Кафедри

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Ескіз
    Документ
    Художньо-творчий універсум Віктора Бойка
    (Ліра, 2017) Черненко, Ольга Ігорівна
    Висвітлено концепцію мовної картини світу Віктора Бойка як складника поетичного мислення поета, визначено найзначущіші події життя і творчості митця, закцентовано на художньому осмисленні духовності, проведено паралелі між мовною та філософською картинами світу, проаналізовано зв'язки між цінностями культурними та духовними, виокремлено специфіку поетичного мовлення майстра художнього слова, особливості його світосприйняття, індивідуальної манери побудови поетичного твору.
  • Ескіз
    Документ
    Життя як духовна цінність у мовній картині світу Віктора Бойка (на матеріалі збірки "Обличчям до багаття")
    (Видавничий дім Дмитра Бураго, 2017) Черненко, Ольга Ігорівна
    У статті висвітлено поняття духовної цінності життя як складника поетичної мовної картини світу у творчості Віктора Бойка, визначені аспекти, у яких розкривається це поняття, проаналізовано природу лексико-семантичних зв'язків між мовною й культурною картинами світу митця, розмежовано сфери життя духовного й життя суспільного, виділено життя як ціннісний чинник існування особистості, що є одним із провідних начал у формуванні творчої індивідуальності поета.
  • Ескіз
    Документ
    The language image of the word "tree" in Vasyl Holoborodko’s poetry
    (Society for Cultural and Scientific Progress in Central and Eastern Europe, 2016) Shleneva, M. G.
    The article is devoted to the language image of the word "tree" in poetic texts of Vasyl Holoborodko. The image of the word "tree" is analyzed as an element of the poet’s language picture of the world. The interpretation of the language image of the word "tree" is considered in various forms: as element of the nature, as the personified image, as mythological figure, etc. The conclusion is drawn about the role of the language image of the word "tree" in the author’s language picture of the world.
  • Ескіз
    Документ
    Мовний образ села в поезії Василя Голобородька
    (Горлівський інститут іноземних мов ДВНЗ "Донбаський державний педагогічний університет", 2014) Шленьова, Марина Генадіївна
    В статті розглянуто художньо-семантичну реалізацію мовного образу села в ідіостилі сучасного поета Донбасу Василя Голобородька. Простежується функціонально-стильова завантаженість мовних одиниць, які є домінантними в ідіостиле письменника. Досліджуються архетипні образи у поетичних текстах митця на основі когнітивних механізмів, що відтворюють особливості етнічної свідомості та менталітету народу.
  • Ескіз
    Документ
    Мовний образ атмосферних явищ (дощ, хмари, райдуга) в поезії Василя Голобородька
    (Луганський національний університет ім. Тараса Шевченка, 2014) Шленьова, Марина Генадіївна
    Статтю присвячено аналізу художньо-семантичної реалізації мовного образу атмосферних явищ (дощ, хмари, райдуга) в ідіостилі сучасного поета Донбасу Василя Голобородька. Проаналізовано формування мовного образу атмосферних явищ у поетичних текстах автора. Простежено функціонально-стильову навантаженість мовних одиниць, які є домінантними в ідіостилі письменника. Описано мовні механізми репрезентації образів дощу, райдуги та хмар у ліриці В. Голобородька. Виявлено їхню смислову багатовимірність, генетичну зумовленість ліричного функціонування з українською традиційною культурою, включеність у "резонансний простір" національної словесності. Досліджено образи дощу, хмар, райдуги в поетичних текстах Василя Голобородька на основі когнітивних механізмів, що відтворюють особливості етнічної свідомості та менталітету народу. Акцентовано на тому, що в художньому просторі митця мовний образ атмосферних явищ (дощу, хмар, райдуги) традиційно репрезентовано в тісній взаємодії з простором неба. Індивідуально-авторські порівняння й метафори віддзеркалюють розуміння письменником навколишньої дійсності, що зумовлено вживанням символічних номінацій і пошуками експресивно-емоційних еквівалентів для вираження власного ставлення до означених об'єктів.