Вісники НТУ "ХПІ"
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494
З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.
Переглянути
27 результатів
Результати пошуку
Документ Вибір способу та схеми гальмування пневмоприводу із забезпеченням заданих параметрів перехідного процесу(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Крутіков, Геннадій Анатолійович; Стрижак, Мар'яна Георгіївна; Бородін, Дмитро ЮрійовичУ статті на прикладі вирішення конкретної інженерної задачі показана методика вибору принципу гальмування (керування) пневмопривода, схеми гальмування та карти управління пневморозподільниками, які забезпечують найбільш раціональну форму перехідного процесу в приводі, яка узгоджується з вимогами кінематики об'єкта керування. Викладено особливості комп'ютерного моделювання процесів у пневмоприводі з гальмуванням шляхом зміни структури комутаційних зв'язків, що дозволяє в процесі розрахунку визначати оптимальну величину гальмівного шляху. Відмінною особливістю запропонованого методу є те, що поряд із забезпеченням раціональної форми перехідного процесу досягається суттєве скорочення витрат стисненого повітря.Документ Підвищення ефективності асинхронних двигунів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Коваленко, Михайло Анатолійович; Ткачук, Ігор Валерійович; Коваленко, Ірина Яківна; Перепелиця, Олександр Сергійович; Кришньов, Олег Олександрович; Тітов, Єгор ОлександровичВ даній роботі розглядається метод поліпшення коефіцієнту корисної дії і коефіцієнту потужності в асинхронному двигуні. Коефіцієнт потужності – це відношення активної потужності до повної потужності яку споживає електрична машина. Цей коефіцієнт показує яка частина енергії іде на виконання роботи, а яка просто розсіюється в машині в вигляді тепла. Для аналізу в роботі використовується стандартний розрахунок асинхронного двигуна, такі розрахунок використовують для проектування електричних двигунів масового використання, на базі яких проведено модулювання фізичних процесів в середині активної частини машини, за допомогою чисельних математичних моделей, для розрахунку індукцій в магнітопроводі, а також шляхів проходження ліній магнітної індукції.Документ Визначення оптимальної потужності абсорбційного теплового насосу при інтеграції до теплової схеми ПТ-60/70-130/13(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Шубенко, Олександр Леонідович; Усатий, Олександр Павлович; Бабак, Микола Юрійович; Форкун, Яна Борисівна; Сенецький, Олександр ВолодимировичВирішується задача визначення оптимальної теплової потужності абсорбційного теплового насоса з паровим нагріванням при одноступеневій регенерації (СОР = 1,71). Розглядуваний тепловий насос інтегрований в теплову схему парової турбіни ПТ-60/70-130/13. Графік теплопостачання для даного паротурбінного циклу становить 150/70 °С. Також установкою виробляється пар на технологічні потреби. Визначення теплових та витратних характеристик абсорбційного теплового насоса здійснюється з використанням побудованої та запропонованої апроксимаційної математичної моделі. На підставі проведеного аналізу та наявного досвіду сформульовано оптимізаційну задачу. Функцією мети є вибір оптимальної потужності інтегрованого абсорбційного теплового насоса за умови оптимальної витрати енергетичного палива. Пошук оптимальної теплової потужності абсорбційного теплового насоса здійснювався за умови відпуску пари через регульований виробничий відбір турбіни з параметрами 1,296 МПа, 280 °С. Були розглянуті варіанти для змінної витрати пари на технологічні потреби (0, 20, 50 та 80 т/год). Умовою була постійність витрати протягом року. Отримані результати показали, що щодо всіх розглянутих режимів завантаження турбіни, оптимальне значення потужності абсорбційного теплового насоса є ідентичним і становить ~ 17,25 МВт. Розрахункові дослідження показали, що за вартості електроенергії 0,13 дол./(кВт·ч) та умовного палива 309 дол./т енергоблок з турбіною ПТ-60/70-130/13 та інтегрований абсорбційний тепловий насос (тепловою потужністю 15–18 МВт) при виробничому навантаженні понад 20 т/год пари, а також витраті оборотної мережної води на теплопостачання понад 1550 т/год дозволить отримати окупність проекту енергозбереження менше 3 років. Наступним позитивним ефектом є те, що економія палива дозволяє знизити викиди СО₂ на 9321 т і NOₓ на 48 т. За результатами досліджень спостерігаємо позитивний екологічний ефект від інтеграції абсорбційного теплового насоса в існуючу теплову схему.Документ Сучасні проблеми енергозбереження тракторів загального призначення(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Лебедєв, Анатолій Тихонович; Шуляк, Михайло Леонідович; Рапута, Вадим ВалерійовичУ статті за відомими публікаціями узагальнені результати досліджень по енергозбереженню тракторів загального призначення, що базуються на аналізі питомих тягових опорів сільськогосподарських машин, що агрегатуються з трактором. Аналізується відомий спосіб оцінки опору руху сільгоспмашин за прискоренням розгону трактора. Сформульована невирішена проблема енергозбереження тракторного агрегату з GPS у системі точного землеробства.Документ Аналіз внутрішніх та зовнішніх продуктогенних детермінант енергозбереження на підприємстві залізничного транспорту(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Ковальчук, Юлія ДмитрівнаОб'єктом дослідження є процес енергозбереження підприємства залізничної галузі. За результатами аналізу визначено, що у найближчій перспективі Україна має намір скоротити свій на тепер дуже високий рівень енергоспоживання, який з економічної точки зору значною мірою обтяжує як державний бюджет і підприємства, так і населення. Наведено, результати аналізу вантажообігу пасажирообігу і питомі енергозатрати в транспортній системі України станом на 2019 р. Продуктогенними детермінантами або факторами будемо називати сукупність основних причин, витоків, заходів які впливають на продуктивність процесу енергозбереження на підприємствах залізничної галузі, тобто на отримані показники в результаті виробничо-господарської діяльності підприємств залізничного транспорту. Виокремлено і схарактеризовано основні принципи організації фінансів підприємств залізничного транспорту: самоокупності, фінансового планування, обов’язкового створення резервів, дотримання фінансової дисципліни, матеріальної зацікавленості колективу, матеріальної відповідальності підприємства, контролю за фінансово-господарською діяльністю підприємств залізничного транспорту. Визначено, що умови енергозбереження для підприємств залізничного транспорту – це такі, що призводять до зменшення собівартості перевезень за рахунок економного витрачання усіх видів енергоносіїв шляхом переходу підприємства до докорінно нових форм, методів та заходів ведення виробничо-господарської діяльності.Документ Проблеми нормування питомих витрат паливно-енергетичних ресурсів в установах бюджетної сфери(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Семененко, Людмила ВасилівнаВ статті описується дійсний стан нормування питомих витрат паливно-енергетичних ресурсів установами бюджетної сфери Харківської області. Описані недоліки від використання розрахунково-аналітичного методу визначення норм, виявлена доцільність доопрацювання методичних рекомендацій з нормування питомих витрат паливно-енергетичних ресурсів.Документ Проектування електрогідравлічного слідкуючого привода на основі принципу мінімізації енерговитрат(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Крутіков, Геннадій Анатолійович; Стрижак, Мар'яна ГеоргіївнаРозглянуто питання можливості вибору оптимальних з точки зору енергетичної досконалості параметрів електрогідравлічного слідкуючого привода на стадії його проектування. Отримана інженерна методика розрахунку приводу дозволяє мінімізувати споживану потужність за рахунок вибору мінімального необхідного типорозміру циліндра і оптимальної величини тиску налаштування напірного клапана. Отримані залежності дозволяють обрати раціональну форму перехідного процесу у приводі і є основою для наступного етапу динамічного синтезу електрогідравлічного слідкуючого привода – вибору оптимального значення коефіцієнта підсилення електронного підсилювача, а також структури і параметрів корегуючої ланки.Документ Экспериментальный стенд для исследования процесса конденсации пара из смеси с воздухом в каналах пластинчатого теплообменника(НТУ "ХПИ", 2018) Василенко, Александр Анатольевич; Товажнянский, Леонид Леонидович; Кусаков, Сергей КонстантиновичВ статье рассмотрена постановка эксперимента по изучению процесса конденсации пара из смеси с воздухом в каналах пластинчатого теплообменника. Была описана и построена экспериментальная установка для исследований теплообменных процессов в каналах пластинчатого теплообменника. В результате работ было изготовлено пять экспериментальных образцов, сваренных с помощью аргонодуговой сварки пакетов гофрированных пластин. Были приведены все геометрические характеристики сварных пакетов. Описаны все использованные в ходе экспериментов измерительные приборы и снятые с их помощью параметры. Установлено, что экспериментальная установка позволяет проводить исследования процесса конденсации водяного пара из смеси с воздухом при стабильных заданных значениях основных режимных параметров. Приведена методика определения основных характеристик (средних и локальных) процесса конденсации пара из парогазовой смеси в исследуемых каналах. В дальнейшем полученные экспериментальные результаты будут использованы для проверки адекватности математических моделей процесса конденсации пара из парогазовой смеси в каналах пластинчатых теплообменников с различной формой гофрировки теплопередающих пластин, а также для накопления статистических данных исследований в данной тематике. Предполагается, что данные исследования позволят внедрять пластинчатые конденсаторы для химической промышленности и других различных отраслей народного хозяйства.Документ Енергоефективність в управлінні підприємством(НТУ "ХПІ", 2018) Клепікова, Світлана ВолодимирівнаУ статті проведено аналіз категорій "енергозбереження" та "енергоефективність" в управлінні підприємством на державному, науковому та міжнародному рівнях. Показано взаємозв’язок категорій "енергозбереження" та "енергоефективність", різноманітність їх трактувань, плутанина в термінології та підміна понять один одним. Виявлено тенденцію в наукових працях, нормативно-законодавчих актах Украйни та міжнародних стандартах заміщення поняття "енергозбереження" на "енергоефективність". Запропоновано прийняти поняття енергоефективності підприємства, як співвідношення між отриманим результатом, тобто між вихідним результатом функціонування, послуги, продукції чи енергії та енергією на вході.Документ Математическая модель пластинчатого теплообменника для утилизации тепла конденсируемых газовых потоков(НТУ "ХПИ", 2018) Василенко, Александр Анатольевич; Кусаков, Сергей Константинович; Бочарников, Игорь Александрович; Зоренко, Виктор Владимирович; Арсеньева, Ольга ПетровнаВ статье представлена математическая модель конденсации пара из смеси с неконденсирующимся газом в каналах пластинчатого теплообменника (ПТО). Модель учитывает изменение параметров процесса вдоль поверхности теплопередачи и локальные особенности процессов тепломассопереноса в каналах ПТО с пластинами различной геометрической формы гофрировки. Она состоит из системы обыкновенных дифференциальных уравнений со значительно нелинейными правыми частями. Разработано программное обеспечение для его решения методом конечных разностей. Адекватность модели подтверждается сравнением с экспериментом по конденсации паровоздушной смеси в модели канала ПТО.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »