Вісники НТУ "ХПІ"
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494
З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.
Переглянути
10 результатів
Результати пошуку
Документ Розробка заходів підприємств автотранспорту по підвищенню безпеки руху на дорогах(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Степанов, Олексій Вікторович; Волобуєва, Тетяна Вячеславівна; Сирота, В'ячеслав Михайлович; Мастепан, Сергій Миколайович; Мастепан, Микола АнтоновичАвтотранспортне підприємство повинно постійно приділяти увагу підвищенню безпеки руху на дорогах і в містах. Вплив професійної майстерності водіїв на якість та ефективність експлуатації транспортних засобів під час перевезень проявляється через показники безпеки руху, якість перевезень, економічність режимів руху. Ефективність роботи водія залежить від його тренованості, підготовки та працездатності. При проведенні досліджень з організації транспортних процесів і забезпечення безпеки руху підприємство повинно дотримуватись таких положень організації дорожнього руху: оцінка можливості використання водіїв на окремих видах транспорту; проведення занять з підвищення кваліфікації водіїв, правил безпеки дорожнього руху; організація системи забезпечення працездатності водіїв; проведення занять з поширення досвіду. На підприємстві розроблено систему заходів щодо зниження ризику виникнення, попередження дорожньо-транспортних подій та впливу на фактори найбільшого ризику виникнення аварій.Документ Основні шляхи підвищення ефективності роботи підприємства автомобільного транспорту(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Макаров, Володимир Андрійович; Мастепан, Сергій Миколайович; Макарова, Тамара Володимирівна; Мастепан, Микола Антонович; Виноградов, Микола СеменовичРозроблено механізм дослідження та врахування умов функціонування системи "Водій – Автомобіль – Дорога – Середовище" і її складових. Створено алгоритм визначення впливу факторів дорожньо-транспортної системи на ефективність транспортного процесу, рівень небезпек дорожнього руху та їх усунення. Представлено рекомендації по розробці і впровадженню заходів по покращенню процесу виробництва транспортних послуг і підготовці водіїв до виконання процесу перевезень та розроблено методику оцінки їх ефективності.Документ Використання методів дослідження операцій для оптимізації автомобільних перевезень масових вантажів в агропромисловому комплексі(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Мороз, Микола Миколайович; Загорянський, Володимир Георгійович; Гайкова, Тетяна Владиславівна; Кузєв, Ігор ОлеговичРозроблено оптимізаційну модель із застосуванням методів лінійного програмування та мережного аналізу для визначення маршруту вантажних автомобілів при перевезеннях масового однорідного вантажу. Дослідження виконувалося шляхом економіко-математичного моделювання потоків однорідного масового вантажу між постачальником та кількома споживачами (на прикладі перевезень твердих органічних добрив від сховища до полів сівозміни та між ними). Встановлено, що обсяг автомобільних перевезень органічних добрив для доставки з місць зберігання на поля сівозміни у сільськогосподарських регіонах країни дуже великий. У сільськогосподарському виробництві дуже трудомістким і складним у плані організації, матеріально-грошових і трудових витрат є визначення оптимального маршруту перевезень, зокрема великих обсягів добрив. Витрати, пов'язані з перевезенням такої кількості добрив, дуже великі, що зумовлює необхідність оптимізації цього процесу. Виконано дослідження узагальнених потокових завдань у мережевій постановці на прикладі автомобільних перевезень твердих органічних добрив на поля сівозміни методами дослідження операцій. Оптимізувати параметри даного транспортного процесу можна за допомогою розробки його моделі з використанням методів лінійного програмування та мережевого аналізу та проведення розрахунків за нею. Маршрут перевезень, при якому сумарні витрати на автомобільні перевезення будуть мінімальними, буде оптимальним для транспортного процесу, що розглядається. Критерієм ефективності варіанта вибору (цільовою функцією математичної моделі) є сумарні витрати на перевезення даного обсягу вантажу від постачальника до кількох споживачів за умови їх мінімізації. Виділено фактори, що визначають дані витрати та розроблені розрахункові залежності для їх визначення. Набув подальшого розвитку комплексний метод оптимізації технології перевезень автомобільним транспортом органічних добрив у господарствах. Розроблена модель може бути використана підприємствами-постачальниками автотранспортних послуг, господарствами для збільшення обсягів та підвищення ефективності перевезень автомобільним транспортом добрив та інших масових вантажів. Представляється перспективною розробка за даною моделлю алгоритму та програми для визначення оптимального маршруту руху автомобілів для розподілу даного обсягу вантажу.Документ Міжнародні розрахунки та правові норми застосовувані у міжнародному приватному праві(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Гаряєва, Ганна МихайлівнаУ статті обґрунтовано, що міжнародні зв’язки є важливою і невід’ємною сферою господарчої діяльності підприємств, фірм, усіх учасників ринкових відносин. Поза чинником міжнародного співробітництва неможливо домогтися вирішення задач глибокого реформування виробничого комплексу України, раціоналізації економіки. Регулювання міжнародного співробітництва і сам процес його розвитку є далеко не простим процесом. Саме тому представляється надзвичайно важливим детальне вивчення і максимально повне знайомство студентів, підприємців, як не залучених, так і безпосередньо залучених у міжнародні господарські взаємозв’язки підприємців з основними особливостями і закономірностями механізму міжнародного бізнесу.Документ Інновації транспортно-експедиційних послуг на логістичних підприємствах(НТУ "ХПІ", 2018) Бойко, Сергій Сергійович; Геляровська, Оксана АнатоліївнаУ статті розглянуто особливості застосування та розвитку інновацій на логістичних підприємствах у сучасних умовах. Досліджено вплив інновацій на ефективність функціонування логістичних підприємств. Інновації відіграють ключову роль у наданні якісних послуг підприємствами. Знаходження та запровадження інновацій дає змогу забезпечити стійкий розвиток підприємства та закріпити його конкурентні позиції на ринку. Доведено необхідність застосування інновацій у діяльності логістичних підприємств, проведено порівняння переваг основних сфер формування інновацій. З’ясовано основні підходи щодо визначення принципів застосування логістичного підходу у практиці управління доставкою вантажів, що дасть змогу істотно підвищити прибутковість та якість сервісу, забезпечити ефективне управління всіма потоковими процесами в ланцюгу доставки, стане запорукою суттєвих переваг у конкурентній боротьбі на ринку. Транспортний комплекс є важливою складовою у структурі економіки України. Вага автомобільного транспорту у загальному перевезенні вантажів складає 60% від усіх видів транспорту. Структура українського автомобільного парку різноманітна: є автотранспортні підприємства із парком сучасних автотранспортних засобів та відмінними логістичними схемами, які успішно конкурують із аналогічними підприємствами Західної Європи, але є автотранспортні підприємства які давно не відповідають сучасним вимогам – ступінь зносу автомобільної техніки дуже високий – в експлуатації досі перебуває численна кількість застарілих автомобілів, технічний стан яких не відповідає технічним нормам. З огляду на зазначене, у роботі розглянуто основні етапи процесу управління ризиками на підприємстві, що здійснює доставку вантажів, а також ідентифіковано саме логістичні ризики при здійсненні операцій транспортування, складування, вантажопереробки та управління запасами в діяльності підприємств. Логістика як інтегральний інструмент підвищення конкурентоздатності полягає в основу економічної стратегії підприємства, коли її процес використовується як знаряддя в конкурентній боротьбі й розглядається як управлінська логіка для реалізації планування, розміщення й контролю над фінансовими й людськими ресурсами, задіяними у інноваційному процесі. Такий підхід дозволяє забезпечити тісну координацію логістичного забезпечення ринку й виробничої та інноваційної стратегій, що, з одного боку,підвищує ефективність відповідних процесів, а з іншого – збільшує шанси на успішну реалізацію інноваційного продукту.Документ Диагностика логистической составляющей нефтегазовой отрасли на примере компании "Нафтогаз Украины"(НТУ "ХПИ", 2016) Ширяева, Наталья Владимировна; Чекалин, Николай; Абдуллаев, ДжонибекВ статье проанализирована логистическая составляющая нефтегазовой отрасли на примере компании "Нафтогаз Украины". На примере методики задачи "сделать или купить" проведен расчет затрат на покупку нефти и газа. Выявлено, что в случае использования нефти и газа собственной добычи, затраты значительно меньше. Рассчитана стоимость транспортировки условного количества нефти (газа) в зависимости от выбранного вида транспорта. Продемонстрировано влияние различных факторов при выборе вида транспортировки на конечную стоимость продукта.Документ Розробка моделі оцінки та методу відбору персоналу команди проекту міських пасажирських перевезень(НТУ "ХПІ", 2016) Шпильовий, І. Ф.; Марунич, В. С.; Вакарчук, І. М.; Харута, В. С.У статті здійснено класифікацію методів оцінювання проектів та персоналу транспорту з використанням кількісного підходу, а також узагальнено підходи щодо застосування кваліметрії у процесах управління командами в проектах міських пасажирських перевезень з розглядом критеріїв, які описують сукупність як професійних, так і психологічних і соціальних ознак персоналу транспорту. Доведено можливість використання кваліметричної моделі оцінки подібності кандидата з портретом ідеального працівника для вирішення задач управління командами в проектах міських пасажирських перевезень. Розроблено математичну кваліметричну модель оцінки професійного рівня персоналу транспорту, яка дозволяє із підмножини найбільш близьких претендентів здійснити впорядкованість критеріїв подібності портрета ідеального кандидата.Документ Інформаційна технологія визначення комплексного показника якості при виконанні маршрутної поїздки в проектах міського пасажирського транспорту(НТУ "ХПІ", 2016) Давідіч, Наталія Василівна; Бугас, Дмитро Миколайович; Пан, Микола Павлович; Чумаченко, Ігор ВолодимировичДосліджено значущість для пасажирів критеріїв оцінки якості роботи міського пасажирського транспорту. Наведені результати обробки натурних досліджень дозволили виявити фактори, які можна використовувати для оцінки якості в проектах міського пасажирського транспорту. Наведено методику оцінки вагомості для пасажирів показників якості при виконанні маршрутної поїздки та визначені значення коефіцієнтів вагомості одиничних показників якості для елементів маршрутної поїздки. Розроблено метод визначення комплексного показника якості при виконанні маршрутної поїздки в проектах міського пасажирського транспорту.Документ Обгрунтування ринкової стратегії в роботі транспортно-експедиторської компаннії(НТУ "ХПІ", 2014) Очеретна, В. В.У статті розглянута ринкова стратегія транспортно-експедиторської компанії як об'єкту управління, розуміння її внутрішніх взаємозв'язків і механізмів функціонування. Обґрунтовується цілісна відкрита система компанії з певною внутрішньою організацією. А також розглядається рівень організації процесів, якість їх виконання, що впливають на кінцеві споживчі властивості транспортно-експедиторської послуги, які у свою чергу безпосередньо пов'язані з конкурентоспроможністю послуги.Документ Моделювання процесу оперативного регулювання швидкісних міжрегіональних пасажирських перевезень(НТУ "ХПІ", 2013) Константинов, Д. В.; Крамченко, К. В.У статті представлено реалізацію перспективної розробки з удосконалення системи швидкісних міжрегіональних пасажирських перевезень залізниць України. Здійснено моделювання системи підтримки прийняття рішень оперативного управління процесом експлуатації швидкісного рухомого складу.