Публікація:
Оцінка зміни реакцій на ведучих колесах при розгоні гібридного автомобіля

dc.contributor.authorСергієнко, Антон Миколайович
dc.contributor.authorПавлова, Наталія Миколаївна
dc.contributor.authorГапон, Анатолій Іванович
dc.contributor.authorЛюбарський, Борис Григорович
dc.contributor.authorСергієнко, Микола Єгорович
dc.contributor.authorКалінін, Павло Миколайович
dc.contributor.authorДунаєвський, Валентин Олександрович
dc.contributor.authorВласенко, Михайло Олександрович
dc.date.accessioned2025-08-14T09:22:14Z
dc.date.issued2025
dc.description.abstractУ роботі розроблені імітаційні моделі гібридного автомобіля у середовищі Matlab / Simulink, за допомогою яких виконано оцінку зміни нормальних та повздовжніх реакцій коліс мостів автомобіля на різних режимах руху. В розробленій моделі гібридного автомобіля розглядається послідовно-паралельний привід ведучих коліс від асинхронного, синхронного електродвигунів та ДВЗ. Модель містить підсистеми складових автомобіля, імітатор впливу водія на режиму руху, систему керування гібридного автомобіля. Представлено аналіз змін повздовжніх та вертикальних реакцій коліс гібридного автомобіля при прямолінійному руху на заданих режимах – розгін та гальмування генератором. Отримані результати дослідження відповідають практичним значенням для обраного класу автомобілів. Аналіз характеру зміни реакцій на колесах дає можливість запропонувати рекомендації до зменшення динамічних навантажень і нераціональних витрат енергії використаних джерел. Simulation models of a hybrid vehicle were developed in the Matlab/Simulink environment to evaluate changes in normal and longitudinal wheel reactions of the vehicle’s axles under various driving modes. The developed hybrid vehicle model features a series-parallel drive of the driving wheels powered by asynchronous and synchronous electric motors as well as an internal combustion engine (ICE). The model includes subsystems representing vehicle components, a driver behavior simulator for controlling driving modes, and a hybrid vehicle control system. An analysis of changes in longitudinal and vertical wheel reactions during straight-line motion under specified modes – acceleration and regenerative braking – is presented. The obtained results correspond to practical values for the selected vehicle class. The analysis of the nature of reaction changes at the wheels enables the formulation of recommendations for reducing dynamic loads and inefficient energy consumption from the employed power sources.
dc.identifier.citationОцінка зміни реакцій на ведучих колесах при розгоні гібридного автомобіля / А. М. Сергієнко [та ін.] // Вісник Національного технічного університету "ХПІ". Серія: Автомобіле- та тракторобудування = Bulletin of the National Technical University "KhPI". Series: Automobile and Tractor Construction : зб. наук. пр. / Нац. техн. ун-т "Харків. політехн. ін-т". – Харків : НТУ "ХПІ", 2025. – № 1. – С. 97-112.
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.20998/2078-6840.2025.1.12
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-6067-1672
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-0621-1365
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-2582-6154
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-1825-0097
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-5168-1924
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-9724-0630
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0009-0000-4095-3816
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0009-0004-0515-9018
dc.identifier.urihttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/92132
dc.language.isouk
dc.publisherНаціональний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"
dc.subjectавтомобіль
dc.subjectмоделювання
dc.subjectасинхронний електродвигун
dc.subjectДВЗ
dc.subjectпланетарний механізм
dc.subjectдиференціал
dc.subjectколесо
dc.subjectvehicle
dc.subjectmodeling
dc.subjectasynchronous motor
dc.subjectinternal combustion engine
dc.subjectplanetary gear
dc.subjectdifferential
dc.subjectwheel
dc.titleОцінка зміни реакцій на ведучих колесах при розгоні гібридного автомобіля
dc.title.alternativeEvaluation of changes in reactions on driving wheels during acceleration of a hybrid vehicle
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationc377dbb8-c2cc-4118-92e8-def49e268fcd
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryc377dbb8-c2cc-4118-92e8-def49e268fcd

Файли

Контейнер файлів

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Вантажиться...
Ескіз
Назва:
visnyk_KhPI_2025_1_ATTB_Serhiienko_Otsinka_zminy.pdf
Розмір:
891.59 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format

Ліцензійна угода

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Вантажиться...
Ескіз
Назва:
license.txt
Розмір:
2.95 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: