Вісники НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494


З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 8 з 8
  • Ескіз
    Публікація
    Самомаркетинг як інноваційний метод дослідження ринку праці
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Косенко, Андрій Васильович; Косенко, Олександра Петрівна
    Пропонуючи ринку свій товар, його власник проводить велику підготовчу роботу з його виготовлення та збуту: вивчає ринок та запити споживачів, аналізує переваги та недоліки свого продукту порівняно з іншими, удосконалює технологію виготовлення. Робоча сила — теж товар, який сьогодні має великий попит на ринку праці. Щоб продати його з максимальною вигодою, "господарю" необхідно опанувати мистецтво самомаркетингу. Самомаркетинг особистості - маркетингове дослідження специфічного товару, яким є власна (особиста) робоча сила. Теорія і практика маркетингу, як правило, тісно пов'язується з продукцією, що випускається. Разом з тим, концентруючи маркетингові зусилля на цих безсумнівно важливих і відповідальних напрямках діяльності промислових підприємств, часто не береться до уваги ще один багато в чому вирішальний ресурс виробництва - кадрове забезпечення. Людина на своєму місці завжди схильна до більш продуктивної праці, у її діяльності завжди більше новаторських елементів, результати її праці відрізняються творчим підходом, логічною побудовою та ефективністю використання. Особливо це стосується кадрового забезпечення управлінських служб, до менеджерів та бізнесменів промислових підприємств. Якщо провести природну аналогію між промисловою продукцією та робочою силою, то логічно припустити, що при підготовці, формуванні та збуті останньої також необхідний маркетинг! А як же по іншому? Пропонуючи товар споживачеві (а робоча сила це теж товар, оскільки вона продається і купується), продавець (власник товару) повинен собі чітко уявляти, які характеристики, переваги він має, чи повною мірою його товар відповідає тим вимогам, які висуває щодо нього споживач, тобто. необхідно провести маркетинг товару. З огляду на те, що маркетинг товару ніколи споживачем не проводиться, це споконвічна доля власника (виробника, посередника, постачальника) товару, маркетинг робочої сили також має виробляти її безпосередній власник, тобто конкретна особистість, конкретний індивід. У результаті маємо справу з самомаркетингом особистості.
  • Ескіз
    Публікація
    Використання проєктного менеджменту в маркетингової діяльності підприємства
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Васильцова, Світлана Олександрівна; Романчик, Тетяна Володимирівна
    У статті проаналізовано економічна сутність такої важливої для будь-якого підприємства, категорії як проектний менеджмент. Виявлено необхідність його використання в маркетингової діяльності. Визначено його роль в комплексі маркетингу при розробці нових товарів, а також удосконаленні вже існуючих. Якщо на підприємстві в роботі знаходиться декілька проєктів, а на кожен тиждень припадає з десяток дедлайнів, то кількість контрольованих завдань може перевалити за сотню, то працювати без авралів навіть при найнапруженішому графіку буде не можливо. Тому застосування методів управління проєктами у такій напруженій ситуації надаси можливості тримати усі процеси під контролем, дуже оперативно реагувати на виявлені проблеми та швидко коригувати плани, що надаси можливості працювати без авралів при найнапруженому графіку. Кожен проєкт має свою природу, життєвий цикл, закономірності та методи управління. Використання певної методології управління проєктами надаси можливості реалізувати його оптимальним чином, уникнувши провалу та втрати грошей. Важливість проєктного менеджменту зростає, коли компанія планує розробити новий продукт. Користувацьки вимоги до майбутнього продукту повинен формувати маркетолог і ця частина роботи відноситься до проєктного менеджменту. Оволодіння проєктним менеджментом надає можливість більш системно дивитись на завдання та процесс його вирішиння, це дуже важливо при розробці та реалізації стратегії маркетингу. Методологія проєктного менеджменту розрахована на складні ресурсомісткі проєкти та повноцінне його застосування буде надмірним. Використовувати треба лише те, що справді підвищить ефективність роботи підрозділу. Необхідно якісно впровадити та здійснювати проєктний менеджмент у відділі, якщо співробітники будуть усвідомлено брати участь у проєктах. Найкращий спосіб цього досягти це проведення семінарів з основ управління проєктами для них. А в міру «зростання» співробітників можливо делегувати їм частину проєктних функцій за їхньою спеціалізацією, це підвищить мотивацію персоналу та розвантажить керівництво для складніших завдань.
  • Ескіз
    Публікація
    Визначення терміну інтернет-маркетингу в умовах сучасного розвитку технологій та міжнародного ринку
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Пономаренко, Валерія Вадимівна; Косенко, Олександра Петрівна
    В умовах швидкого розвитку технології, методів та формату обробки інформації, форми комунікації з користувачами мережі Інтернет необхідність дослідження, аналізу, формування єдиного тлумачення та чіткого визначення інструментів, що використовуються, є в ажливим етапом розвитку маркетингу. Наявність та легкий доступ до великого обсягу інформації дозволяє досліджувати новини в момент їх запровадження, а з іншого боку, це ускладнює процес аналітики та визначення достовірності інформації, що існує на інформаційному ринку. Запропоновано тлумачення терміну «Інтернет-маркетинг», сформованого в результаті проведеного аналізу та порівняльної систематизації існуючих даних щодо визначення та складових даного напряму, поглядів та пропозицій фахівців з різних галузей та практичним досвідом. Визначено основні проблеми, що існують на сучасному етапі, масштаб, можливі варіанти вирішення та поточну ситуацію на світовому ринку. Проаналізовано існуючі інструменти, ресурси та отримано схему з повноцінним списком складових онлайн-маркетингу, що є актуальними та діючими на сучасному ринку: пошукова оптимізація, веб-аналітика, партизанський маркетинг, стратегічний маркетинг, маркетингові дослідження, контекстна реклама, емейл-маркетинг, паблік рілейшнз, веб-сайт маркетинг, відео маркетинг, партнерський маркетинг, контент маркетинг, маркетинг в соціальних медіа та вірусний маркетинг. Проаналізовано попит та актуальність даного питання в Україні та світі за допомогою використання даних з аналітики різних варіантів запитів користувачів (на різних мовах (англійська, українська та російська) та варіантах написання терміну в якості пошукового запиту за допомогою інструменту Google Trends). Зроблено висновки щодо поточного стану питання, актуальності та неоднозначності запропонованого вирішення на ринку, наявних проблем на ринку та напрямів для подальшого дослідження.
  • Ескіз
    Документ
    Методичний підхід до управлiння основними засобами крупного промислового підприємства на засадах системного підходу
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Мордовцев, Олександр Сергійович; Шмакова, Юлія Андріївна
    У статті проаналізовано економічна сутність такої важливої для будь-якого підприємства, особливо крупнопромислового, як основні засоби. Виявлено необхідність постійного моніторингу наявності та стану основних засобів, а також ефективного управління даними активом. Визначено роль основних засобів у виробничому процесі, а також чинники, які впливають на використання цих основних засобів. Проаналізовано підхід, який основано на взаємозв’язку ефективної оцінки та управління основними засобами з іншим центральним завданням сучасного періоду розвитку суспільства – підвищенням якості продукції, оскільки в сучасних умовах ринкової конкуренції швидше реалізується і користується більшим попитом високоякісна продукція з натуральних речовин. Побудовано на основі проведеного дослідження універсальну, ефективну та дієву систему планування необоротного капіталу на крупному промисловому підприємстві, яка ґрунтується на удосконалені управління ефективним розвитком та оптимальним використанням необоротного капіталу. Такий методичний підхід дo трактування данoгo прoцеcу дoзвoлить чіткo вcтанoвити йoгo cкладoві та взаємoзв’язки між ними, а отже, oпиcати механізм управління основними засобами на крупному промисловому підприємстві. Доведено, що важливим етапом управління необоротним капіталом підприємства є прогнозування величини оновлення основних засобів. Це дозволить оцінити тенденцію загальної потреби підприємства в основних засобах для підтримки обсягів виробництва продукції на рівні платоспроможного попиту з урахуванням динаміки цін на ринку України та світу. Доказано, що реалізація ефективної стратегії управління оновленням і використанням необоротного капіталу підприємства неможливо без врахування фінансової складової господарської діяльності крупного промислового підприємства. Наявність різних джерел фінансування процесу оновлення, до яких відносяться як власні кошти підприємства, так й позикові, дозволяють сформувати умови їх залучення і можливі тенденції зміни. Зроблено висновок, що ефективність управління основними засобами знаходить відображення у збільшенні виробництва продукції, поліпшенні її якості, підвищенні продуктивності праці, зниженні витрат виробництва.
  • Ескіз
    Документ
    Формування та розвиток регіонального ринку молока і молочної продукції
    (НТУ "ХПІ", 2014) Гурська, І. С.
    Розглянуто формування регіонального ринку молока і визначено сукупність факторів, які впливають на розвиток молокопродуктового підкомплексу. Проведено комплексний аналіз виробництва, реалізації молочної сировини сільськогосподарськими підприємствами усіх форм власності та формування її пропозиції на ринку. Доведено, що важливим напрямом розвитку ринку молока і молочної продукції є чітка побудова системи організаційних та економічних взаємовідносин між виробниками сировини та переробними підприємствами, що забезпечить ефективну діяльність молокопродуктового підкомплексу та агропромислового комплексу в цілому, а також продовольчу безпеку країни.
  • Ескіз
    Документ
    Шляхи покращення результатів діяльності малих підприємств хлібобулочної промисловості в умовах досконалої конкуренції
    (НТУ "ХПІ", 2012) Рогалева, О. П.
    У роботі мова йде про малі підприємства хлібобулочної промисловості, що працюють в умовах досконалої конкуренції, а саме доготовочні підприємства (громадського харчування) – які здійснюють приготування блюд з напівфабрикатів і кулінарних виробів, їх реалізацію і організацію вжитку. Запропоновано один із шляхів підвищення якості хлібобулочної продукції. Представлені розрахунки про доцільність заходу
  • Ескіз
    Документ
    К вопросу об оптимизации затратоемкости производства экологически чистой продукции
    (НТУ "ХПИ", 2013) Белоусов, А. И.
    В статье рассмотрены возможности оптимизации затрат по производству экологически чистой продукции, ориентированной на специфические рынки сбыта. Показана значимость и взаимосвязь учетно-аналитических процедур в обосновании перспектив реализации экологически чистой продукции, построенных на основе директ-костинга и факторного анализа.
  • Ескіз
    Документ
    Концепция повышения эффективности управления цепями поставок
    (НТУ "ХПИ", 2013) Потаман, Н. В.
    Проведен анализ в области повышения эффективности управления цепями поставок продукции. Выделены недостатки существующей системы распределения продукции с использованием цепей поставок.