Публікація:
Вплив європейського бізнес-середовища та регіональної політики на розвиток міжнародних бізнес-структур

Ескіз

Дата

2024

Назва видання

ISSN

Назва тому

Видання

Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"

Дослідницькі проекти

Структурні одиниці

Випуск видання

Анотація

У статті проаналізовано методичні підходи до оцінювання зовнішнього середовища Європейського Союзу по відношенню до українських бізнес-структур, що прагнуть вести бізнес на території країн-членів Європейського Союзу. Європейське бізнес-середовище є часткою глобального та міжнародного, тому йому притаманні проблеми, що пов’язані з глобалізаційними процесами, та з утворенням й функціонуванням міжнародних корпорацій. До таких проблем віднесено: спеціалізацію та кооперування виробництва товарів; застосування інформаційних технологій та програмного забезпечення; діджеталізація виробництва та штучний інтелект; недостаньо кваліфіковані кадри, тощо. Наведено алгоритм оцінювання зовнішнього європейського середовища за трьома етапами. Перший – визначення європейського бізнесу та його структури; ознайомлення зі стандартною галузевою класифікацією Євростатуту; визначення сучасних тенденцій розвитку європейського бізнесу. Другий – ознайомлення із Єропейською діловою політикою та оцінкою диспропорцій, що виникають у розвитку окремих територій, що вказує на проведення регіоналізації. Третій етапом дослідження є аналіз стратегій регіональної політики ЄС. Доведено, що на Європейське бізнес-середовище великий вплив має регіональна політика, яку у теперішній час проводить парламент Європейського Союзу. Вона направлена на вирівнювання розвитку країн–членів Європейського Союзу з точки зору економіки, політики, екології та соціальної сфери. Регіоналізація економіки дозволяє створювати умови щодо реорганізації бізнесу шляхом створення міжнародних альянсів, злиття та поглинання суб’єктів господарювання різних країн. Міжнародні альянси можуть виробляють однакові товари з метою захвати ринків збуту (міжнародні стратегічні альянси), здійснювати співпрацю наукових установ щодо розробки нового виду продукції (колабораційні альянси), або створюються з метою реалізації інвестиційного проєкту з випуску нового виду продукції (інвестиційні альянси).
The article analyzes methodical approaches to evaluating the external environment of the European Union in relation to Ukrainian business structures that seek to conduct business in the territory of the member states of the European Union. The European business environment is a part of the global and international one, so it has inherent problems associated with globalization processes and with the formation and functioning of international corporations. Such problems include: specialization and cooperation in the production of goods; application of information technologies and software; digitalization of production and artificial intelligence; insufficiently qualified personnel, etc. The algorithm for evaluating the external European environment in three stages is given. The first is the definition of European business and its structure; familiarization with the standard sectoral classification of the Eurostatute; definition of modern trends in the development of European business. The second is familiarization with the European business policy and assessment of disparities arising in the development of individual territories, which indicates the implementation of regionalization. The third stage of the study is the analysis of EU regional policy strategies. It has been proven that the European business environment is greatly influenced by the regional policy currently conducted by the Parliament of the European Union. It is aimed at equalizing the development of the member states of the European Union from the point of view of economy, politics, ecology and social sphere. Regionalization of the economy makes it possible to create conditions for business reorganization through the creation of international alliances, mergers and acquisitions of business entities from different countries. International alliances can produce the same goods with the aim of seizing sales markets (international strategic alliances), carry out cooperation of scientific institutions on the development of a new type of product (collaborative alliances), or are created for the purpose of implementing an investment project for the release of a new type of product (investment alliances).

Опис

Ключові слова

міжнародна економіка, транснаціональні корпорації, міжнародні альянси, ринки збуту, реорганізації компаній, regional policy, mergers and acquisitions, transnational corporations, international alliances

Бібліографічний опис

Вплив європейського бізнес-середовища та регіональної політики на розвиток міжнародних бізнес-структур / І. О. Новік, О. І. Подрез, О. М. Проскурня, І. В. Прийменко // Вісник Національного технічного університету "ХПІ" (економічні науки) = Bulletin of the National Technical University "KhPI" (economic sciences) : зб. наук. пр. – Харків : НТУ "ХПІ", 2024. – № 3. – С. 88-92.

Підтвердження

Рецензія

Додано до

Згадується в