Кафедри

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 6 з 6
  • Ескіз
    Публікація
    Сучасні тенденції та основні проблеми розвитку підприємств готельного господарства в Україні
    (Уманський національний університет садівництва, 2022) Жадан, Тетяна Андріївна; Жадан, Юлія Володимирівна; Соколова, Євгенія Борисівна
    У статті визначено сучасні тенденції та ключові проблеми розвитку підприємств готельного господарства в Україні, які базуються на аналізі експлуатаційних характеристик та основних показників їх фінансово-господарської діяльності, що дає змогу здійснювати обґрунтований вибір найбільш ефективних інструментів антикризового управління. З’ясовано, що основними тенденціями розвитку підприємств готельного господарства в Україні є: збільшення частки готелів та аналогічних засобів розміщення у структурі колективних засобів розміщення; скорочення кількості місць, номерів, ночівль та тривалості перебування відвідувачів; низький рівень завантаженості номерного фонду; збільшення обсягів надання готельних послуг, скорочення чисельності зайнятих та витрат на оплату праці; висока питома вага збиткових готелів і подібних засобів тимчасового розміщування; прискорення процесів діджиталізації та впровадження інноваційних технологій; посилення внутрішньогалузевої конкуренції. Встановлено основні причини погіршення фінансово-економічного стану підприємств готельного господарства: загрози життю та здоров’ю людини; неоднозначність та суперечливість чинної нормативно-правової бази; несприятлива податкова політика; громіздка система бухгалтерського обліку та звітності; недосконалість системи контролю; криза неплатежів; падіння платоспроможного попиту населення; брак висококваліфікованих кадрів та ін.
  • Ескіз
    Публікація
    Трансформація компетенцій аудиторів готельної індустрії за нових тенденцій розвитку інституту аудиту
    (ФОП Лібуркіна Л. М., 2020) Колєсніченко, Анастасія Сергіївна
    Мета даної статті полягає в формулюванні ключових компетенцій аудиторів відповідно до сучасних напрямів розвитку аудиту; обґрунтуванні необхідності та розкритті логіки реалізації стратегічної адаптації компетенцій аудиторів підприємств готельної індустрії; визначити внутрішні та зовнішні процеси, які впливають на формування стратегічної адаптації системи компетенцій аудитора та розвиток інституту аудиту в цілому. Доведено, що впровадження новітніх інноваційних змін, методик і форм організації взаємодії між всіма суб’єктами та інститутами аудиторської діяльності дозволить задовольнити інтереси сучасних користувачів послуг аудиту й суміжних напрямів готельної індустрії, зберегти конкурентні переваги в галузі та буде виступати запорукою сталого розвитку бізнесу. Врахування затребуваних компетенцій, обумовлених новими тенденціями розвитку аудиту, сприятиме обґрунтуванню та побудові порядку реалізації стратегічної адаптації компетенцій аудиторів підприємств готельної індустрії на принципах адаптованості, комплексності та синергізму. В результаті, набір компетенцій аудитора стає дедалі цікавішим й затребуваним для користувачів управлінського обліку, звітності, набуває додаткових функцій, завдань в контексті розвиту готельної індустрії. Під впливом внутрішніх і зовнішніх процесів відбувається подальше виокремлення інституту аудиту в самостійну підсистему готельного кластеру. Підсумки, сформульовані в ході дослідження, дозволяють стверджувати, що у подальшому доцільним буде провести аналіз окремих факторів та компонент, що впливають на стратегію адаптації системи компетенцій аудиторів.
  • Ескіз
    Публікація
    Основні елементи адаптивної системи управління підприємством готельно-ресторанного господарства в умовах нестабільної економіки
    (2019) Линник, Олена Іванівна; Жадан, Тетяна Андріївна
    У статті розглянуто вплив циклічних змін факторів зовнішнього середовища на процеси ефективного функціонування та розвитку підприємств готельного та ресторанного господарства країни. Для успішного функціонування в умовах нестабільної економіки підприємства готельно-ресторанного господарства мають розробити та впровадити систему адаптивного управління. В ході дослідження проведено аналіз економічної сутності термінів «адаптація», «адаптивне управління», обґрунтовано теоретичні і методичні засади адаптивної системи управління підприємством, виділено основні етапи та напрями адаптації. Окремо підкреслено значення соціального аспекту адаптації підприємств готельно-ресторанної галузі. Особливої уваги потребують питання формування місії підприємства, його організаційної культури, ідеології, визначення лідерів колективу, розкриття потенціалу трудових ресурсів. Відзначено, що саме здатності та компетентність персоналу є силою, спроможною сформувати ефективний механізм адаптивного управління.
  • Ескіз
    Публікація
    Обліково-аналітичне забезпечення управління результатами діяльності підприємств готельного бізнесу
    (Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, 2018) Побережна, Наталія Миколаївна; Стригуль, Лариса Станіславівна; Мелень, Олена Валентинівна
    У статті обґрунтовано зростання вимог до формування та дієвості обліково-аналітичного забезпечення процесів управління підприємствами готельного бізнесу. Визначено основні складові обліково-аналітичного забезпечення управління результатами діяльності підприємства, а саме облікову систему, до якої запропоновано відносити фінансовий, управлінський та податковий облік, та аналітичну систему, яка включає організаційні етапи аналітичної роботи на підприємстві. Відзначено особливу роль облікової політики. Запропоновано основні етапи розроблення положення про аналітичну роботу готельного підприємства.
  • Ескіз
    Документ
    Готельне господарство: стан і перспективи розвитку
    (Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, 2017) Побережна, Наталія Миколаївна
    У статті розглянуто перспективи розвитку індустрії туризму світового господарства. Визначено загальні тенденції розвитку підприємств готельного господарства України як складової туристичної інфраструктури та індустрії гостинності. Встановлено, що готельний бізнес в Україні потребує державної підтримки, підвищення якості послуг та інноваційності технологій, раціонального використання ресурсів та екологічності всіх видів діяльності
  • Ескіз
    Публікація
    Нормативно-правове регулювання та державна підтримка розвитку готельної індустрії як інституту туризму
    (Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, 2017) Колєсніченко, Анастасія Сергіївна
    В даній статті обґрунтовано необхідність удосконалення нормативно-правового забезпечення готельного господарства як важливого адміністративного важелю державного регулювання, що обумовлено інтенсифікацією процесів готельної індустрії під впливом численних факторів, як внутрішньої, так і зовнішньої природи. Визначено, що метою регулювання діяльності готелів виступає гармонізація відносин між споживачем (клієнтом) і виробником послуг (суб’єктом надання готельних послуг), спрямована на узгодження інтересів споживача, виробника та суспільства і створення сприятливих умов для розвитку підприємств готельного господарства через продукування нормативно-правових актів. На цій основі побудовано систему цілей та напрямів регулювання, що сприятиме вирішенню проблем, які заважають розвитку галузі, та дозволять сформувати й застосовувати дієвий інструментарій, адаптований до сучасних умов управління. Доведено, що якість готельного господарства як інтегрованої підсистеми туризму та сфери послуг в значній мірі залежить від ефективності державної політики, одним з найважливіших способів реалізації якої в умовах розвитку готельного бізнесу, що склалися на ринку, виступає державна підтримка цієї галузі. В результаті дослідження організаційно-технічних, технологічних закономірностей та інституціональних особливостей функціонування готелів автором систематизовано напрями державної підтримки розвитку готельного господарства й сфери обслуговування, що дозволить врегулювати нормативно-правову базу й наростити стратегічний потенціал цього сектору економіки. Курс на інтенсифікацію туристичного бізнесу як джерела поповнення бюджету й сучасного фактору поліпшення ділового іміджу країни на світовому ринку обумовлює необхідність проведення державними органами та фінансово-кредитними установами країни реструктуризації інвестиційної, кадрової політики готельної індустрії, яка виконує з’єднувальну інституціональну функцію в системі соціально-економічних відносин.