Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
5 результатів
Результати пошуку
Документ Improving the Quality of Electrical Energy in the Railway Power Supply System(Institute of Electrical and Electronics Engineers, 2018) Sokol, Yevgen I.; Zamaruiev, Volodymyr V.; Ivakhno, Volodymyr V.; Styslo, Bohdan O.The pulsating mode of the power consumption in the railroad power supply network is the cause of the occurrence of voltage pulsations in the contact network. This leads to a decrease in the efficiency of the energy system. To compensate power fluctuations in the electric power supply network of the railway, it is proposed to use hybrid electric energy storage devices. The use of two-channel additional traction power station with an appropriate control system was proposed. The basis of the mathematical model is the data of real measurements.Документ Analysis of the influence of the inter-wheel differentials design on the resistance of the car curved motion(Технологический центр, 2019) Volontsevich, Dmitriy Olegovich; Mormylo, Jakov; Veretennikov, IevgeniiThe method and results of the analysis of the influence of the inter-wheel differentials design and the corresponding proportionality factors for the additional locking torque on the curved motion resistance of the four-wheel drive vehicle on paved roads are given. This allows choosing the most suitable designs for the parametric synthesis of the internally automated inter-wheel differential taking into account the results of studying the efficiency of different types of inter-wheel differentials under off-road conditions. Parametric optimization will allow synthesizing the internally automated inter-wheel differential, which would satisfy the requirements both to the vehicle cross-country ability and dynamics while not preventing the curved motion. In the process of modeling, the influence of the design and parameters of the inter-wheel differentials on power consumption in the motion with the given speed and trajectory, as well as on the actual turning radius of the vehicle, was estimated. According to the modeling results, it is concluded that it is possible to create a permanent internally automated inter-wheel differential based on differentials, in which locking degree depends on the squared difference in angular velocities of the semiaxles. For this, it is necessary to carry out optimization with respect to the proportionality factor of the locking torque, taking into account the limitations set forth in the work and using the described method of analyzing the influence of the inter-wheel differentials design on turning resistance. This will allow the effective operation of military and civil four-wheel drive vehicles both in difficult road conditions and on paved roads. In addition, the process of driving will not distract the driver to control the inter-wheel differentials, and the transmission will be performed without undue design complications.Документ Дослідження можливостей енергозбереження у технології виробництва залізобетону(НТУ "ХПІ", 2015) Шульгін, Юрій Віталійович; Жнітов, Я. В.Теплові установки застосовуються для тепловологістної обробки бетонних виробів. Тепловологістна обробка здійснюється в теплових установках різної конструкції, але із застосуванням різних видів теплоенергоносіїв. У зв’язку з цим є актуальним виявлення раціонального теплоенергоносія з точки зору мінімальної собівартості тепловологістної обробки. Представлена авторами стаття є дослідженням ефективності енергоносіїв, які застосовуються в теплових установках для теплової обробки залізобетонних виробів.Документ Анализ энергетической эффективности теплонасосных установок с использованием тепла грунтовых вод(НТУ "ХПИ", 2014) Боднарь, И. А.; Денисова, А. Е.; Бухкало, Светлана ИвановнаПредложены системы теплоснабжения, которые обеспечивают эффективное использование теплонасосных установок с источником тепла грунтовых вод. Предложена методика оценки энергетической эффективности систем, выполнено сопоставление параметров их расчетных циклов. Получены зависимости показателей энергетической эффективности систем теплоснабжения от температуры наружного воздуха. Приведены рекомендации по применению предложенных систем теплоснабжения в зависимости от температуры наружного воздухаДокумент Особливості інституціоналізації українського енергоринку та їх вплив на цінову політику у паливно-енергетичному комплексі(НТУ "ХПІ", 2013) Пономарьов, С. В.У статті виявлено причинно-наслідкові зв’язки між особливостями інституціоналізації вітчизняного енергоринку та ціновою політикою у паливно-енергетичному комплексі. Розкрито механізм їх деструктивного впливу на підвищення енергоефективності.