Публікація:
Власні торгові марки в роздрібній торгівлі

dc.contributor.authorУдянська, Галина Михайлівнаuk
dc.contributor.authorЧернобровкіна, Світлана Віталіївнаuk
dc.date.accessioned2015-04-08T08:55:44Z
dc.date.available2015-04-08T08:55:44Z
dc.date.issued2014
dc.description.abstractВ статті проаналізовано загальні тенденції розвитку власних торговельних марок українських роздрібних мереж, визначено, що розробка і виведення на ринок приватних марок представляється найбільш економічним рішенням у сучасних умовах. Перелічено українські торговельні мережі, їх власні торгові марки, а також надано частку продукції ВТМ у валовому доході мережі. Визначено переваги та недоліки виробництва private label для виробника.uk
dc.description.abstractThe paper analyzes the general trends of own brands Ukrainian retailers determined that develop and bring to market private label is the most economical solution in the modern world. Ukrainian retailers listed their own brands, given the proportion of own brands in the gross income of the network, and year of establishment and format of store. There is no clearly defined way of Private Label in Ukraine. Many networks own portfolio of trademarks balanced, and in some - combined set. Some of them - Private Label develop only in the "most interesting" category. There are networks that develop Private Label in all categories, but this limiting case. Formulated the benefits of production of goods under private brand to brand owner. Advantages and disadvantages of private label production for the manufacturer. Quality products should be a major tool in the fight for customer loyalty. In addition, mandatory cost optimization. Conclusions regarding the further development of its own brands. Provided recommendations to owners of commercial networks for effective promotion of their own brands.en
dc.identifier.citationУдянська Г. М. Власні торгові марки в роздрібній торгівлі / Г. М. Удянська, С. В. Чернобровкіна // Вісник Нац. техн. ун-ту "ХПІ" : зб. наук. пр. Темат. вип. : Технічний прогрес і ефективність виробництва. – Харків : НТУ "ХПІ". – 2014. – № 64 (1106). – С. 172-176.uk
dc.identifier.urihttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/14046
dc.language.isouk
dc.publisherНТУ "ХПІ"uk
dc.subjectжорстка конкуренціяuk
dc.subjectторговельні мережіuk
dc.subjectспоживачіuk
dc.subjectприватні маркиuk
dc.subjectprivate labelen
dc.subjectretaileren
dc.subjectconsumeren
dc.subjectmanufactureren
dc.titleВласні торгові марки в роздрібній торгівліuk
dc.title.alternativePrivate labels in retailersen
dc.typeArticleen
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationa1944803-3b11-49bf-ba60-a03fae66da82
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoverya1944803-3b11-49bf-ba60-a03fae66da82

Файли

Контейнер файлів

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Ескіз
Назва:
vestnik_HPI_2014_64_Udianska_Vlasni.pdf
Розмір:
310.31 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format

Ліцензійна угода

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Ескіз недоступний
Назва:
license.txt
Розмір:
11.23 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: