Вісники НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494


З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Модель пояснення в інтелектуальній інформаційній системі на основі концепції узгодженості знань
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Чалий, Сергій Федорович; Лещинський, Володимир Олександрович; Лещинська, Ірина Олександрівна
    Предметом дослідження є процеси побудови пояснень щодо отриманих результатів в інтелектуальних інформаційних системах. Пояснення роблять прозорим процес створення результуючої рекомендації, формують умови для створення користувачем причинно-наслідкових зв’язків між результатом виводу та поточними задачами, для вирішення яких була використана інтелектуальна система. Мета полягає в розробці моделі пояснення в інтелектуальній системі з можливістю забезпечити узгоджене з результатами роботи такої системи витлумачення з урахуванням контекстно-орієнтованих вимог щодо потреб користувачів. Для досягнення поставленої мети вирішуються задачі визначення вимог до пояснення щодо результатів роботи інформаційної системи, та розробки моделі пояснення на базі принципів узгодження знань з тим, щоб отримати рекомендації на основі відповідності фактів, гіпотез, результатів. Показано, що при узгодженні інтересів користувача та можливостей інтелектуальної системи необхідно визначити деталізацію знань з урахуванням інтервалу актуальності даних та знань, а також фінансових та технічних та інших особливостей використання отриманих результатів. Запропоновано модель пояснення в інтелектуальній системі на базі узгодження знань та даних. Модель містить множини узгоджених фактів, гіпотез та результатів. Узгодження виконується для гіпотез, які є підмножинами інших гіпотез, на основі пояснень гіпотез через факти та інші гіпотези, а також на базі відповідності між собою отриманих результатів та гіпотез. Моделі дає можливість обмежити використання неявних та неточних знань в рамках виводу лише їх узгодженою підмножиною. У практичному плані використання моделі орієнтовно на побудову пояснень згідно ступеню абстракції, рівня деталізації опису предметної області, а також з урахуванням вибраного аспекту витлумачення отриманої рекомендації. В цілому формування пояснень на основі узгодження знань підвищує довіру користувачів та створює умови для ефективного використання отриманих рекомендацій.
  • Ескіз
    Документ
    Development and research of models and software for the recommender system of consumer goods
    (НТУ "ХПІ", 2018) Turetskyi, Andrii Olehovych; Vorona, Borys Mykhailovych; Vovk, Maryna Anatoliivna; Yershova, Svitlana Ivanivna
    There have been proposed investigation of the problem of creating recommendations with technical description for building the Recommender System of consumer goods with help of modern algorithms, approaches, principles and contains the investigation of the most popular methods. It was defined, that the deployment of Recommender Systems is one of the rapidly developing areas for improving applied information technolog ies, tools for automatic generating offers service based on the investigation of the personal needs and profile of customers. It was investigated, that such systems have started to play a very important role in the fast growing Internet, as they help users to navigate in a large amount of information, because users are not able to analyze a large amount of information, because it is very difficult and takes a lot of time and effort, but due to such systems, namely Recommender Systems that are able to filter a large amount of information, and provide for users the information and recommendations their likes the problem can be solved and instead of providing the static information, when users search and, perhaps, buy products, Recommender Systems increase the degree of interactivity to expand the opportunities provided to the user. It was defined, that Recommendation systems form recommendations independently for each specific user based on past purchases and searches, and also on the basis of the behavior of other users with help of recommendation services, which collect different information about a person using several methods and at the same time all systems are shared. An overview of content-based, collaborative filtering and hybrid methods was performed. An overview of Alternating Least Squares and Singular Value Decomposition recommendation algorithms was performed. The design of the Recommender System of consumer goods software component was described. The main features of software implementation and programming tools for the system which is being developed were explained. The conclusions about the problems of Recommender Systems and the review of existing algorithms were made.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні рекомендації по розробці організаційної структури управління допоміжними виробництвами
    (НТУ "ХПІ", 2013) Перерва, Петро Григорович; Погорєлов, Ігор Миколайович
    Конкретні цілі і завдання технічного обслуговування і ремонту устаткування на промисловому підприємстві визначають склад необхідних управлінських завдань і вибір організаційної структури управління службою.