Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
2 результатів
Результати пошуку
Документ The leadership qualities formation of future educators by means of student self-government(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Gurevich, Roman; Brovchak, Liudmyla; Kholkovska, IrynaThe article reveals the meaning of the notion “leadership”. Modern national and foreign approaches which determine leadership have been analyzed. Processes of leader-ship and management have been compared. Main characteristics of future educators` leader-ship qualities have been proposed. Components in the structure of leadership qualities of stu-dents of higher educational establishments have been suggested: the self-organization ability, the organizational activity ability, the interpersonal cooperation organization ability. Criteria of future educators `leadership qualities maturity have been determined: cognitive, opera-tional, personal. The emphasis is placed on the fact, that educational establishments have the opportunity to form leadership qualities with the help of the students` participation in the work of self-governing bodies. The brief description of the experimental approach of students` who are going to be future educators, leadership qualities by means of student self-govern-ance has been suggested. The educational potential of “Young Leader School” (translitera-tion “Shkola Molodoho Lidera”) in the formation of pedagogical university students` leader-ship qualities has been viewed. The staged nature of the organization of various forms of the extracurricular educational activities of students has been revealed.Документ Інноваційне формування повного спектру особистісних якостей лідера у всіх видах професійної діяльності на прикладі майбутніх психологів(НТУ "ХПІ", 2017) Романовський, Олександр Георгійович; Бондаренко, Вікторія ВадимівнаРозглянуто розвиток особистісних якостей лідера в сучасних умовах; проаналізовані погляди вчених на розвиток лідерських якостей з точки зору ситуаційного підходу; вперше був розроблений на основі експериментальних та аналітичних досліджень набір максимальної кількості необхідних особистісних якостей лідера у будь-якому виді професійної діяльності, розглянута необхідність і актуальність розвитку лідерських якостей у майбутніх психологів.