Користувач:
Олена Чайкова

Вантажиться...
Зображення профілю

Email

Дата народження

Дослідницькі проекти

Структурні одиниці

Посада

Прізвище

Ім'я

Ім'я

Олена Чайкова

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 58
  • Ескіз
    Публікація
    Особливості та розвиток галузей високотехнологічної продукції України
    (НТУ "ХПІ", 2016) Чайкова, Олена Ігорівна; Криклива, Тетяна Петрівна; Кононенко, Тетяна Петрівна
    Розглянуто сучасний стан та останні тенденції у високотехнологічному секторі економіки України і світу. Виявленні країни, де сконцентрована глобальна економічна діяльність. Вивчені досягнення країн світу з упровадження інновацій. Проаналізовано сучасні тенденції розвитку ринку високих технологій та участь в ньому України. Досліджено структуру ринку високотехнологічної продукції. Розроблено пропозиції щодо вирішення національних проблем. Обґрунтовані рекомендації щодо розвитку високотехнологічного сектора економіки України в сучасних умовах глобалізації.
  • Ескіз
    Публікація
    Особливості інжинірингу як виду професійної діяльності при створенні інноваційного продукту
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Шуба, Ірина Володимирівна; Чайкова, Олена Ігорівна; Сидоренко, Ольга Володимирівна; Тарасенко, Ірина Анатоліївна
    У статті досліджено теоретичні засади інжинірингу та його особливості як виду професійної діяльності, що призводить до створення об’єктів інтелектуальної власності, втілених в інноваційному продукті. Проаналізовано сильні та слабкі сторони України з позиції забезпечення інноваційного процесу в країні. Так, Україна вже багато років стабільно посідає 50-43 місце у рейтингу країн за Глобальним інноваційним індексом, який враховує 80 параметрів в якості критеріїв оцінювання та показує пряму залежність між правами власності та різними аспектами економічного розвитку. Незважаючи на доволі низьку позицію у даному рейтингу, сильними сторонами нашої країни є людський капітал, система освіти, знання та технології. Тому для підвищення економічного рівня та добробуту населення доцільним є використання даного потенціалу, наприклад, наданням інжинірингових послуг, які базуються саме на інтелектуальному та технічному ресурсі компанії. Наразі існує багато видів інжинірингових послуг у світі. В Україні найпоширеними є промисловий інжиніринг, ІТ- інжиніринг, фінансовий інжиніринг. При цьому інжиніринг є поширеним видом міжнародних комерційних операцій, оскільки передбачає надання на основі договору видів інженерно-технічних послуг іноземним замовникам.
  • Ескіз
    Публікація
    Особливості та розвиток високотехнологічної галузі Україні
    (НТУ "ХПІ", 2016) Чайкова, Олена Ігорівна; Криклива, Тетяна Петрівна
    Розглянуто основні тенденції розвитку високотехнологічної галузі України і світу. Проаналізовано сучасні тенденції розвитку ринку високих технологій та участь в ньому України. Дослідженно структуру ринку високотехнологічної продукції. Розроблено пропозиції щодо вирішення національних проблем, обґрунтовано рекомендації щодо розвитку високотехнологічного сектора економіки України в умовах глобалізації.
  • Ескіз
    Публікація
    Необхідні навички для залучення в міжнародному бізнесі
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Чайкова, Олена Ігорівна
  • Ескіз
    Публікація
    Стратегічні перспективи функціонування українських виробників безалкогольних напоїв на зовнішньому ринку
    (НТУ "ХПІ", 2014) Чайкова, Олена Ігорівна; Запорізька, Я. В.
    У роботі розглянуто український та світовий ринки безалкогольних напоїв. За допомогою АВС-аналізу та вивчення динаміки експортних потоків виділено лідерів в географічній структурі експорту та зроблено висновки щодо стратегічних перспектив українських підприємств на зовнішніх ринках.
  • Ескіз
    Публікація
    Стратегічне маркетингове управління на кондитерських підприємствах Полтавської області
    (НТУ "ХПІ", 2015) Чайкова, Олена Ігорівна; Мірошніченко, Ю. Ю.
    У роботі проводиться діагностика застосування маркетингових стратегій управління, планування, прогнозування та їх впливу на усю господарську діяльність регіональних підприємствах кондитерських виробів Полтавської області. Роботу виконано на прикладі 6-ти регіональних виробників кондитерської продукції, відноситься до категорії регіональних виробників продукції, що мають річний оборот із реалізації продукції в діапазоні від 2,2 до 11 млн. грн., кількість працівників від 56 до 280 осіб. Досліджено взаємозв’язки між типом використовуваних маркетингових стратегій підприємств та горизонтом маркетингового планування Виділено низку зовнішніх чинників, що обумовлюють актуальність впровадження на підприємствах ефективного стратегічного маркетингового управління.
  • Ескіз
    Публікація
    Проектний аналіз напрямів підвищення конкурентоспроможності підприємств готельно-ресторанного бізнесу
    (ФЛП "Кравченко Я. О.", 2019) Кононенко, Тетяна Петрівна; Полстяна, Надія Володимирівна; Федак, Вікторія Ігорівна; Чайкова, Олена Ігорівна
    Сучасний період ринкових відносин в Україні характеризується розвитком економічних реформ, появою широкого кола суб'єктів господарювання, що веде до загострення конкуренції, обумовлює необхідність підвищення якісних характеристик продукції, підприємства та готельно-ресторанного бізнесу в цілому. В статті аналізується стан конкурентоспроможності підприємств, продукції (послуг) ресторанного господарства. Визначається низка факторів: ступень задоволення потреб споживачів (якістю послуг) та відповідністю ціни реалізації продукції (послуг) до їх якості. Обґрунтована важливість мети дослідження. Досліджено. основні напрями підвищення конкурентоспроможності підприємств готельно – ресторанного бізнесу.
  • Ескіз
    Публікація
    Сучасний стан та перспективи розвитку кондитерської промисловості України
    (НТУ "ХПІ", 2015) Чайкова, Олена Ігорівна; Мірошніченко, Юлія Юріївна
    У статті проведено аналіз основних факторів, які впливають на розвиток однієї з найрозвинутіших галузей харчової промисловості України – кондитерської галузі. Розглянуто основних виробників українського внутрішнього кондитерського ринку та виявлено їх основних конкурентів – іноземних виробників. Досліджено зміни в об’ємах експорту продукції та визначено чинники найбільшого впливу на нього, а також описані основні тенденції та перспективи розвитку кондитерської галузі у найближчий час. Надано рекомендації, які допоможуть стабільно утримувати свої позиції на ринку українським виробникам.
  • Ескіз
    Публікація
    Сучасний стан та шляхи відновлення економіки України
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Сітак, Ірина Леонідівна; Ширяєва, Наталя Володимирівна; Чайкова, Олена Ігорівна
    В статті здійснено огляд основних наслідків повномасштабного воєнного вторгнення та вплив на основні результати української промисловості у короткостроковій і довгостроковій перспективах. Встановлено, що найкраще зберігають та/або відновлюють виробництво галузі, які забезпечують базові потреби населення (виробляють їжу, одяг чи взуття). Доведено, що повномасштабна воєнна агресія підкреслила слабкі місця української економіки. Встановлено, що перші кілька місяців повномасштабного вторгнення в Україну супроводжувалися паливною кризою, що поставило перед керівництвом держави та бізнесом задачу налагоджування паливної логістику з нуля. Ця обставина також зменшила темпи відновлення економіки країни. На основі обробки статистичних даних, доведено що військові дії призвели до падіння ВВП України на 32% у 2022 році, спричинило девальвацію гривні та викликало зниження промислового виробництва та споживчих настроїв. Погіршенню ситуації в економіці також сприяв дефіцитом електроенергії. Національний оператор електропередачі був змушений застосувати обмеження споживання електроенергії в країні. Після кожного чергового удару ситуація погіршувалася, а після ракетних ударів у листопаді було коротке, але повне затемнення. Саме перебої з електроенергією погіршили ділові настрої та призвели до переглядів макроекономічних прогнозів. Встановлено, що у низці галузей (виробництві будматеріалів, металургії та металообробці, хімічній промисловості та машинобудуванні) фіксується критичне падіння виробництва. Навіть у деревообробній галузі, яка переважно сконцентрована на заході та півночі країни, лише 35% підприємств працюють майже на повну потужність. Дані підтверджують, що цілі галузі швидко стали заручниками війни, зважаючи на порушення ланцюгів постачання, блокаду морських шляхів експорту та зменшення попиту. Доведено, щоб успішно відновити економіку країни, відновити експортні можливості та витримувати конкуренцію на світових ринках, вистояти в боротьбі за ринки збуту своєї продукції Україні необхідно: підвищити ефективність економіки, яка базується на розвитку ринкових відносин; всебічно збільшувати експортну спрямованість зовнішньоекономічної діяльності; забезпечувати перехід до розрахунків з зарубіжними партнерами у вільноконвертованій валюті; удосконалити концепцію розвитку експортно-імпортних операцій.
  • Ескіз
    Публікація
    Стратегія міжнародного маркетингу високотехнологічного підприємства
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2017) Чайкова, Олена Ігорівна; Повшенко, О. В.