Публікація:
Дослідження теоретичних основ конкурентоспроможності продукції

dc.contributor.authorГорщарук, Дар'я Сергіївнаuk
dc.contributor.authorРоманчик, Тетяна Володимирівнаuk
dc.date.accessioned2017-09-14T06:35:20Z
dc.date.available2017-09-14T06:35:20Z
dc.date.issued2017
dc.description.abstractПроведено теоретичний аналіз сутності конкуренції та конкурентоспроможності. Розглянуто підходи різних авторів до визначення конкуренції. Наведено види конкурентів та форми прояву конкурентної боротьби. Визначено залежність між рівнем конкурентоспроможності продукції та рівнем конкурентоспроможності підприємства. Наведено чинники впливу на рівень конкурентоспроможності продукту. Підкреслено місце психологічних чинників сприйняття продукту споживачем у формуванні його рівня конкурентоспроможності.uk
dc.description.abstractThe theoretical analysis of the nature of competition and competitiveness. Determined that the competition is mandatory and a prerequisite of a market economy. The approaches of different authors to determine competition. Characterized existing three types of competition: the immediate, potentially replacing. Among the forms of competition are considered a commodity, pricing, marketing and unfair. It is emphasized that the competitive rivalry requires a continuous search and implementation of new technical, marketing, management, organizational and psychological methods and means of influencing consumers. Factors impact on the competitiveness of the product is given. The dependence between the level of competitiveness and the level of competitiveness. Highlighted place of psychological factors in consumer perception of the product formation of its competitiveness.en
dc.identifier.citationГорщарук Д. С. Дослідження теоретичних основ конкурентоспроможності продукції / Д. С. Горщарук, Т. В. Романчик // Вісник Нац. техн. ун-ту "ХПІ" : зб. наук. пр. Сер. : Економічні науки. – Харків : НТУ "ХПІ", 2017. – № 24 (1246). – С. 129-133.uk
dc.identifier.urihttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/31224
dc.language.isouk
dc.publisherНТУ "ХПІ"uk
dc.subjectконкурентuk
dc.subjectконкуренціяuk
dc.subjectконкурентоспроможність підприємстваuk
dc.subjectринокuk
dc.subjectcompetitoren
dc.subjectcompetitionen
dc.subjectproduct competitivenessen
dc.subjectenterprise competitivenessen
dc.subjectmarket environmenten
dc.titleДослідження теоретичних основ конкурентоспроможності продукціїuk
dc.title.alternativeThe theoretical foundations of competitiveness of productsen
dc.typeArticleen
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication2de8e68f-cd13-46b9-93e8-5ff5c8966d64
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery2de8e68f-cd13-46b9-93e8-5ff5c8966d64

Файли

Контейнер файлів

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Ескіз
Назва:
vestnik_KhPI_2017_24_Horshcharuk_Doslidzhennya.pdf
Розмір:
747.8 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format
Опис:

Ліцензійна угода

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Ескіз недоступний
Назва:
license.txt
Розмір:
11.21 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: