Вісник Національного технічного університету «ХПІ». Серія: Економічні науки
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/76251
Офіційний сайт http://es.khpi.edu.ua/
У збірнику представлені результати досліджень та узагальнення актуальних тенденцій вітчизняної та світової економічної системи, стану і перспективи розвитку економіки регіонів, підприємств та організацій; особливості управління інвестиційною діяльністю, інноваціями, бізнесом, економічними ризиками, маркетинговою діяльністю, правове забезпечення підприємств, бізнес-планування, управління фінансами, проблеми обліку й аудиту, соціального прогресу.
Рік заснування: 1961. Періодичність: 4 рази на рік. ISSN 2519-4461 (print)
Новини
На підставі Наказу Міністерства освіти і науки України № 409 від 17.03.2020 року включено до категорії «Б» Переліку наукових фахових видань України у галузі економічних наук зі спеціальностей 051, 071, 072, 073, 075, 076, 242, 281, 292.
Переглянути
3 результатів
Результати пошуку
Публікація Інновації управління якістю бізнес-планування логістики готельно-ресторанних послуг(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Стригуль, Лариса Станіславівна; Жадан, Тетяна Андріївна; Якименко-Терещенко, Наталія ВасилівнаНа основі здійсненого комплексу досліджень автором проаналізовано сучасний стан та перспективи впровадження інновацій управління якістю бізнес-планування логістики готельно-ресторанних послуг, як одного з вагомих інструментів стимулювання відновлення та підвищення ефективності сфери гостинності з огляду на сучасні підходи до формування складових бізнес-планування на засадах теорії управління якістю послуг. Проведене авторське дослідження дозволило визначити, що якість стала вирішальним показником конкурентоспроможності, ефективності й надійності підприємств, відповідно якісне бізнес-планування логістики готельно-ресторанних послуг є стратегічним завданням ефективної діяльності готельно-ресторанного бізнесу, логістичний підхід передбачає роботу з потоками процесів, що сприяє зростанню конкуренто-спроможності за рахунок ефективного управління підприємством. Визначено, що бізнес-план діяльності готельно-ресторанного господарства повинен мати розділи, що враховують не лише фінансово-господарську та маркетингову складові, але й відокремлені особливості функціонування логістичних ланцюгів готельно-ресторанних послуг, з урахуванням системи управління якості та оцінювання їх якісної складової на всіх етапах бізнес-планування. Доведено, що на операційному рівні впровадження управління якістю у процеси бізнес-планування докорінно змінює саму концепцію формування його складових, з урахуванням імплементації інструментарію контролю системи управління якістю послуг. Сформовано авторське розуміння рівнів управління якістю логістики готельноресторанних послуг. Визначено, що потенціал розвитку вітчизняного готельно-ресторанного бізнесу з точки зору наявності можливостей є дуже вагомим та недооціненим, як з точки зору розвитку окремого бізнесового проєкту так і внеску в економіку загальнодержавного рівня. Доведено, що впровадження інновацій в реалізацію системи управління якістю бізнес-планування логістики готельно-ресторанних послуг є складним та багатогранним процесом, що потребує координації всіх складових стратегічних перспектив: управління змінами; лінменеджмент/"Зелена стратегія"; топ-менеджмент; ІТ-технології; механізм управління якістю. Відхід від стандартизованих класичних методів управління та впровадження інновацій теорії управління якістю бізнес-планування готельно-ресторанних послуг є дієвим інструментом для підвищення ефективності бізнес-процесів. Бізнес-планування ланцюгів логістики готельно-ресторанних послуг на засадах управління якістю відкриває нові шляхи забезпечення високого рівня конкурентоспроможності підприємств готельно-ресторанного бізнесу і як наслідок відповідність якості послуг, що надаються кінцевому споживачеві їх вартісній складовій.Публікація Девелопмент як форма інвестиційної діяльності на ринку готельної нерухомості(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Куниця, Катерина Вікторівна; Жадан, Тетяна АндріївнаДевелопмент та ринок девелоперських послуг стали важливою складовою економічного розвитку багатьох країн світу, включаючи Україну. Ринок девелопменту в Україні пройшов складний шлях від початкових спроб до стабілізації та розвитку. Важливими факторами успіху були запозичення міжнародного досвіду, розвиток правової бази та стабілізація економічної ситуації. Проте існують виклики, які потребують подальших реформ і уваги з боку уряду та громадськості для подальшого розвитку цього сектору. Девелопмент на ринку нерухомості – це складний та багатогранний процес, що передбачає створення житлових або комерційних об'єктів від початкового концепту до завершення будівництва та експлуатації. Успішний девелоперський проєкт вимагає співпраці різних учасників, кожен з яких вносить свій внесок у реалізацію цілей проєкту. Девелоперський проєкт як інвестиційний проєкт, спрямований на розробку та будівництво нерухомості з метою подальшого продажу або здачі в оренду. Сутність проєкту полягає у виробленні концепції, забезпеченні фінансування, здійсненні будівництва та управлінні процесом до завершення та експлуатації. Розглянуто специфіку самого об'єкта ринкових відносин та особливості інвестиційних процесів на ринку готельної нерухомості, ключові ознаки девелопмента, учасники процесу девелопменту, аспекти діяльності девелопера. Сучасний девелопмент є складною галуззю, яка включає в себе багато факторів. Як в Україні, так і за кордоном, існують свої унікальні особливості, які впливають на розвиток цього сектору. Однак ключовими факторами є прозорість управління, законодавча база, доступність фінансування та використання інноваційних технологій. Розвиток готельно-ресторанної нерухомості потребує комплексного підходу до вирішення різноманітних проблем, від конкуренції та управління персоналом до екологічних та маркетингових аспектів. Шляхи вирішення цих проблем повинні бути спрямовані на забезпечення сталого та ефективного функціонування готельно-ресторанної галузі в майбутньому.Публікація Дослідження перспектив впровадження інноваційних підходів управління якістю в бізнес-плануванні готельно-ресторанного господарства(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Стригуль, Лариса Станіславівна; Жадан, Тетяна Андріївна; Куниця, Катерина ВікторівнаНа основі здійсненого комплексу досліджень автором проаналізовано сучасний стан та перспективи перспектив впровадження інноваційних підходів управління якістю в бізнес-плануванні готельно-ресторанного господарства, як одного з провідних інструментів стимулювання відновлення та підвищення ефективності сфери гостинності з огляду на новітні підходи до формування складових бізнес-планування на засадах теорії управління якістю послуг. Проведене авторське дослідження дозволило визначити, що чинники, які обумовлюють характер і спрямованість нововведень бізнес-планування на підприємствах готельно-ресторанного господарства залежать від великої кількості факторів загалом та його елементів зокрема, так і управління якістю послуг, що є надзвичайно важливим аспектом діяльності індустрії гостинності нашої держави щодо ефективного управління економічними процесами і потребують відповідного оновлення підходів до їх реалізації, забезпечення, розробки та якісного перегляду щодо їх впровадження у життя саме в концепті сталого розвитку управління якістю. Здійснено дослідження статистики прибуткової нерухомості нашої країни та порівняльний аналіз потенційний запит на наявність та розширення сфери гостинності населення України, систематизовано та проаналізовано чинники негативного впливу на їх рівень. Надано удосконалене авторське розуміння напрямків та перспектив впровадження інноваційних підходів управління якістю в бізнес-плануванні готельно-ресторанного господарства. Також стисло досліджено основні ознаки та принципи система загального управління якістю - TQM, яка орієнтована на постійне поліпшення якості всієї організації та мінімізацію виробничих витрат та організації системи управління якістю, розробленої на основі стандарту ISO 9001. Доведено, що впровадження інноваційних підходів управління якістю в бізнес-плануванні готельно-ресторанного господарства є складним та многогранним процесом, потребує переосмислення та відходу від стандартизованих класичних методів, з урахуванням необхідності запровадження до їх складу методів теорії управління якістю. Впровадження інноваційних підходів управління якістю бізнес-планування можуть стати ефективним інструментом для модернізації та адаптації до сучасних стандартів і вимог клієнтів, сприяти впровадженню інновацій та покращенню ефективності бізнес-процесів.