Публікація: Оцінка зміни реакцій на ведучих колесах при розгоні гібридного автомобіля
Вантажиться...
Дата
ORCID
https://orcid.org/0000-0001-6067-1672
https://orcid.org/0000-0002-0621-1365
https://orcid.org/0000-0002-2582-6154
https://orcid.org/0000-0002-1825-0097
https://orcid.org/0000-0001-5168-1924
https://orcid.org/0000-0001-9724-0630
https://orcid.org/0009-0000-4095-3816
https://orcid.org/0009-0004-0515-9018
https://orcid.org/0000-0002-0621-1365
https://orcid.org/0000-0002-2582-6154
https://orcid.org/0000-0002-1825-0097
https://orcid.org/0000-0001-5168-1924
https://orcid.org/0000-0001-9724-0630
https://orcid.org/0009-0000-4095-3816
https://orcid.org/0009-0004-0515-9018
DOI
https://doi.org/10.20998/2078-6840.2025.1.12
Назва видання
ISSN
Назва тому
Видання
Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"
Анотація
У роботі розроблені імітаційні моделі гібридного автомобіля у середовищі Matlab / Simulink, за допомогою яких виконано оцінку зміни нормальних та повздовжніх реакцій коліс мостів автомобіля на різних режимах руху. В розробленій моделі гібридного автомобіля розглядається послідовно-паралельний привід ведучих коліс від асинхронного, синхронного електродвигунів та ДВЗ. Модель містить підсистеми складових автомобіля, імітатор впливу водія на режиму руху, систему керування гібридного автомобіля. Представлено аналіз змін повздовжніх та вертикальних реакцій коліс гібридного автомобіля при прямолінійному руху на заданих режимах – розгін та гальмування генератором. Отримані результати дослідження відповідають практичним значенням для обраного класу автомобілів. Аналіз характеру зміни реакцій на колесах дає можливість запропонувати рекомендації до зменшення динамічних навантажень і нераціональних витрат енергії використаних джерел.
Simulation models of a hybrid vehicle were developed in the Matlab/Simulink environment to evaluate changes in normal and longitudinal wheel reactions of the vehicle’s axles under various driving modes. The developed hybrid vehicle model features a series-parallel drive of the driving wheels powered by asynchronous and synchronous electric motors as well as an internal combustion engine (ICE). The model includes subsystems representing vehicle components, a driver behavior simulator for controlling driving modes, and a hybrid vehicle control system. An analysis of changes in longitudinal and vertical wheel reactions during straight-line motion under specified modes – acceleration and regenerative braking – is presented. The obtained results correspond to practical values for the selected vehicle class. The analysis of the nature of reaction changes at the wheels enables the formulation of recommendations for reducing dynamic loads and inefficient energy consumption from the employed power sources.
Опис
Бібліографічний опис
Оцінка зміни реакцій на ведучих колесах при розгоні гібридного автомобіля / А. М. Сергієнко [та ін.] // Вісник Національного технічного університету "ХПІ". Серія: Автомобіле- та тракторобудування = Bulletin of the National Technical University "KhPI". Series: Automobile and Tractor Construction : зб. наук. пр. / Нац. техн. ун-т "Харків. політехн. ін-т". – Харків : НТУ "ХПІ", 2025. – № 1. – С. 97-112.
