Видання НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/62886

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Ескіз
    Документ
    Комунікація як основа успішної реалізації партнерської взаємодії у педагогічній діяльності в умовах дистанційного навчання
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Чебакова, Юлія Григорівна; Нагла, Дарина Євгенівна
    Стаття присвячена аналізу процесу комунікації як основи успішної реалізації партнерської взаємодії у педагогічній діяльності в умовах дистанційного навчання. Проаналізовано теоретичні аспекти комунікаційного процесу, до яких було віднесено: розуміння ролі учасників комунікаційного процесу, засоби комунікації (мовні, невербальні, письмові), психологічні особливості комунікації в освіті. Досліджено специфіку партнерської взаємодії в освітньому процесі в умовах дистанційного навчання. Визначено основні структурні компоненти партнерської взаємодії: учасники, мета, ресурси, стратегія, комунікація, взаємодія та співпраця, оцінка. Визначено напрями, якими комунікація забезпечує успішність реалізації партнерської взаємодії, серед них: формування та підтримка відносин довіри, координація дій, розв'язання конфліктів, розвиток метакогнітивних навичок, підтримка мотивації та взаємодії.
  • Ескіз
    Документ
    Загальна характеристика та вибір системи управління базами даних в умовах дистанційного навчання
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Красніков, Ігор Леонідович; Бабіченко, Анатолій Костянтинович; Снурніков, Д. В.
    Визначено актуальність вивчення дисципліни "Організація баз даних" для студентів комп'ютерних та інженерних спеціальностей та показані їх особливі потреби та акценти в навчанні. Дано визначення моделі даних, які зберігається в базі даних. Розглянуті особливості реляційної моделі даних, основною перевагою якої над іншим є простота і доступність для розуміння користувачем та наявність досить простого і одночасно потужного математичного апарату теорії множин та реляційної алгебри. Виділені основні навчальні елементи вивчення баз даних, основаних на реляційній моделі даних. Дана характеристика клієнт-серверної архітектури сучасних СУБД. Відзначені переваги клієнт-серверних технологій в процесі навчання роботі з базами даних. Результати досліджень функціональних можливостей існуючих програмних продуктів для роботи з базами даних показали доцільність вибору в якості інструменту навчання СУБД MySQL Community Edition, яка є безкоштовною та за своїм функціоналом не поступається ні за якими критеріями комерційним системам. Недоліки системи, до яких відносяться деякі обмеження при виконанні складних запитів та при створенні аналітичних звітів, що вимагає високого навантаження та великої кількісті одночасних запитів, не є критичними для цілей навчання. Доступ до серверу MySQL може здійснюватися як із консольного клієнту, який працює із будь-якою із сучасних операційних систем, так і з багатьох GUI-клієнтів. В роботі дана характеристика програмного продукту MySQL Workbench Community Edition, який пропонується фірмою Oracle для безкоштовного використанні як у складі серверу MySQL, такі у в якості окремого GUI-клієнта. В результаті проведених досліджень було зроблено висновок, що безкоштовна СУБД MySQL Community Edition разом із GUI-клієнтом MySQL Workbench Community Edition у повні мірі формує компетентності студентів як інженерних так і комп'ютерних спеціальностей при роботі с базами даних і може бути використана при вивченні освітньої компоненти "Бази даних" в умовах дистанційної форми освіти.
  • Ескіз
    Документ
    The principles of creation and application of computer simulators in the tasks of electric power industry
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Zachepa, Iurii; Zachepa, Nataliia; Ganzevich, Ivan; Shokarov, Dmytro; Cherkashyna, Halina
    The work presents the structure and the necessary complex of elements that ensure the functioning of computer simulators-simulators in the tasks of electric power engineering. The organization of the system for ensuring work in the given computer simulator-simulator is proposed. On the basis of the formulated general technical requirements for simulator software, their tasks and functions, a computer simulator-simulator of an autonomous power-generating installation was developed to practice the skills of technical operation of electrical installations of consumers. Mathematical support for the formation of subprograms as independent elements capable of interacting with each other is proposed. On the basis of the formulated general technical requirements for the software of the simulator, its tasks and functions, a computer simulator of an autonomous power plant was created to form the skills of technical operation of the consumer of electrical equipment. An algorithm for software and hardware implementation of a computer simulator-simulator, identical to a real physical autonomous minipower plant based on a diesel-generator unit, has been developed.
  • Ескіз
    Документ
    Сучасні інформаційно-комунікаційні технології для забезпечення якісного дистанційного навчання
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Гладченко, Оксана; Ратушняк, Тетяна; Беспарточна, Олена
    Розглянуто основні питання в умовах світової пандемії та цифрової трансформації суспільства, із якими зіткнулась галузь освіти, зокрема посередній рівень використання технологій дистанційного навчання учасниками процесу, недостатній рівень цифрової грамотності та навичок володіння інформаційно-комунікаційними технологіями, неструктурованість навчального матеріалу на освітніх платформах та відсутність якісного зворотного зв'язку із здобувачами освіти. Доведено, що становлення нових підходів до організації дистанційного навчання, запровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій дистанційної освіти та успішна адаптація до них є на сьогодні індикаторами якості надання освітніх послуг. У рамках модернізації галузі освіти українське суспільство і держава поступово опановують технології, орієнтовані на інтенсифікацію навчального процесу, вдосконалення форм і методів організації навчання та придатність до застосування у дистанційному навчанні. У статті висвітлено проблему вибору системи управління освітнім процесом, подано перелік сучасних та новітніх освітніх платформ, додаткових або альтернативних цифрових інструментів для забезпечення освітнього процесу в умовах дистанційного навчання, розглянуто їхні функціональні можливості, переваги та недоліки. Наведено найбільш популярні технології дистанційного навчання за даними опитувань Державної служби якості освіти України: месенджер Viber, платформа відео конференцій Zoom, соціальна мережа Facebook, спеціалізовані системи управління навчальним процесом Microsoft Teams, GoogleClassroom, Moodle. Зроблено короткий огляд менш відомих систем управління навчальним процесом таких, як платформи HUMAN, Нові знання, Єдина школа. У статті відзначено позитивну роль у розвитку неформальної освіти таких освітніх платформ, як Prometheus, ED-ERA, iLEARN, LearningApps. Продемонстровано, що українська галузь освіти має достатню кількість інформаційно-комунікаційних технологій для забезпечення якісної організації дистанційного навчання і адаптації до нових умов епохи цифрової трансформації суспільства.
  • Ескіз
    Документ
    Pedagogical conditions of using multimedia technologies in the process of teaching English at a non-language university under the conditions of distance learning
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Berkutova, Tetyana Ivanivna; Vrakina, V. V. ; Sadkovska, Valeriia A.; Shtuchenko, I. Ye.
    The article deals with the pedagogical conditions of using multimedia technologies in the process of distance learning of English for students of non-language higher educational institutions. The analysis of scientific sources on the study of the use of computer tools in the process of distance learning of a foreign language is carried out. The effectiveness of modern multimedia technologies in teaching English is substantiated and multimedia tools that significantly increase students' motivation and, as a result, the quality of their foreign language training are identified. The new possibilities of presenting educational material that open up to the teacher due to the introduction of multimedia resources into the educational process are highlighted. Considerable attention is paid to the role of feedback in ensuring effective interaction between student and teacher in the process of learning a foreign language in a distance format. It is noted that it is necessary to adhere to the principle of blended learning in the process of mastering a foreign language by students in the realities of distance learning, which also contributes to improving the quality and effectiveness of foreign language teaching. The most important pedagogical condition of distance learning of English is determined, which is the professionalization of training of future specialists. It is concluded that the digital format of multimedia technologies opens up new pedagogical opportunities for the organization of distance learning of a foreign language.