Кафедри

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Гуманістична спрямованість підготовки спортивного тренера
    (Видавництво УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024) Борейко, Наталя Юріївна; Юшко, Олексій Володимирович; Азаренкова, Любов Леонідівна
    Однієї з головних проблем реформування процесу підготовки спортивних тренерів, які будуть запорукою відновлення держави і остаточних демократичних змін нашого суспільства є формування у них певних демократичних цінностей і відповідних особистісних якостей. Тому актуально розглянути питання підходів до формування у майбутніх тренерів особистісних якостей в процесі навчально-виховного процесу у закладах вищої освіти. Мета дослідження: визначити педагогічні підходи до формування у майбутніх тренерів особистісних якостей в процесі навчально-виховного процесу у закладах вищої освіти. Методи дослідження: теоретичний аналіз і узагальнення науково-методичної літератури, спостереження. У статті представлені результати дослідження, яке проводилось на базі Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут». В ньому брало участь 30 студентів 4 курсу. Аналіз літератури та спостереження за підготовкою спеціальності 017 «Фізична культура і спорт», дозволило виявити необхідність пошуку гуманістично спрямованих розробок для удосконалення навчально-виховного процесу підготовки спортивних тренерів, які відповідно до сучасних вимог, повинні бути творчими, вільними, цілеспрямованими особистостями. Доведено, що забезпечення гуманістичної спрямованості тренерської діяльності вимагає від майбутнього тренера певний рівень розвитку особистісних якостей, серед яких основним є людяність, милосердя, доброзичливість, доброта, сердечність, чуйність, віра, повага і любов до дитини, свободолюбність, гуманізм, емпатія, відповідальність, терпимість, чесність, гідність, справедливість, принциповість, життєрадісність. Встановлено, що для формування гуманістичних якостей ефективними є наступні методи навчання: метод творчого діалогу, фахові тренінги, соціально-рольові та ділові ігри, «мозкові штурми», аналіз практичних ситуацій, метод відкритої трибуни. Всі ці методи є активними і дозволяють формувати особисті якості студентів з акцентом на гуманістичну спрямованість.
  • Ескіз
    Документ
    Display of peculiarities of engineering activity in pedagogical researches
    (Center for International Cooperation, publishing house "TK Meganom", 2018) Ponomaryov, O.; Chebakova, Yu. G.
    The most widespread features of psychological and pedagogical character are considered. They are illustrative of the majority of types of engineering activity. The necessity of their appropriate account in the process of planning and carrying out pedagogical research is justified. It is shown that without this, the received results cannot be considered as rather reliable. Therefore, the researcher must understand both these features and their manifestations. It is extremely important, as engineering activity is accompanied by both positive and negative consequences. One of these features is the technocratic type of thinking typical for most engineers. The task of of pedagogics of engineering education is his overcoming and ensuring its humanistic orientation. One more of features consists in importance and necessity of development of future engineers’ innovative thinking and leader potential.