Публікація:
Організаційно-економічні засади реструктуризації та фінансової санації туристичного підприємства

Ескіз

Дата

2019

Назва видання

ISSN

Назва тому

Видання

Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"

Дослідницькі проекти

Структурні одиниці

Випуск видання

Анотація

В багатьох туристичних підприємствах в цей час спостерігається наявність кризових явищ, складнощей при ведені туристичного бізнесу, низький рівень рентабельності при наданні туристичних послуг. Все це нагально потребує розробки спеціальних науково обгрунтованих методів (моделей, методик, алгоритмів) та методичного забезпечення процесів реструктуризації та фінансової санації туристичних підприємств. Актуальність реструктуризації туристичного підприємства суттєво підвищується в умовах макроекономічних кризових явищ, подолання яких можливе тільки при наявності активної інноваційної політики туристичного підприємства, розробки інноваційних технологій реструктуризації. Доведено, що банкрутство – це завершальний етап кризової ситуації, який супроводжується розбалансуванням фінансових потоків підприємства і порушенням його фінансової стійкості. В тому разі, коли підприємство немає ніякої перспективи відновити свою платоспроможність за рахунок власного потенціалу, то воно переходить в нову якість – стає банкротом. Обгрунтовано, що вихідною посилкою проведення реструктуризації тури стичного підприємства є зміна зовнішнього середовища і неможливість своєчасної і адекватної адаптації підприємств до цих змін, наслідком якої є його стан. Таким чином, основною метою проведення реструктуризації є зміна вихідного стану підприємства, відновлення його функцій і, зрештою, фінансове оздоровлення. Реструктуризація розглядається на туристичному підприємстві як постійний процес оптимізації діяльності відповідно до швидкозмінних вимог економічного середовища. Напрями реструктуризації конкретизуються в бізнес-планах підприємства, які щорічно розробляються, з врахуванням чинників зовнішнього та внутрішнього економічного середовища. В статті сформовано методи реструктуризації туристичного підприємства, які не лише не виключають один одного, а поєднуються, забезпечуючи підвищення ефективності реструктуризації. Авторами розроблено науково-методичні положення реструктуризації туристичного підприємства, яке знаходиться в державній власності та проведено їх практичну реалізацію на туристичних підприємствах міста Харкова. В результаті реструктуризації цього підприємства і впровадження комплексу антикризових заходів отримано суттєві фінансово-виробничі результати в роботі підприємства, суть яких зводитися до виходу туристичного підприємства з кризового стану та проведення стабільної виробничо-підприємницької діяльності.
Many tourism enterprises are currently experiencing the presence of crisis phenomena, difficulties in conducting tourism business, low level of profitability in the provision of tourist services. All this urgently requires the development of special scientifically base d methods (models, techniques, algorithms) and methodological support for the restructuring and financial rehabilitation of tourism enterprises. The relevance of the restructuring of the tourism enterprise is significantly increased in the conditions of macroeconomic crisis phenomena, which can be overcome only in the presence of an active innovation policy of the tourism enterprise, the development of innovative restructuring technologies. Bankruptcy is proved to be the final stage of a crisis situation, which is accompanied by an imbalance of the enterprise's financial flows and a violation of its financial stability. In the case when the enterprise has no prospect to restore its solvency at the expense of its own potential, then it goes into new quality - it becomes bankrupt. It is substantiated that the initial premise of the restructuring of the tourist enterprise is the chan ge of the external environment and the impossibility of timely and adequate adaptation of the enterprises to these changes, the consequence of which is its condition. Thus, the main purpose of the restructuring is to change the initial state of the company, restore its functions and, ultimately, financial recovery. Restructuring is seen at the tourism enterprise as a continuous process of optimization of activity in accordance with the changing requirements of the economic environment. The directions of restructuring are specified in the business plans of the enterprise and are annually developed taking into account the factors of the external and internal economic environment. The article describes the methods of restructuring of the tourist enterprise, which not only do not exclude each other, but are combined, ensuring the efficiency of restructuring. The authors have developed scientific and methodological provisions for the restructuring of the tourist enterprise, which is state-owned and their practical implementation at the tourist enterprises of the city of Kharkov. As a result of the restructuring of this enterprise and the introduction of a set of anti-crisis measures, significant financial and production results were obtained in the work of the enterprise, the essence of which is reduced to the exit of the tourist enterprise from a crisis state and carrying out stable production and entrepre neurial activity.

Опис

Ключові слова

туризм, ефективність, tourism, efficiency

Бібліографічний опис

Організаційно-економічні засади реструктуризації та фінансової санації туристичного підприємства / А. В. Косенко [та ін.] // Вісник Національного технічного університету "ХПІ". Економічні науки = Bulletin of the National Technical University "KhPI". Economic sciences : зб. наук. пр. – Харків : НТУ "ХПІ", 2019. – № 23. – С. 115-120.

Підтвердження

Рецензія

Додано до

Згадується в