Дослідження алгоритму керування швидкістю повністю керованої машини подвійного живлення

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2017

ORCID

DOI

Науковий ступінь

Рівень дисертації

Шифр та назва спеціальності

Рада захисту

Установа захисту

Науковий керівник

Члени комітету

Видавець

НТУ "ХПІ"

Анотація

Метою статті є розробка і дослідження алгоритму керування швидкістю та побудова математичної моделі системи електропривода на базі повністю керованої машини подвійного живлення (МПЖ). Побудовано математичну модель системи електропривода з МПЖ, на основі якої виконано математичне моделювання відпрацювання траєкторії заданої швидкості МПЖ за умови її збудження по колу ротора. Досліджено алгоритм векторного керування швидкістю МПЖ, при якому підтримується сталість головного магнітного потоку і ортогональність векторів струму статора і магнітного потоку. Розроблено регулятори, що забезпечили відпрацювання заданої швидкості і заданого потоку при збудженні електричної машини по колу ротора. Проведені дослідження підтверджують, що розглянута система векторного керування МПЖ виконує відпрацювання заданої швидкості з мінімальною похибкою при сталому магнітному потоці. Конфігурація повністю керованої МПЖ з обмотками статора і ротора, що живляться від двох інверторів напруги, забезпечує: додаткові ступені свободи; розподіл потужності між статором і ротором; широкий діапазон швидкості обертання з номінальним крутним моментом.
The aim of the paper is to develop and study the speed control algorithm and to construct a mathematical model of an electric drive system based on a full-controlled doubly-fed induction machine (DFIM). A mathematical model of an electric drive system with a DFIM is constructed, on the basis of which a mathematical simulation of the DFIM speed tracking has been performed, provided it is excited by the rotor circuit. An algorithm for vector speed control of the DFIM is studied, which maintains the constancy of the main magnetic flux and the orthogonality of the stator current and magnetic flux vectors. The regulators have been developed which ensured the speed and flux tracking when the electric machine is excited by the rotor circuit. The conducted researches confirm that the considered system of DFIM vector control performs speed tracking with minimum error at a constant magnetic flux. The configuration of a full-controlled DFIM with stator and rotor windings fed from two voltage inverters provides: additional degrees of freedom; division of power between the stator and the rotor; wide range of speeds with nominal torque.

Опис

Ключові слова

векторне керування, регулятор швидкості, кутова швидкість, магнітний потік, vector control, doubly-fed induction machine, speed controller, mathematical model

Бібліографічний опис

Дорошенко А. Л. Дослідження алгоритму керування швидкістю повністю керованої машини подвійного живлення / А. Л. Дорошенко, В. М. Михальський, І. А. Шаповал // Вестник Национального технического университета "Харьковский политехнический институт" = Bulletin of National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute" : [cб. науч. тр.]. – Харьков, 2017. – Вып. 27 (1249) : Проблемы автоматизированного электропривода. Теория и практика. Силовая электроника и энергоэффективность = Problems of Automated Electrodrivs. Theory and Practice. Power Electronics and Energy Efficiency : темат. вып. – С. 53-57.

Зібрання