Вісники НТУ "ХПІ"
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494
З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.
Переглянути
7 результатів
Результати пошуку
Документ Дослідження енергоефективності автономної роботи електротранспорту(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Островерхов, Микола Якович; Вещиков, Георгій ВячеславовичВ роботі розглянуто актуальне питання автономного руху електротранспорту в умовах недостатнього живлення електроенергії мережею або при її аварійному відключенні. Метою роботи є дослідження енергоефективності автономної роботи електротранспорту на основі використання батарей суперконденсаторів для живлення потужного тягового електроприводу. Дослідження здійснено шляхом моделювання на прикладі електропривода вагону метро. В роботі представлена математична модель суперконденсатора та асинхронного електродвигуна. Тяговий електропривод має типову систему векторного керування моментом двигуна. Для узгодження рівня напруги батареї суперконденсаторів та електродвигуна використовується DC-DC перетворювач. Отримано графіки швидкості, моменту, складових напруги та механічної енергії двигуна, а також енергії суперконденсатора та ККД всієї системи при розгоні електропривода. Результати моделювання показали ефективність роботи автономного електропривода вагону метро при живленні тільки від батареї суперконденсаторів.Документ Компенсація запізнення в контурі керування процесом нанесення ізоляції на струмопровідну жилу кабелю(НТУ "ХПІ", 2017) Островерхов, Микола Якович; Сільвестров, Антон Миколайович; Боряк, Богдан РадиславовичЗ метою підвищення якості процесу нанесення полімерної ізоляції на струмопровідну жилу кабелів надвисокої напруги, розглянуто можливість використання в контурі керування технологічним процесом адаптивних до гетероскедастичних збурень фільтрів, функціональні блоки яких - екстраполятори Р. Брауна, що працюють по принципу потрійного експоненціального згладжування, підключені за ноніусним принципом і виконують функції компенсаторів транспортного запізнення. Алгоритм адаптації даного фільтра передбачає використання двох фільтруючих контурів, що функціонують за одним принципом, але із різними параметрами.Документ Моделювання атмосферних перенапружень в електричних лініях. Невирішені задачі(НТУ "ХПІ", 2017) Островерхов, Микола Якович; Мальцев, Валерій ВалерійовичМісця встановлення та параметри захисних пристроїв від атмосферних перенапружень на лініях електропередач (ЛЕП) необхідно вибирати з урахуванням параметрів блискавок, а також форми хвилі перенапруги від блискавки. Проблемою сучасної методики розрахунку хвиль перенапруг є те, що вона не враховує весь процес надходження перенапруги до лінії електропередач, а обмежується розрахунками, починаючи з моменту удару блискавки у фазу чи неподалік лінії. У даній роботі здійснено огляд моделей зворотного удару блискавки і запропоновано методику розрахунку, яка більш адекватно зможе відтворити реальний процес удару блискавки. Для повного і точного моделювання перехідних процесів в ЛЕП при атмосферних перенапруженнях необхідно розраховувати вплив електромагнітного поля блискавки починаючи з деякого моменту під час наближення лідера блискавки до лінії.Документ Ефективність перетворення енергії в нелінійному електричному колі електроскутера, що працює на міський їздовий цикл(НТУ "ХПІ", 2017) Островерхов, Микола Якович; Реуцький, Микола Олександрович; Трінчук, Данило ЯрославовичНа сьогоднішній день в транспортній галузі існує чітко визначена тенденція по збільшенню долі транспорту на електричній тязі з автономним живленням, зокрема це проявляється у стрімкому розвитку електромобілів. Тим не менше, у приводі електромобілів є ще певні недоліки, які необхідно покращити, аби збільшити конкурентоспроможність цього виду транспорту. Одним із таких недоліків є високий внутрішній опір джерела живлення – літій-іонного акумулятора, який призводить до обмеження максимальної можливої потужності електропривода та зниження його ККД. Можливим варіантом усунення цього недоліку є підключення паралельно до акумулятора суперконденсатора. В даній роботі за допомогою комп'ютерної моделі електропривода проведено дослідження впливу такого підключення на перехідні процеси, що виникають зокрема при розгоні двигуна, а також зроблений аналіз ефективності використання суперконденсатора в електричному транспорті з автономним живленням на базі відпрацювання моделі на міський їздовий цикл. Отриманий числовий результат показав, що підключення суперконденсатора покращує ККД електропривода.Документ Дослідження енергоефективності нелінійного електрично-го кола з автономним живленням на прикладі привода електроскутера(НТУ "ХПІ", 2016) Островерхов, Микола Якович; Реуцький, Микола Олександрович; Трінчук, Данило ЯрославовичУ зв’язку з вимогами енергоефективності та екологічності транспортні засоби з автономним електроприводом набувають все більшої популярності. Характеристики цих засобів обмежуються параметрами джерела живлення – літій-іонного акумулятора, який має певні недоліки. Усунути ці недоліки можна шляхом підключення суперконденсаторів паралельно до акумулятора. В роботі за допомогою створеної та перевіреної експериментами комп’ютерної моделі проведено дослідження системи привода електроскутера, що живиться як від акумулятора, так і від акумулятора з паралельно з’єднаним суперконденсатором. За отриманими результатами проведено порівняльний аналіз режимів роботи електроскутера та зроблені висновки щодо ефективності використання суперконденсатора.Документ Дослідження системи векторного керування асинхронним двигуном на основі концепції зворотної задачі динаміки(НТУ "ХПІ", 2010) Островерхов, Микола Якович; Бурик, Микола ПетровичIntroduces on base of the concepts of the inverse problem dynamics system of indirect vector control velocity asynchronous engine provides weaken sensitivity to parametric indignations and simple decomposition of the system.Документ Керування синхронним двигуном з постійними магнітами при мінімізації локальних функціоналів миттєвих значень енергій(НТУ "ХПИ", 2013) Островерхов, Микола ЯковичThis paper deals with speed control system of permanent magnet synchronous machine with controllers based on the concept of inverse dynamics problems with minimization of local functionals of the instantaneous motion energy values. This method provides robustness to changes of the moment of inertia and the electrical resistance machine.