Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
9 результатів
Результати пошуку
Документ Чисельне та експериментальне дослідження конічного з'єднання лопатки роторної машини(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Мартиненко, Володимир ГеннадійовичВ роботі представлене експериментальне та чисельне дослідження конічного кріплення хвоста алюмінієвої лопатки вентилятора головного провітрювання шахти, що засновується на випробуваннях спрощеної натурної моделі з відкинутим пером та її подальшому скінченно-елементному аналізі. Розрахункова модель враховує пружнопластичні властивості матеріалів та нелінійні контакти із тертям. Запропоноване з'єднання складається з алюмінієвого конічного хвоста лопатки, двох сталевих фіксаторів із аналогічними конічними поверхнями та двох сталевих болтів, які поєднують фіксатори навколо хвоста. Попередня затяжка болтів дозволяє зафіксувати лопатку в ненавантаженому стані у гнізді та запобігти її небажані повороти. Така затяжка враховується в скінченно-елементному аналізі за допомогою визначення з дотриманням спеціальних правил осьової сили преднатягу болтів. За допомогою гідравлічного пресу, що діє на нижню поверхню хвоста лопатки, імітується вплив відцентрового навантаження на конічне з'єднання з боку пера лопатки. Нелінійний статичний аналіз пружнопластичної поведінки конструкції дозволяє визначити руйнівні навантаження, що спричиняють розрив болтів із подальшим роз'єднанням фіксаторів та вильотом лопатки із посадочного гнізда. Графіки еквівалентних за Мізесом напружень свідчать про те, що максимальні напруження досягаються в робочій частині болтів, що повністю відповідає характеру руйнування конструкції при досягненні максимального еквівалентного навантаження на неї. Експериментальне дослідження підтверджує коректність визначення контактних напружень в місці конічної посадки. Відповідність результатів статичного аналізу результатам натурного експерименту дає можливість зробити висновок про коректність проведеного скінченно-елементного моделювання. Це дозволяє використовувати розроблену постановку задачі для визначення міцності конструкцій вентиляторів із конічними з'єднаннями лопаток без виконання попередніх експериментальних досліджень. Окрім того, розроблена методика може бути поширена на більший круг конічних та циліндричних з'єднань завдяки простоті підходу та універсальності постановки нелінійної скінченно-елементної задачі, що моделює конструкції із попередньо навантаженими чи затягнутими елементами.Документ Исследование теплодеформационного влияния при поверхностном упрочнении сталей термофрикционной обработкой(Технологічний Центр, 2016) Волков, Олег АлексеевичОписываются результаты изучения влияния термофрикционной обработки (ТФО) на структуру и свойства сталей с различным химическим составом. Представлены данные о распределении микротвердости по сечению образцов, фотографии микроструктур после ТФО. Показаны графики температурных полей на участке поверхности, прилегающей к кромке. Приведены данные о напряженном состоянии и фазовом составе поверхности после ТФО.Документ Механо-фізико-хімічне моделювання процесу руйнування поверхні деталі у вільному абразивному середовищі(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Міцик, А. В.; Федорович, Володимир Олексійович; Грабченко, Анатолій ІвановичПредставлено аналіз явищ в зоні зіткнення гранул робочого середовища з поверхнею деталей. Відзначено, що гранули абразиву, які виступають зі зв’язки зернами, проникають в оброблювану поверхню деталі. Зазначено, що контакт абразивної гранули з поверхнею деталі здійснюється в межах площадок малої величини, які визначаються силою зіткнення, кількістю і станом активних зерен, рівнем їх закріплення, розмірами та фізико-механічними властивостями матеріалу деталі. Розглянуто поведінку одиничної гранули, що переміщується відносно оброблюваної деталі. Виділено основні види впливу абразивного зерна на оброблювану поверхню. Встановлено параметри режиму обробки, які визначають характер фізико-механічних процесів взаємодії одиничної гранули й оброблюваної деталі. Розглянуто відмінності методу віброабразивної обробки від відомих оздоблювально-зачищувальних методів. Наведено механізм руйнування матеріалу деталі та представлені етапи механо-фізико-хімічного моделювання процесу віброабразивної обробки.Документ Влияние трения на распределение волокнистой структуры поковки подшипникового кольца при горячей штамповке(НТУ "ХПИ", 2016) Грозенок, Евгений Денисович; Симсон, Эдуард Альфредович; Степук, Александр Владимирович; Шергин, Сергей ЮрьевичПроведено численное моделирование технологического процесса горячей штамповки подшипникового кольца. Исследовано влияние фактора трения на контактных поверхностях на распределение волокнистой структуры в поковке подшипникового кольца, полученной двухэтапным способом формовки. Задача представлена в виде нестационарной контактной термовязкопластической задачи с соответствующими граничными условиями, решение которой осуществляется методом конечных элементов. Картина распределения волокнистой структуры материала в виде линий Лагранжа была получена путем расчета параметров напряженно-деформированного состояния предварительно нагретой цилиндрической заготовки в процессе осадки и формовки. Проведено сравнение картин распределения линий Лагранжа для трех типов трения на контактных поверхностях: сухого, комбинированного и трения со смазкой. Анализ результатов позволяет выбрать комбинированный вид трения как вариант условий трения, обеспечивающий минимальные углы выхода линий Лагранжа на контактную поверхность (качения) поковки. Полученная волокнистая структура материала поковки дает возможность прогнозировать повышение надежности и долговечности готового изделия – подшипникового кольца.Документ Системы жидкой циркуляционной смазки Ж-1, Ж-2 прокатного стана НТЛС "1680" ОАО "Запорожсталь"(НТУ "ХПИ", 2015) Татьков, В. В.; Музыкин, Юрий Дмитриевич; Путноки, А. Ю.; Мацко, С. В.; Москаленко, П. П.; Мудрицкий, С. А.; Новоселов, Ю. В.Рассмотрены вопросы обеспечения устойчивой работы системы жидкой циркуляционной смазки для шестеренных клетей и силовых редукторов главных приводов рабочих клетей листопрокатного стана НТЛС «1680». Приведена гидравлическая схема смазочных станций Ж-1 и Ж-2, а также показаны параметры, контролируемые в процессе работы как с помощью мнемосхем, так и аналоговых приборов. Предложенные схемы смазки обеспечивают поддержание расчетных режимов работы в парах трения за счет бесперебойной подачи смазочного материала во все трущиеся сопряжения.Документ Динамические характеристики рекуперативного противоточного теплообменного аппарата(НТУ "ХПИ", 2012) Шевелев, Александр Александрович; Тарасенко, Александр НиколаевичЧисленным методом бегущего счета решена связанная система дифференциальных уравнений динамики рекуперативного противоточного теплообменника. Рассчитаны отклики входных температур потоков на экспоненциальный закон увеличения входной температуры греющего теплоносителя.Документ Влияние трения на напряженно-деформированное состояние кольца при холодной раскатке(НТУ "ХПИ", 2013) Симсон, Эдуард Альфредович; Scicluna, Steven; Хавин, Валерий Львович; Автономова, Людмила ВладимировнаIt is considered the problem of numerical modeling of cold rolling bearing rings. The resolved equations of mathematical formulation is provided. In the three-dimensional formulation contact problem is solved numerically for different coefficients of friction by using a finite element software DEFORM.Документ Область применения фрикционной штамповки-вытяжки(НТУ "ХПИ", 2013) Краснокутский, Анатолий Михайлович; Шевченко, Михаил МихайловичThe paper discusses the application of slip-forming exhaust and the role of elastic-friction element (UFE) for the technological possibilities of using the active forces of friction during the production of thin-walled products.Документ Friction and Wear Characteristics of C/Si Bi-layer Coatings Deposited on Silicon Substrate by DC Magnetron Sputtering(Springer, 2012) Penkov, Oleksiy V.; Bugayev, Yegor A.; Zhuravel, Igor; Kondratenko, Valeriy V.; Amanov, Auezhan; Kim, Dae-EunThe tribological behavior of carbon/silicon bi-layer coatings deposited on a silicon substrate by DC magnetron sputtering was assessed and compared to that of amorphous carbon and silicon coatings. The motivation was to develop a wear resistant coating for silicon using thin layers of amorphous carbon and silicon. Wear tests were conducted by sliding a stainless steel ball against the coating specimens under applied normal loads in the range of 20 * 50 mN. Results showed that the wear rate of the bi-layer coating was strongly dependent on the ratio of thickness between the carbon and silicon layers. The wear rate of the bi-layer coating with 25 nm thick carbon and 102 nm thick silicon layers was about 48 and 20 times lower than that of the single-layer amorphous carbon and amorphous silicon coating, respectively. In addition, the steady-state friction coefficient of the bi-layer coating could be decreased to 0.09 by optimizing the thickness of the layer. Finally, a model for the wear reduction mechanism of the carbon/silicon bi-layer coating was proposed.