Вісники НТУ "ХПІ"
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494
З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.
Переглянути
8 результатів
Результати пошуку
Документ Енергоефективність та екологічність атомних електростанцій та вітроенергетичних установок(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Тарасенко, Микола Григорович; Козак, Катерина Миколаївна; Лукман, Ахмед ОмейзаУ статті проаналізовано енергоефективність та екологічність атомних електростанцій та вітроенергетичних установок в умовах інтенсивного зростання населення і, як наслідок, зростання потреб в електроенергії з урахуванням негативного впливу на оточуюче середовище не тільки в процесі будівництва енергетичних об’єктів, але й експлуатації та утилізації після закінчення терміну експлуатації. Підкреслено, що в процесі розвитку суспільства вітрогенератори спочатку використовувалися лише для помелу зерна, відкачування води, осушування боліт, розширення сільськогосподарських угідь тощо і лише потім, у зв’язку з дефіцитом енергоресурсів, їх почали використовувати для вироблення електроенергії. Паралельно з цим такі вчені як Петро Капіца, Сергій Вавілов, Ігор Курчатов, Микола Доллежаль та інші займалися становленням ядерної енергетики. В результаті в 1954 році в місті Обнінськ була побудована перша в світі атомна електростанція потужністю 5 МВт. Це був настільки революційний прорив в електроенергетиці, що від вітроенергетики відмовились. З цього моменту кількість реакторів почала стрімко зростати, досягнувши у 2002 році цифри 438. Але починаючи з 1969 року на атомних електростанціях стали відбуватися аварії. На теперішній час сталося 22 знакових аварії, включаючи Чорнобильську в Україні у 1986 році. Не менш руйнівною була аварія у 2011 році на атомних електростанціях Оганава і Фукусіма-1 в Японії. Після Чорнобильської аварії 1986 року людство знову згадало про вітрогенератори, які здавалися абсолютно екологічними. Але в процесі експлуатації з’ясувалося, що і вони мають свої недоліки. Проте, як показав час, більшість з них можна усунути шляхом удосконаленням власне вітрогенераторів та оптимального розташування їх у вітропарках. Незважаючи на те, що всі аварії на атомних електростанціях сталися з вини обслуговуючого персоналу, атомна енергетика здатна стати безаварійною при впровадженні сучасних смарт технологій. Таким чином, як атомні, так і вітрові електростанції повинні розвиватися, доповнюючи одна одну на перекір військовій агресії росії.Документ Про вплив на екологічну ефективність централізованих систем теплопостачання(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Елькін, Юрій Генрихович; Воінов, Олександр ПетровичЦентралізовані системи теплопостачання як складні та відповідальні елементи енергетики є екологічно вельми агресивними. Метою роботи є аналіз стану їх взаємодії з природним середовищем та пошук шляхів вирішення її протиріч. Діючі централізовані системи теплопостачання є низькоефективними, через високий знос їх елементів, особливо котельних установок. Одним із шляхів підвищення їх ефективності, в тому числі екологічності, може бути часткове оновлення. Часткове оновлення всього обладнання вказаних систем дозволяє підвищити рівень його екологічності в цілому.Документ Часткове оновлення – інструмент підвищення екологічної ефективності зношених енергетичних об’єктів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Воінов, Олександр Петрович; Елькін, Юрій ГенриховичСвітове виробництво, особливо енергетика, надає на природне середовище зростаючого шкідливого впливу. Сформувалася світова екологічна проблема. Мета роботи: обґрунтувати та розкрити можливість застосування нового доступного підходу до підвищення екологічності виробництва – часткового оновлення зношеного обладнання. В Україні програма часткового оновлення дозволить зменшити шкідливий вплив великого парку зношених котельних установок. Доцільним є комплексне часткове оновлення всіх або частини елементів технологічного процесу з оцінкою його ступеня.Документ Обгрунтування доцільності використання способу прискореного виміру твердих частинок з відпрацьованими газами тепловозів(НТУ "ХПІ", 2018) Каслін, Олександр ІгоровичПроаналізовано проблему зростання тривалості і вартості регламентованої процедури екологічного діагностування дизельних силових установок, яка виникла з введенням нової нормованої величини – середньоексплуатаційного викиду твердих частинок з відпрацьованими газами дизелів. Запропоновано спосіб прискореного виміру масових викидів твердих частинок, який відповідає вимогам міжнародного стандарту ISO 8178. Впровадження цього способу дозволяє підвищити економічну ефективність екологічних випробувань дизелів. Розроблено методику оцінки ефективності використання запропонованого способу за критеріями: тривалості, витрат палива та вартості випробувань. На прикладі тепловозних дизелів експериментально обгрунтовано доцільність використання даного способу в ході екологічних випробувань дизельних силових установок великої потужності.Документ Стандартизація технічної естетики: сторінки історії, проблеми і практичне рішення(НТУ "ХПІ", 2009) Храмова-Баранова, О. Л.На основі аналізу документальних матеріалів і їх узагальнень, розглянуті проблеми і їх практичне рішення внаслідок введення показників якості технічної естетики.Документ Подолання прогнозованих перешкод транспортними засобами(НТУ "ХПІ", 2015) Сітовський, О. П.; Мазилюк, П. В.Проведено огляд досліджень подолання прогнозованих перешкод в міському режимі. Розглянуто тривалість режимів роботи транспорту в залежності від загального балансу часу перебування на лінії. Відмічено розробки науковців компанії Audi при проїзді світлофорів. Проведено теоретичні дослідження витрати палива при русі та розгоні автомобіля в міському режимі. Зроблено висновки про витрату палива при подоланні прогнозованих перешкод.Документ Розрахунок пробігу гібридного автомобіля на електричної тязі в залежності від умов експлуатації(НТУ "ХПІ", 2015) Борисенко, А. О.В роботі проведено розрахунок пробігу гібридного автомобіля на електричній тязі в залежності від умов експлуатації. Проведено обґрунтування необхідності підвищення паливної економічності та екологічної чистоти гібридних автомобілів за рахунок використання електричної енергії, що накопичується у блоку акумуляторних батарей. В результаті виконання розрахунку проведений вибір та обґрунтування кількості акумуляторних батарей у накопичувачі електричної енергії. Зроблені висновки.Документ Розрахунок еквівалентної витрати палива електромобілями у різних країнах(НТУ "ХПІ", 2013) Смирнов, О. П.; Богаєвський, Олександр Борисович; Смирнова, А. О.Наведена методика розрахунку економічності електромобілів. Проведений аналіз паливної економічності електромобілів Nissan Leaf та Mitsubishi i-MiEV. Проведений порівняльний розрахунок еквівалентної витрати палива електромобілями у різних країнах світу. Зроблено висновки щодо економічності електромобілів