Вісники НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494


З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 9 з 9
  • Ескіз
    Документ
    Математичне моделювання виправлення форми ротора гідроагрегату в тривимірній постановці
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Макаров, Павло Миколайович
    Представлена робота присвячена переклинуванню обода ротора гідроагрегату для відновлення його геометрії. Для оцінки технічного стану ротора попередньо виконуються вимірювання його форми. Форма ротора розкладається в ряд Фур'є, визначається розташування його геометричної осі та еліптичність. Потім вимірюються вібрації для оцінки можливості подальшої експлуатації. І на останньому етапі виконується механічний розрахунок в тривимірній постановці для врахування розширень, що компенсують механічні деформації.
  • Ескіз
    Документ
    Методологія розрахунку гідрогенераторів в задачах міцності
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Кобзар, Ігор Володимирович
    У статті розглянуті основні причини вібрації у підп'ятнику гідрогінератора-двигуна потужністю 320 МВт. Розглянуті основні типи внутрішніх та поверхневих дефектів, що виникають на робочій поверхні диску підп'ятника у процесі довготривалої експлуатації. Представлено метод тривимірного моделювання подібних дефектів та запропонована оцінка напружено-деформованого стану диска підп'ятника, з урахуванням основних зусиль, що діють на робочу поверхню за допомогою метода скінченних елементів. Проведено аналіз можливої подальшої експлуатації дисків з подібними дефектами, відповідно до технічних вимог, та розглянуто шляхи їх усунення.
  • Ескіз
    Документ
    Моделювання формоутворення гнутого профілю зі змінним перерізом
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Губський, Сергій Олександрович; Чухліб, Віталій Леонідович; Біба, Микола Вікторович
    В статті проведений узагальнюючий огляд підходів до виробництва гнутих профілів змінного перерізу, що використовуються в світі. Розглянуто актуальність використання моделювання напружено-деформованого стану профілю методом кінцевих елементів з метою прогнозування виникнення дефектів при його виробництві. Вказується на затребуваність профілів зі змінним перерізом. Описано схему формування та вказується на можливість обґрунтованого зменшення числа технологічних переходів. Промодельоване формоутворення коритного гнутого профілю зі змінним поперечним перерізом з нижньою горизонтальною стінкою, показаний алгоритм задання граничних умов. Розглянуто зміну напруженодеформованого стану заготовки при проходженні її через кліть профілезгинального стану.
  • Ескіз
    Документ
    Approximate estimates of the temperature state of ceramic nuclear fuel in cylindrical fuel elements and the influence of processes and parameters of a nuclear reactor core
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Romashov, Yury; Chibisov, Dmytro
    The approximate mathematical model of the temperature state of ceramic nuclear fuels in cylindrical fuel elements was proposed in the form of linear ordinary differential equation and the boundary conditions. The theory of heat conduction and assumptions about the axial symmetry and absence of heat flows along axis of fuel element, which allow to simplify the common equations in cylindrical coordinates, are the basis of the proposed simplified mathematical model for approximate estimating the temperature state of the nuclear fuel. The intensity of volume heat sources in fuel element was taken into account by using the average values corresponding with the heat power and the structural characteristics of a nuclear reactor core. The conception about the heat transfer coefficient was used for modeling interaction between the fuel and the heat carrier. This heat transfer coefficient depends on characteristic sizes and heat conductions of constituted materials of the fuel element and allows to estimate influence of these on the temperature state of the nuclear fuel. The analytical solution for the temperature of a ceramic fuel in cylindrical fuel elements was obtained and was used for researching. It was shown that the heat conductivity of the fuel has significantly influences both the average temperature and the difference between the inner and outer temperatures in the fuel pellet. At the same time, other parameters have significant influence only on the average temperature of the fuel pellet. Due to these, it is necessary to consider the temperature dependence of the thermal conductivities of the materials constituted the fuel elements for more precisely estimations the temperature state of the fuel pellets, which will lead to nonlinear equations will required the numerical methods for their solving.
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз і вибір методів опису процесів утоми, повзучості і прогнозування тривалої міцності поршнів швидкохідних форсованих дизелів
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Прокопенко, Микола Вікторович; Зінченко, Олена Іванівна
    Робота присвячена аналізу та вибору методів опису процесів утоми, повзучості та прогнозування тривалої міцності поршнів швидкохідних форсованих дизелів на початкових стадіях проектування. Проаналізовані існуючі методи опису процесу втоми деталей камери згоряння швидкохідного дизеля з точки зори ефективності їх використання, особливо на початкових стадіях проектування. Також розглянуто методи для опису процесу повзучості в матеріалі деталей камери згоряння швидкохідного двигуна. Запропоновано метод оцінки накопичених пошкоджень у матеріалі поршня в умовах дії низькочастотної циклічної повзучості. Наведено методику прогнозування тривалої міцності кромки камери згоряння поршня з урахуванням моделі експлуатації швидкохідного дизеля, яка враховує спільний вплив низькочастотної втоми і повзучості на процес накопичення пошкоджень. Доведено, що для прогнозування довговічності в області малоцикловой втоми доцільно використовувати деформаційні критерії втомної міцності.
  • Ескіз
    Документ
    Peculiarities of designing of suspensions for stators of high power turbogenerators
    (NTU "KhPI", 2018) Tretiak, O.
    The analysis of existing designs of the stator fastening of Turbogenerators of various design versions is carried out. It is shown that the application of a spring suspension is the integral part of the design of Turbogenerators rated 100 MW and higher. The detailed calculation of the complex stressed state of the stators suspension of Turbogenerators manufactured at SE "PLANT "ELECTROTYAZHMASH" rated 200 MW and 250 MW with hydrogen and hydrogen-water cooling is submitted in the scientific work, taking into account the uneven thermal distribution along the horizontal axis of the aggregate for some number of electrical-sheet steels. The various types of the stator deformation caused by a number of forces are considered. It is proposed to carry out the calculation of mechanical stresses by iterative execution of mechanical and thermal calculations coordinated with electrical stresses. As limiting conditions for taking in to account of forces caused by temperature changes, the limiting conditions of the first kind were considered. At that, in the mechanical calculation, it is necessary to take into account the design peculiarities for each row of springs, taking into consideration the correction for temperature. The key factor is the difference between the calculated vibrations for a stand separately core and its installation in to the casing with suspension, depending up on the modulus of elasticity of the stacked up laminated core for electrical-sheet steels 3413, 3414 GOST21427.1-83, M270-50A. The possibility of changing of steel 38Х2Н2ВА to steel 34CrNiMo6 and steel 40NiCrMo7 is shown, provided that the GOST8479-70 complies with the same strength group.
  • Ескіз
    Документ
    Чисельний аналіз магнітного поля циліндричного трифазного індуктора магнітного сепаратора
    (НТУ "ХПІ", 2017) Мілих, Володимир Іванович; Шилкова, Лариса Василівна; Ревуженко, Світлана Афанасіївна
    Наведено електромагнітну систему індуктора магнітного сепаратора, яку побудовано на основі статора трифазного асинхронного двигуна. Сформовано квазі-тривимірну математичну модель і викладено принцип розрахунку магнітного поля в об'ємі індуктора. Це засновано на методі плоско-ортогональних розрахункових моделей, що поєднують магнітні поля поперечного та поздовжнього перерізів індуктора. Сформовано комплекс граничних умов, що забезпечує адекватну структуру магнітного поля в робочій зонііндуктора. За допомогою програми FEMM виконано розрахунковий аналіз магнітного поля в двох перерізах індуктора.
  • Ескіз
    Документ
    Передатні функції та частотні характеристики теплових об’єктів типу циліндричної стінки
    (НТУ "ХПІ", 2014) Кубрак, А. І.; Жученко, О. А.
    Представлені передатні функції та частотні характеристики циліндричної теплоакумулюючої стінки як об’єкта з розподіленими параметрами у залежності від граничних умов на зовнішній і внутрішній поверхнях. Було запропоновано кілька нетривіальних способів для розрахунку частотних характеристик циліндричних теплоакумулюючих стінок. Отримані результати можуть бути використані при синтезі систем керування
  • Ескіз
    Документ
    Оцінка жорсткості тарілки клапана автотракторного дизеля в безмоторному експерименті
    (НТУ "ХПІ", 2014) Триньов, Олександр Володимирович; Куліш, Остап Михайлович; Могильний, Олександр Павлович
    Робота спрямована на підвищення точності та достовірності моделювання теплонапруженості стану деталей клапанного вузла форсованих автотракторних дизелів з використанням кінцево елементної вузлової математичної моделі. Важливу роль у формуванні напружено-деформованого стану клапана в умовах експлуатації грає механічна складова від сил тиску газів в циліндрі ДВЗ. Коректне завдання граничних умов задачі механіки, вибір схеми закріплення деталі дозволяють оцінити реальний розподіл складових напружено-деформованого стану, намітити шляхи його поліпшення. Одним з таких шляхів може стати раціональний вибір конструктивного параметра – жорсткості тарілки клапана. Підвищення жорсткості тарілки клапана, як показали проведені дослідження, істотно підвищує моторесурс клапана і його надійність.