Экономико-математическая модель задачи выбора стратегических направлений деятельности предприятия
Loading...
Date
Authors
item.page.orcid
item.page.doi
item.page.thesis.degree.name
item.page.thesis.degree.level
item.page.thesis.degree.discipline
item.page.thesis.degree.department
item.page.thesis.degree.grantor
item.page.thesis.degree.advisor
item.page.thesis.degree.committeeMember
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
НТУ "ХПИ"
Abstract
Проведен анализ традиционных приемов скаляризации векторного критерия качества объекта: средневзвешенное значений составляющих вектора частных характеристик объекта и близость к объекту-«идеалу». Показано, что эти скалярные критерии не эквивалентны. Рассмотрена задача оценки чувствительности значений этих скалярных критериев к ошибкам в оценке важности частных характеристик.
The analysis of the traditional methods of quality criteria scalarization the vector object: the weighted average values of the vector components of the particular characteristics of the object and its proximity to the object-"ideal". Demonstrated that these criteria are not scalar equivalent. The problem of estimating the sensitivity of the values of these scalar criteria to errors in assessing the importance of particular characteristics.
The analysis of the traditional methods of quality criteria scalarization the vector object: the weighted average values of the vector components of the particular characteristics of the object and its proximity to the object-"ideal". Demonstrated that these criteria are not scalar equivalent. The problem of estimating the sensitivity of the values of these scalar criteria to errors in assessing the importance of particular characteristics.
Description
Citation
Каткова Т. И. Экономико-математическая модель задачи выбора стратегических направлений деятельности предприятия / Т. И. Каткова // Вестник Нац. техн. ун-та "ХПИ" : сб. науч. тр. Темат. вып. : Системный анализ, управление и информационные технологии. – Харьков : НТУ "ХПИ". – 2013. – № 62 (1035). – С. 92-104.