Дослідження гідродинаміки потоку повітря в струменево-нішевій системі спалювання палива
Loading...
Date
item.page.orcid
item.page.doi
item.page.thesis.degree.name
item.page.thesis.degree.level
item.page.thesis.degree.discipline
item.page.thesis.degree.department
item.page.thesis.degree.grantor
item.page.thesis.degree.advisor
item.page.thesis.degree.committeeMember
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
НТУ "ХПІ"
Abstract
Проведено дослідження структури потоку повітря в нішевій порожнині трапецієвидної форми із плоским козирком на передній стінці в умовах струменево-нішевої системи стабілізації і спалювання газоподібного палива. Представлено методику проведення та опис експериментальної установки для виконання термоанемометричних досліджень. Виконано порівняння експериментальних даних профілю турбулентності для прямокутної та трапецієвидної ніші. Проаналізовано структуру течії в нішевій порожнині та її вплив на стабілізаційні якості струменево-нішевої системи.
The purpose of this scientific paper is to improve the startup characteristics of jet-recess system (JRS) by changing its configuration after the analysis of the hydrodynamic structure of flow. A change in the configuration of recess cavity covers a change of its rectangular shape for the trapezoidal shape with further establishment of the so-called ″flow structurator″ represented by the flat apron above the recess in the front wall. The flow structure, in particular velocity profiles averaged in time and their pulsations were measured experimentally using the heat loss anemometer-based technology in isothermal conditions in the air channel provided that the recess is available.
The purpose of this scientific paper is to improve the startup characteristics of jet-recess system (JRS) by changing its configuration after the analysis of the hydrodynamic structure of flow. A change in the configuration of recess cavity covers a change of its rectangular shape for the trapezoidal shape with further establishment of the so-called ″flow structurator″ represented by the flat apron above the recess in the front wall. The flow structure, in particular velocity profiles averaged in time and their pulsations were measured experimentally using the heat loss anemometer-based technology in isothermal conditions in the air channel provided that the recess is available.
Description
Citation
Сірий О. А. Дослідження гідродинаміки потоку повітря в струменево-нішевій системі спалювання палива / О. А. Сірий, М. З. Абдулін, О. В. Баранюк // Вісник Нац. техн. ун-ту "ХПІ" : зб. наук. пр. Темат. вип. : Енергетичні та теплотехнічні процеси й устаткування = Bulletin of National Technical University "KhPI" : coll. of sci. papers. Ser. : Power and Heat Engineering Processes and Equipment. – Харків : НТУ "ХПІ", 2016. – № 9 (1181). – С. 94-100.