Публікація:
Дослідження особливостей формування програм мерчандайзінгу компаніями-дистрибуторами

dc.contributor.authorЛітвиненко, Марія Владиславнаuk
dc.contributor.authorЧернобровкіна, Світлана Віталіївнаuk
dc.contributor.authorВеликодна, О. В.uk
dc.date.accessioned2015-04-03T13:35:52Z
dc.date.available2015-04-03T13:35:52Z
dc.date.issued2014
dc.description.abstractПропонуються дослідження мерчандайзингу як комплексу заходів, направлених на збільшення об'ємів продажів в роздрібній мережі. Розроблено програму мерчандайзінгу для компанії-дистрибутора та по результатах детального аналізу ліквідності продукції розроблено стандарт компанії для рознічних магазинів.uk
dc.description.abstractThe formation of effective merchandising programs strategically important for companies operating in the consumer goods market. No financial investment in the development and implementation of programs for sales for the company often means loss of control essential element of the process of commercialization - sales of goods in retail outlets. The survey merchandising considered as a set of measures aimed at increasing the volume of retail sales. The key to successful merchandising programs - in attention to detail, an integrated approach and strict control of distributors roznichnyh traders. The paper proposed to introduce in stores roznichnyh Standard Company, which performed well in supermarkets. Standard Companies in roznichnyh stores has its own characteristics, due to the type of outlets So on the results of a detailed analysis of the liquidity of TM «ROSHEN» company developed a standard for roznichnyh stores containing the required products. Calculated the required number of IC that will provide the effect and takes into account the size of the territory where the distributor operates, and trade personnel involved in the proliferation of confectionery. Successfully applying the principles of merchandising at the outlet can significantly increase revenue and attract many new customers.en
dc.identifier.citationЛітвиненко М. В. Дослідження особливостей формування програм мерчандайзінгу компаніями-дистрибуторами / М. В. Літвиненко, С. В. Чернобровкіна, О. В. Великодна // Вісник Нац. техн. ун-ту "ХПІ" : зб. наук. пр. Темат. вип. : Технiчний прогрес та ефективнiсть виробництва. – Харків : НТУ "ХПІ". – 2014. – № 65 (1107). – С. 24-35.uk
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-7422-8302
dc.identifier.urihttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/13953en
dc.language.isouk
dc.publisherНТУ "ХПІ"uk
dc.subjectрознічна торгівляuk
dc.subjectкондитерська продукціяuk
dc.subjectстандарт компаніїuk
dc.subjectасортиментuk
dc.subjectефективністьuk
dc.subjectroznichna trade distributoren
dc.subjectconfectionery productsen
dc.subjectmerchandising programen
dc.subjectstandard of rangeen
dc.subjectefficiencyen
dc.titleДослідження особливостей формування програм мерчандайзінгу компаніями-дистрибуторамиuk
dc.title.alternativeStudy esofformation programs merchandising companies distributorsen
dc.typeArticleen
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationa1944803-3b11-49bf-ba60-a03fae66da82
relation.isAuthorOfPublication167e819b-e5f7-4a67-940b-95942fdd39b0
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoverya1944803-3b11-49bf-ba60-a03fae66da82

Файли

Контейнер файлів

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Ескіз
Назва:
vestnik_HPI_2014_65_Litvynenko_Doslidzhennia.pdf
Розмір:
405.13 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format

Ліцензійна угода

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Ескіз недоступний
Назва:
license.txt
Розмір:
11.23 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: