experience of work with foreign students, conclusion is made concerning the use of interactive methods of teaching at the lectures and in practical classes; an example is given of possible topics and questions to be discussed at trainings, pedagogical workshops on facilitation pedagogy; it is noted that a facilitator pedagogue is to apply creative approach to teaching foreign students, forming in them not only interest in future professional activity, but also the pedagogue’s facilitative competence.A pedagogue’s facilitation competency in teaching foreign students.Документ Issues of teaching English as a foreign language to foreign students(2022) Дмитрик, Аліна Юріївна