Наукове і художнє пізнання в ХХ столітті: подолання розриву
Дата
2008
Автори
ORCID
DOI
Науковий ступінь
Рівень дисертації
Шифр та назва спеціальності
Рада захисту
Установа захисту
Науковий керівник
Члени комітету
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
НТУ "ХПІ"
Анотація
В статті розглядається компаративістський аналіз розвитку наукового і художнього пізнання в ХХ ст. Визначається гносеологічна специфіка наукового і художнього пізнання. Робиться висновок про подолання розриву і відчуженості між двома видами пізнання, що є особливо актуальним у зв’язку зі зростанням потреби співвідношення цілей і результатів науково-теоретичного пізнання з етичними і моральними нормами людського існування.
Comparative analyses of development of scientific and artistic cognition in XX century is examined. The gnosiological specific of scientific and artistic cognition is considered. The conclusion about overcoming of the break and estrangement between two types of cognition is made, that is especially actual in connection with growth of necessity of correlation of aims and results of the scientific cognition with ethics and moral of human existence.
Comparative analyses of development of scientific and artistic cognition in XX century is examined. The gnosiological specific of scientific and artistic cognition is considered. The conclusion about overcoming of the break and estrangement between two types of cognition is made, that is especially actual in connection with growth of necessity of correlation of aims and results of the scientific cognition with ethics and moral of human existence.
Опис
Ключові слова
філософія, інтуїція, Бергсона А., художнє пізнання миру, інтелект, інстинкти
Бібліографічний опис
Количева Т. В. Наукове і художнє пізнання в ХХ столітті: подолання розриву / Т. В. Количева // Вестник Нац. техн. ун-та "ХПИ" : сб. науч. тр. Темат. вып. : Философия. – Харьков : НТУ "ХПИ", 2008. – № 11. – С. 54-61.