Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
9 результатів
Результати пошуку
Документ Духовний світ особистості у працях сучасних вітчизняних філософів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Смоляга, Марина Віталіївна; Дишкант, Тетяна МиколаївнаСтаття присвячена проблемі духовності особистості. На підставі виявлення сутнісних характеристик духовного світу особистості формуються загальне уявлення про його багатогранність, інтелектуальний запит щодо його структурного аналізу. Спроба такого аналізу здійснюється на основі звернення до праць видатних вітчизняних філософів, які створили певні теоретичні засади для подальшого осягнення феномена духовності. Автор звертається до праць С. Кримського, М. Поповича, І. Беха, В. О. Лозового з метою виявлення загальної структури духовності особистості. До складу такої структури в якості духовної основи належать Ціннісно-смисловий універсум та різноманітні форми духовної іррадіації та духовного впливу. Таке розуміння духовного світу особистості вимагає реалізації культурно-діяльнісного підходу у духовному вихованні.Документ Совість як внутрішня духовна форма культури у етиці І. Канта(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Разводова, Тетяна ОлександрівнаСтаття присвячена проблемі духовності особистості. На підставі виявлення сутнісних характеристик духовного світу особистості формуються загальне уявлення про його багатогранність, інтелектуальний запит щодо його структурного аналізу. Спроба такого аналізу здійснюється на основі звернення до праць видатних вітчизняних філософів, які створили певні теоретичні засади для подальшого осягнення феномена духовності. Автор звертається до праць С. Кримського, М. Поповича, І. Беха, В. О. Лозового з метою виявлення загальної структури духовності особистості. До складу такої структури в якості духовної основи належать Ціннісно-смисловий універсум та різноманітні форми духовної іррадіації та духовного впливу. Таке розуміння духовного світу особистості вимагає реалізації культурно-діяльнісного підходу у духовному вихованні.Документ Історичний вимір духовності(Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара, 2023) Міщенко, Віктор ІвановичУ статті розглядається проблема визначення загальноісторичного рівня розвитку духовності з метою осягнення її ніверсального філософського смислу, ролі в долі цивілізації. Автор виділяє психологічний, психолого-педагогічний, психолого-соціальний, соціально-психологічний та аксіологічний рівень аналізу, які застосовуються сучасними дослідниками. З метою виявлення найзагальнішого рівня аналізу – соціального автор застосовує діалектичний підхід, розглядає духовність в історичному русі, тобто як історичне поняття. У пошуках методології наукового дослідження автором виявлені певні недоліки загальноприйнятих світоглядних підходів: матеріалізму, суб’єктивного та об’єктивного ідеалізму. Визначається, що певну роль інтегративного підходу може здійснити звернення до категорії «цивілізація», яка поєднує матеріальні та духовно-культурні складники, є підґрунтям виявлення екоантропологічного підходу. Застосування екоантропологічного підходу дає можливість виділити основні історичні типи цивілізаційної діяльності людства – освоєння, підкорення й одухотворення природи, та відповідні їм історичні типи цивілізації: космогенну, техногенну та антропогенну. Автор робить висновок про те, що історичні типи духовності відповідають цим типам цивілізаційного устрою, та вказує на їх зв’язок з відповідними типами духовного устрою – катарсичної, інноваційної та інтелектуально-моральної духовності. Розкривається історичне завдання кожного типу духовності стосовно людини: створення людського в людині, розвиток та удосконалення лю дини, реалізація людиною власної місії або покликання людини у Всесвіті. Інтелектуально моральна духовність має первинне завдання: гармонізувати цивілізаційний розвиток на зламі тисячоліть, усі складники антропо-інфо-техно-екосфери, забезпечити створення справжнього технотронного суспільства, трансформацію до планетарно-космічної в найбільш загрозливий час існування людства. Робиться висновок про те, що нова форма не скасовує стару взагалі, а народжується на її основі, але визначає нові пріоритети існування, стратегії розвитку нової цивілізації. Розвиток нових типів духовності стає когерентним стосовно розвитку матеріальних утворень Всесвіту, форм руху матерії (фізичної, хімічної, біологічної, соціальної), що може розглядатися як подальший крок у розвитку теорії глобального еволюціонізму.Документ Філософські основи духовного світогляду(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Михайличенко, Валентина ЄвдокимівнаВ статті розкрита роль світогляду у пізнанні світу та внутрішнього світу людини, а також роль філософії, яка є теоретичною основою світогляду. Приведені дані про те, що в теперішній час людство підходить до розуміння того, що йому потрібен новий світогляд, що містить філософію духовності. Вона являє собою філософію еволюції свідомості людства землі, вчення духовного відродження та соціального перетворення, що неможливо без вдосконалення свідомості людини. Підкреслено, що еволюція всієї світобудови та всього людства схильна до впливу людських стремлінь, а еволюція кожної людини визначається її прагненням до добра і зла, духовним розвитком. Над підвищенням духовності повинні працювати освіта, наука та сама людина, якій треба докласти зусиль, щоб досягти істинного розуміння світу та себе.Документ Духовний розвиток лідера – необхідна умова його еволюції(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Романовський, Олександр Георгійович; Михайличенко, Валентина Євдокимівна; Семке, Ніна МиколаївнаЗ’ясовано сутність вимог сучасної епохи до людини і необхідність формування її нового світогляду. Розглянуто поняття “еволюція” і “духовність”. Висвітлено роль духовності в еволюції людини і формуванні світогляду лідера. Підкреслено, що світогляд керівника повинен ґрунтуватися на його широкій гуманітарній підготовці, новій філософії. Розкрито сутність, способи, методи духовного, морального і психічного вдосконалення і роль системи виховання, освіти і самовиховання в процесі підготовки майбутніх лідерів.Документ Трагизм Homo Faber и надежды Homo Humanus(Харківський національний університет ім. В. Н. Каразіна, 2019) Мищенко, Виктор ИвановичВ статье рассматривается роль человека труда Homo Faber в развитии цивилизации, становлении самого человека, как мыслящего существа (Homo sapiens). Констатируется факт глубокого кризиса Homo Faber, зафикстрованного в художественной литературе и философских исследованиях. Анализируются попытки представителей «школы человеческих отношений» активизировать мотивацию и творческую деятельность Homo Faber. Выявляются факторы современного производства, способствующие разрушению духовности личности и деградации Homo Faber. Рассматриваются возможности его духовного развития, заключённые в модели Homo Humanus, дающего надежды Homo Faber на лучшую судьбу. Исследуются возможные варианты развития Homo Faber: использование ресурсов саморазвития личности, адаптация человека к цивилизованным тектоническим сдвигам, а так же вариант управления эволюции человека. Стратегия эволюционных изменений включает в себя: цель – формирование Homo Spiritus (человека духовного), как высшей формы Homo Humanus. Она определяет выбор средств управленческого воздействия – использования мощного арсенала образования, науки и современной техники, позволяющей существенного расширить исследование космоса, микромира, сознания и, получив инновационные знания о мире, вызвать катарсические процессы в душе человека, сформировать стремление к духовному восхождению.Документ Самооцінка моральних якостей студентів медичного коледжу(НТУ "ХПІ", 2018) Даузе, Г. М.В статті наголошується, що розвиток моральних якостей студентів-медиків потребує додаткової уваги та цілеспрямованого формування у навчально-виховному процесі медичного коледжу, оскільки за результатами анкетного опитування студенти-медики вважають, що розвиток їх інтелектуальних якостей зазнає значно більших змін, ніж розвиток моральних під час навчання у коледжі.Документ Роль самосовершенствания в духовном развитии человека и его механизмы(Українська інженерно-педагогічна академія, 2016) Романовский, Александр Георгиевич; Михайличенко, Валентина ЕвдокимовнаВ статье рассмотрено понятие духовности человека и её роль в духовном развитии общества. Человек рассматривается как космопланетарное существо, обладающее энерго-информационными свойствами и подчиняющееся в своем развитии космическим законам. Развитие сознания человека на этом уровне осуществляется на базе самосовершенствования самого человека. Обоснована необходимость изменения мышления с экстравертного на интровертное, направленного внутрь себя. Методологией этого процесса является "работа над собой", что даёт возможность овладеть практикой психического и духовного самосовершенствования, которые тесно связаны между собой. Поэтому надо уделять больше внимания в процессе обучения самосознанию и самопознанию, учить молодых людей создавать образ самого себя реального и идеального и стремиться к достижению последнего путем саморазвития и самосовершенствования. Нужно понять механизмы сознания и направить его на самосовершенствование, используя волю, концентрацию мысли, направленное воображение. Контролируемое воображение способно открыть ум, активизировать чувства и веру человека. Необходимо научиться строить своё воображение, контролировать его и управлять им. Большую роль при этом играет самовнушение. В статье обозначены способы овладения человеком практикой психического самосовершенствования, названы его механизмы. Показана необходимость методов убеждения, ярких примеров воздействия духовной силы на состояние ума, образ жизни, нравственное поведение людей.Документ Творчість як джерело духовного становлення студентів НТУ «ХПІ»(НТУ "ХПІ", 2013) Романовський, Олександр ГеоргійовичВ статі дано визначення поняття "духовність", розглянуті підходи до визначення духовності. Дано визначення поняття "духовне становлення особистості", розкриті основи формування духовності та людської творчості. Запропоновані способи вирішення проблеми духовного становлення студента.