Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
4 результатів
Результати пошуку
Публікація Modelling the security of business processes when creating and transferring values for stakeholders(Banking University, 2021) Krasnokutska, N. S.; Koptieva (Fadieieva), H. M.The purposeof the recent study is to substantiate the directions and develop a methodological approach to modelling the security of business processes by their main types, considering the interests of stakeholders who receive value from interaction with the business.Business as an economic system is based on the significant number of transactions that can lead to different financial, material, informational losses, as well as reputational risks due to the lack of stakeholders’ trust. To prevent these losses when creating and transferring values for stakeholders we suggested the approach to modelling the security of business processes which takes into account their main types (main, auxiliary, managerial business processes and business development processes), the results (value created) that key stakeholders get at the output of these processes, and the indicators that reflect the criteria for modelling the security of business processes — efficiency, effectiveness, and quality (customer satisfaction with the result of the process — the recipient of value). Using the fuzzy set method, a map of identification of the security status of basic, auxiliary, managerial business processes and business development processes was developed, which allows to use a wide range of characteristics of business processes and linguistic variables to describe them (from "catastrophic" state to "very good") and allows you to model options for changing the strategy of the enterprise in order to avoid the risk of imbalance of economic, social and environmental interests of its stakeholders. The proposed approach was applied to retail chains in Ukraine and provided decisionmakers with useful information for a better contribution of internal control systems to creating stakeholders' value.Документ Пріоритизація ключових стейкхолдерів підприємств кондитерської промисловості(Чернігівський національний технологічний університет, 2019) Краснокутська, Наталія Станіславівна; Госн, СалімЧисленність відносин і комунікацій сучасного кондитерського підприємства зумовлює і численність його стейкхолдерів, тому особливо важливим стає завдання їх ідентифікації та пріоритизації, що визначило цільову спрямованість проведеного дослідження. У статті сформульовано особливості розвитку підприємств кондитерської промисловості, які зумовлюють виникнення специфічних (економічних, соціальних і екологічних) інтересів стейкхолдерів. Систематизовано основні підходи до ідентифікації ключових стейкхолдерів і виділено ті з них, які можуть бути застосовані для кондитерських підприємств. На основі визначених критеріїв (влада, інтереси, значущість) розроблено карту ключових стейкхолдерів підприємств кондитерської промисловості за їхньою пріоритетністю. Отримані результати становлять важливе підґрунтя для подальшого розвитку методології оцінки рівня задоволення інтересів ключових стейкхолдерів кондитерських підприємств з урахуванням їхньої пріоритетності.Документ Основні концепції представництва інтересів у політичному процесі(Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, 2016) Малявін, Євген ВікторовичСистематизовано класичні і сучасні концепції політичного представництва. Розглянуто класичні концепції представництва інтересів у політичному процесі, теоретичні розробки яких належать таким авторам, як Дж. Локк, Ш.Л. Монтеск’є А. де Токвіль, Дж. С. Мілль, Е. Берк та ін. Структуровано сучасні моделі політичного представництва з урахуванням пізніших політичних теорій, авторами яких є К.Маркс, М. Дюверже, П. Бурдьє, Г. Алмонд, С.Верба, С. Ліпсет, С. Роккан, Е. Вятр, Е. Хейвуд тощо. Окрему увагу приділено ролі політичних партій у вираженні політичних інтересів.Документ Philosophical and anthropological bases of the leadership’s phenomena(Национальный технический университет "Харьковский политехнический институт", 2018) Ponomariov, Olexandr Semenovich; Kvasnyk, Olga Vitalievna; Chala, YuliiaThe significant complication of public life and the general increase in the level of educational and qualification training for a wide range of people change the conditions for leadership influence on them and achieve its desired effectiveness. This circumstance significantly enhances the need for a philosophical understanding of the essence of the leadership phenomenon, its role and capabilities. Satisfaction of such need requires a deep analysis and comparison of manifestations in leadership both universal and specific leadership principles. For the successful implementation of this analysis, it is advisable to use the ideas and provisions of philosophical anthropology. They allow us to determine the essence and purpose of the personality of the leader and the conditions for their rational use to satisfy the aspirations and interests of the society and the leader himself. Knowledge of the philosophical anthropology basics can help the leader choose the appropriate ways and means to effectively influence people and thus successfully achieve pre-determined goals, satisfy the interests and aspirations of the participants in joint activities.