Вісники НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494


З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Ескіз
    Документ
    Вибір архітектури нейронної мережі для автоводія транспортного засобу
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Догадайло, Олександр Сергійович; Успенський, Валерій Борисович
    В даній роботі розглядається задача вибору архітектури нейронної мережі для створення автопілоту. Був створений автопілот для віртуального транспортного засобу, що може рухатися визначеним маршрутом та реагувати на різні сигнали світлофора. Вибрана архітектура, а саме згорткова нейронна мережа, має високу ефективність в задачі розпізнавання зображень. Автопілот складається з двох згорткових нейронних мереж, одна розпізнає маршрут руху, інша розпізнає сигнали світлофора. Через велику кількість шумів, фотографії для розпізнавання світлофорів були оброблені для підсилення червоного каналу та занулення зеленого і синього, що допомогло в розпізнаванні червоного та жовтого кольорів. Як середовище для навчання нейронних мереж та перевірки працездатності автопілоту, в цілому, була створена двовимірна гра з видом зверху. Даний автопілот, на відміну від інших, використовує лише зображення для орієнтації в просторі. Тестування моделі автопілоту показало майже 100 % точність на розпізнаванні маршруту та сигналів світлофора. Позитивний результат тестування показав, що автопілот може виконувати керування в простому середовищі і це дає можливість ускладнити робоче середовище. Використовуючи тільки зображення, такий автопілот є дешевшим за існуючі. Актуальність даної роботи ґрунтується на дослідженнях збільшення кількості транспортних засобів та шкідливих викидів в атмосферу у майбутньому. У статті розглянуті літературні джерела, обґрунтування вибору архітектури нейронної мережі, опис програмної реалізації, показані результати проведення тестування, у висновках вказаний можливий напрямок розвитку даної теми.
  • Ескіз
    Документ
    Нелинейные модели переходных режимов паровых турбин АЭС для оптимизации процессов управления
    (НТУ "ХПИ", 2016) Северин, Валерий Петрович; Никулина, Елена Николаевна; Чеченова, Ирина Хусеновна
    Рассмотрены уравнения динамики паровой турбины АЭС как объекта автоматического управления. Путем преобразования уравнений динамики турбины построена нелинейная модель паровой турбины К-220-4.4-3 в относительных переменных состояния, учитывающая экспериментальные данные регулирующих органов и использующая минимальное количество вычислений. На основании этой модели для исследования режима сброса нагрузки построены графики изменения переменных давления и частоты. Построенная модель турбины предназначена для оптимизации системы управления турбиной.
  • Ескіз
    Документ
    Выбор структуры системы автоматического управления индивидуального теплового пункта
    (НТУ "ХПИ", 2014) Коваленко, Сергей Владимирович; Товажнянский, В. И.
    Целью настоящей статьи является сравнительный анализ различных по структуре САУ теплоснабжением. В статье предлагается простейшая тепловая, электрическая и математическая модели теплоснабжения, а также структурная схема комбинированной САУ, позволяющие путем соответствующего изменения некоторых параметров модели, анализировать широкую гамму регуляторов и провести их сравнение между собой. Сравнительный анализ различных вариантов структур регуляторов подтвердил существенное уменьшение времени переходных процессов при использовании комбинированного принципа управления теплоснабжением.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості формування автоматичного керування системою прогріву двигуна внутрішнього згорання з тепловим акумулятором
    (НТУ "ХПІ", 2014) Грицук, Ігор Валерійович; Прилепський, Ю. В.; Адров, Дмитро Сергійович; Комов, А. П.; Предко, О. В.
    У статті представлені результати формування автоматичного керування системою прогріву двигуна внутрішнього згорання з тепловим акумулятором в процесі пуску і прогріву. Обґрунтувано склад і взаємодію елементів схеми автоматичного керування системою прогріву двигуна внутрішнього згорання з тепловим акумулятором в процесі пуску і прогріву. Розроблена система прогріву двигуна внутрішнього згорання дозволяє проводити дистанційне і автоматичне керування роботою і тепловою підготовкою двигуна в структурі інтелектуальних транспортних систем.
  • Ескіз
    Документ
    Автоматическое управление компенсацией реактивной мощности
    (НТУ "ХПИ", 2013) Дикань, А. А.; Владимиров, Юрий Валентинович
    Указаны цели и задачи компенсации реактивной мощности, приведены рекомендации по выбору параметров регулирования реактивной мощности, рассмотрены виды устройств автоматической компенсации реактивной мощности