Видання НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/62886

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
  • Ескіз
    Документ
    Вимоги до лідера з позиції стратегічного менеджменту підприємства на шляху до системної досконалості
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Гагарінов, Олексій Валерійович; Лещенко, Зиновія Богданівна
    В статті запропонований перелік вимог до лідера з позиції стратегічного менеджменту організації, що обрала курс на системну досконалість. Лідерство може бути формальним та неформальним. Очільник системи не завжди є лідером. Керівнику, як лідеру, слід відповідати певним вимогам. Враховуючи історичний досвід країн, що розвиваються, які до сих пір переживають трансформаційні процеси з негативними наслідками, постає питання щодо спрямованості культури «як образу життєдіяльності» активних елементів - людей, з позиції її стану у більшості суб'єктів соціально-економічної діяльності, щодо архетипів, зокрема архетипу про розуміння лідерства, більше у практичній площині, головним чином як формального владного атрибуту. Керуючі підсистеми організацій, що знаходяться у перехідних/трансформаційних умовах, недостатньо сфокусовані на системних критеріях для вибору лідера. У статті запропоновані загальні вимоги до лідера системи з позиції стратегічного менеджменту, що обрала курс на системну досконалість. Запропонований перелік, включає наступні вимоги: володіти системним і стратегічним мисленням і бути носієм прогресивної культури «як образу життєдіяльності»; чітко усвідомлювати своє призначення в системі; мати високу компетентність у питаннях управління складними системами; чітко регламентувати свої посадові обов'язки, повноваження та персональну відповідальність за досягнення цільових стратегічних орієнтирів; бути стратегом та архітектором організації, особливо в частині визначення та проведення системних стратегічних змін; бути творчою особистістю та всіляко стимулювати творчий підхід до вирішення проблем на всіх рівнях управління; віддавати пріоритет цілям системи порівняно з особистими цілями та амбіціями, підпорядковувати їхньому призначенню; мати імідж та репутацію високопрофесійного топ – менеджера; бути орієнтованим на партнерство як всередині самої системи, так і у зовнішньому середовищі (використовувати стратегію «win/win», коли максимально задовольняються інтереси всіх сторін, що взаємодіють). Для керуючої підсистеми перелік вимог дозволяє сфокусуватись на пошуку, розвитку, оцінці відповідності та заміщення претендента на цю роль.