Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
36 результатів
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ Контури ноосферності у ХХІ столітті: погляд у майбутнє(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Міщенко, Віктор Іванович; Смоляга, Марина ВіталіївнаУ статті зроблено спробу осмислити сучасне розуміння ноосфери з урахуванням як досягнень людства у створені високих технологій, так і кризових явищ, які виникають в процесі досягнення планетарної стадії розвитку. Розглянуто деструктивні види діяльності і прагнення людини до творення; вказано на домінуючи види діяльності людства по відношенню до природи в різних типах цивілізацій. Виявлено глобальний ноосферний аспект інтелекту, який розкриває ноосферну єдність природи і людства, розглянуто зміст ноосферного інтелекту як цивілізаційного надбання; вказано на ознаки ноосферності в інтелектуальності особистості; запропоновано чотири етапи становлення та розвитку ноосферного суспільства.Документ Науково-методичне забезпечення оцінювання конкурентних переваг підприємств на засадах маркетингу у ризикованих умовах господарювання(Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, 2023) Соколова, Людмила Василівна; Дюжев, Віктор Геннадійович; Аль-Фахор, Ескндер Суліаман СалтиУ статті досліджено, що у сучасних умовах агресивного та турбулентного зовнішнього середовища потребує подальших досліджень питання осучаснення науково-методичних підходів до процесу оцінювання конкурентних переваг підприємств промислового сектору. Визначено значущість та актуальність розгляду у повоєнний період питань науково-методологічної спрямованості щодо підвищення рівня конкурентоспроможності вітчизняних промислових підприємств на основі їх конкурентних переваг на засадах маркетингу. Запропоновано провадити формування сукупності показників конкурентних переваг підприємства у форматі комплексу маркетингу «5Р’s». Доведено доцільність застосування імітаційної моделі оцінювання конкурентних переваг на основі індексного інтегрального показника в ризикованих умовах господарювання.Документ Транспортно-навігаційна система моделювання руху маршрутного транспорту(Полтавський національний технічний університет імені Юрія Кондратюка, 2017) Андрєєв, Сергій Михайлович; Жилін, Володимир Анатолійович; Угарова, А. С.Обґрунтовано необхідність роботи у напрямку підвищення якості транспортного забезпечення у м. Харкові. Визначено фактори, що впливають на швидкість руху та затримки на дорозі, а також їх відносну вагу. Запропоновано імітаційну модель системи моделювання руху громадського транспорту. Розроблено концептуальну схему транспортно-інформаційної системи відображення руху маршрутних транспортних засобів. Розроблено та програмно реалізовано алгоритм моделювання руху транспортного засобу у режимі реального часу.Документ Метод композиції маршруту безпілотного літального апарату у просторі(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Волошин, Денис Геннадійович; Бречко, Вероніка Олександрівна; Семенов, Сергій ГеннадійовичСтаття присвячена розробці методу композиції маршруту безпілотного літального апарату у тривимірному просторі. Основною відмінністю представленого методу є комплексне врахування особливостей навколишнього середовища, що відображає можливі перешкоди (активні або пасивні) та інші обмеження задачі при композиції маршруту безпілотного літального апарату в тривимірному просторі. Це дозволило підвищити безпеку виконання завдання у автономних умовах польоту. У статті проведено аналіз основних підходів композиції маршрутів безпілотного літального апарату у просторі. Зроблено висновок про недоліки двовимірного уявлення. У методі представлено чотири етапи виконання завдання. Це етап моделювання навколишнього середовища, що відображає можливі перешкоди (активні чи пасивні) та інші обмеження завдання. Етап побудови розширеного графу маршрутів пересування безпілотного літального апарату у просторі. Відмінністю цього етапу є адаптивне врахування просторового розташування активних перешкод у просторі. Наступний етап це етап пошуку маршруту, що з'єднує стартову точку з кінцевою і обходить всі перешкоди та дає можливість побудови початкового маршруту у вигляді ламаної лінії, яка формується послідовністю шляхових точок, і з'єднує стартову точку з кінцевою, минаючи перешкоди. Останнім є етап отримання кінцевого результату, який забезпечується згладжуванням отриманої ламаної лінії. У цій частині методу композиції для вирішення задачі згладжування траєкторії руху безпілотного літального апарату у просторі на обраному маршруті доведено доцільність використання методу нерівномірного кубічного B-сплайну. За допомогою цього методу поставлено та вирішено завдання вибору та оптимізації параметра згладжування.Публікація Risk assessment of innovative projects: development of forecasting models(2021) Gorokhovatskyi, Volodymyr; Sergienko, Olena; Sosnov, Igor; Tatar, Maryna; Shapran, EvgeniyThe purpose of this article is development a systematic dynamic complex model of generation and risk assessment of innovative project, on the bases of which a scenario modeling of many risks influence arising at certain stages of project implementation in the target area. For article purpose realization, the paper proposes a complex toolkit for modeling the innovative projects risks in the direction of their impact on performance indicators in scenarios, which involves the implementation of the following stages of modeling: Stage 1. Collection and processing of project data; Stage 2. Evaluation of innovation project efficiency indicators; Stage 3. Formation and assessment of many risks of innovation project by components, nature and impact strength; Stage 4. Modeling of innovative project development scenarios. The implemented set of models makes possible to compare all components of efficiency and riskiness, which determine the integrated aggregate level of project risk by components of life cycle risks, target project risks and scenarios depending on environmental factors and managers propensity to take risks, and solves the problem of positioning the real indicators state of innovation project efficiency in a comparative dynamic context based on three-level assessment, due to structural elements of risks and identification of possible and promising deadlines and time horizons by stages of the project life cycle, critical paths and reserves which allow us to achieve the main goal of improving the innovative projects implementation efficiency.Документ Разработка адаптивных шаблонов фиксации аномального поведения компьютерной системы(Харківський університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба, 2016) Гавриленко, Светлана Юрьевна; Горносталь, А. А.В работе разработаны адаптивные шаблоны фиксации аномального поведения компьютерной системы. Рассмотрена возможность использования для этих целей контрольных карт Шухарта. На основе контрольных карт Шухарта разработана программная модель, формирующая базу шаблонов нормального состояния компьютерной системы. Проведены исследования, с использованием вредоносного программного обеспечения типа "thread creater", которые показали работоспособность системы выявления аномалий на основе разработанных адаптивных шаблонов фиксации.Документ Забезпечення умови співставності результатів у польових біотехнологічних дослідженнях за допомогою комп'ютерного експерименту(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Горбунов, Леонід Володимирович; Ларінцева, Надія Вікторівна; Звягінцева, Оксана ВікторівнаПри проведенні біотехнологічних польових досліджень з використанням рослинних об‘єктів існує проблема обліку гетерогенності результатів, недосконалість методів призводить до необхідності багаторазового повторення дослідів та не вирішується питання відтворюваності і порівнянності результатів досліджень, тому застосування математичних моделей в дослідженнях дає можливість не тільки виявити, але й пояснити отримані закономірності. Предметом вивчення в статті є імітаційна модель оцінки маси зернівок кукурудзи з урахуванням їх генотипу і умов вирощування. В основу моделі покладено аналітичний вираз, що відображає основні причини зростання насіння кукурудзи після запилення рослини. Маса зернівок кукурудзи залежить від ряду біологічних факторів (генотип), технологічних – структури ґрунту (її родючість і способи обробки), а також кліматичних умов (вологість, інтенсивність освітлення). Метаю дослідження є створення імітаційної моделі для забезпечення порівнянності результатів, отриманих при вирощуванні кукурудзи на зерно в різних умовах. В якості методів для отримання та побудови результатів використовувалися біологічний (вирощування) і математичний (імітаційна модель) методи. Розбіжність оцінки маси зерна однакового генотипу вирощених в різних дослідних господарствах різних кліматичних зон України і отриманих розрахунковим способом склало не більше 18% і отриманих експериментально до 64%. Особливістю моделі є незалежність гетерогенності біооб‘єкту (досліджуваних ліній і гібридів) від умов їх вирощування (структури ґрунту і кліматичних умов). Застосування математичного моделювання дає можливість знизити розходження досліджуваних показників до 25 разів отриманих в різних дослідах, тим самим значно скоротити час, грошові витрати і забезпечити умова порівнянності результатів для отримання достовірного результату.Документ Method to Improve the Efficiency of the Traction Rolling Stock with Onboard Energy Storage(2019) Yatsko, Sergiy; Sidorenko, Anatoliy; Vashchenko, Yaroslav; Liubarskyi, Borys; Yeritsyan, BagishThis article presents the current problem of the introduction of onboard energy storages in electric transport. The energy diagrams of the electric transport operation have been analyzed, and the main stages of the rational selection of onboard energy storage capacity have been determined. A schematic of traction asynchronous electric drive system combined with onboard capacitive storage, with an improved energy storage module control system, has been provided. A simulation model of the underground rolling stock carriage in the Matlab/Simulink environment has been developed to confirm the proposed technical solution. The simulation modelling results demonstrate the more effective operation of the onboard storage control system at energy absorption, containment and recycling modes at rolling stock acceleration. The proposed algorithm of energy storage will reduce the cost of electricity for traction, reduce the power transfer and smooth the electricity consumption through an electric-traction network; it will improve traction and braking characteristics of the rolling stock.Публікація Моделювання бізнес-процесів підприємства оптової торгівлі(2021) Шапран, Євген Миколайович; Сергієнко, Олена Андріанівна; Білоцерківський, Олександр БорисовичУ статті розроблено моделі управління бізнес-процесами підприємства оптової торгівлі на прикладі ТОВ "БМБ-ТРЕЙДІНГ", які дадуть змогу провести всебічний аналіз діяльності підприємства, визначити та оптимізувати ключові процеси в його діяльності. Запропоновано алгоритм розроблення комплексної процесної моделі ТОВ "БМБ-ТРЕЙДІНГ", що складається з трьох етапів: 1) аналізу діяльності компанії; 2) побудови процесної моделі; 3) побудови моделі динаміки. На першому етапі проаналізовано бізнес-процеси підприємства. На другому етапі побудовано модель бізнес-процесів підприємства за методологією IDEF0 з використанням програмного забезпечення CA ERwin PM. На третьому етапі проведено імітаційне моделювання процесу поставок пального зі складу ТОВ "БМБ-ТРЕЙДІНГ" до підприємств-замовників засобами Vensim. Результати моделювання сценаріїв із певними умовами та обмеженнями свідчать, що навіть реалістичні сценарії демонструють відсутність ефекту затоварювання, досліджувані ключові показники з часом не стають від’ємними і не перевищують максимальних лімітних значень, тобто симуляція забезпечує адекватні результати, які можуть бути цілком контрольовані.Документ Моделювання динаміки автомобіля при управлінні потужністю споживачів енергії двигуна внутрішнього згорання(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Сергієнко, Микола Єгорович; Любарський, Борис Григорович; Пастущина, Марія Ігорівна; Губський, Сергій Олександрович; Косарєв, Олександр ВладиславовичПроведено аналіз досліджень в напрямку підвищення ефективних показників ДВЗ автомобіля. Визначені основні потоки, види витрат потужності ДВЗ і шляхи підвищення його ефективної потужності. Проаналізовано вплив швидкісного режиму роботи навісного обладнання на витрати потужності в залежності від умов руху автомобіля. Досліджено зміни динамічних показників автомобіля при управлінні потоками потужності ДВЗ на привід ведучих коліс та навісного обладнання. Розроблено модульну схему управління режимами роботи навісного обладнання та досліджено зміну показників автомобіля на прикладі керування його генератором. Виготовлено робочий зразок пристрою керування приводами навісного обладнання. Розроблено імітаційну модель автомобіля та його складових. Наведено залежності зміни динамічного фактору від швидкості руху автомобіля при різних витратах потужності ДВЗ на привід навісного обладнання. На підставі теоретичних і експериментальних досліджень зроблені висновки щодо необхідності оптимізації витрат потужності на привід навісного обладнання ДВЗ при експлуатації автомобіля для покращення його динамічних характеристик, паливної економічності та екологічної безпеки.