Аналіз показників якості послуг з постачання електричної енергії на прикладі оператора системи розподілу АТ "Харківобленерго"

Ескіз

Дата

2023

DOI

doi.org/10.20998/2224-0349.2023.02.08

Науковий ступінь

Рівень дисертації

Шифр та назва спеціальності

Рада захисту

Установа захисту

Науковий керівник

Члени комітету

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"

Анотація

Постановою Національної комісії у 2021 року для оператора системи розподілу АТ "Харківобленерго", який здійснює свою діяльність на території міста Харкова та Харківської області, було встановлено тариф на послуги з розподілу електричної енергії із застосуванням стимулюючого регулювання, яке передбачає тарифоутворення на основі довгострокового регулювання тарифів та коригування необхідного доходу Товариства за даними виконання завдання щодо досягнення цільових значень показників якості електричної енергії та дотримання гарантованих стандартів. Відповідно до даної Постанови проаналізовані показники якості послуг з постачання електричної енергії System Average Interruption Duration Index (SAIDI) та System Average Interruption Frequency Index (SAIFI) на прикладі оператора системи розподілу АТ "Харківобленерго". Показник якості SAIDI характеризується тривалістю довгих перерв в електропостачанні в розподільчій системі АТ "Харківобленерго". Показник якості SAIFI надає інформацію про частоту довгих перерв в електропостачанні в розподільчій системі АТ "Харківобленерго". Аналіз показників SAIDI та SAIFI виконано для короткострокового періоду роботи оператора системи розподілу АТ "Харківобленерго", а саме за грудень 2021 року. За результатами аналізу показників SAIDI та SAIFI слідує, що досягнення цільових значень показників якості дозволяє коригувати необхідну норму доходу для оператора системи розподілу АТ "Харківобленерго", а також формує сприятливий інвестиційний клімат, що забезпечує модернізацію, реконструкцію та будівництво задля оновлення енергетичної інфраструктури з метою покращення якості надання послуг з постачання електричної енергії споживачам. Також аналіз зазначених показників дозволив оцінити роботу АТ "Харківобленерго" в частині виконання встановлених показників якості, визначити проблемні місця в діяльності Товариства стосовно надання гарантованих стандартів якості, сформувати та практично виконати інвестиційну програму, визначити яким чином показники якості відображаються на тарифоутворенні в стимулюючому регулюванні.
The resolution of the National Commission in 2021 for the operator of the distribution system JSC "Kharkivoblenergo", which operates in the territory of the city of Kharkiv and the Kharkiv region, established a tariff for electricity distribution services with the application of incentive regulation, which provides for tariff formation on the basis of long-term regulation of tariffs and adjustment of the necessary income of the Company based on the performance of the task of achieving the target values of the quality indicators of electric energy and compliance with the guaranteed standards. In accordance with this Resolution, the indicators of the quality of services System Average Interruption Duration Index (SAIDI) and System Average Interruption Frequency Index (SAIFI) for the supply of electric energy were analysed using the example of the operator of the distribution system JSC "Kharkivoblenergo". The SAIDI quality indicator is characterized by the duration of long interruptions in electricity supply in the distribution system of JSC "Kharkivoblenergo". The SAIFI quality indicator provides information on the frequency of long interruptions in electricity supply in the distribution system of JSC "Kharkivoblenergo". The analysis of SAIDI and SAIFI indicators was performed for the short-term period of operation of the operator of the distribution system JSC "Kharkivoblenergo", namely for December 2021. Based on the results of the analysis of SAIDI and SAIFI indicators, it follows that the achievement of the target values of quality indicators allows adjusting the necessary rate of income for the operator of the distribution system JSC "Kharkivoblenergo", and also creates a favourable investment climate, which ensures modernization, reconstruction and construction for the renewal of the energy infrastructure with the aim of improving the quality of providing services for the supply of electric energy to consumers. Also, the analysis of the indicated indicators made it possible to evaluate the work of JSC "Kharkivoblenergo" in terms of the implementation of established quality indicators, to identify problem areas in the Company's activities regarding the provision of guaranteed quality standards, to form and practically implement an investment program, to determine how quality indicators are reflected in tariff formation in the incentive regulation.

Опис

Ключові слова

оператор системи розподілу, електричні мережі, Національна комісія що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, System Average Interruption Duration Index, SAIDI, System Average Interruption Frequency Index, SAIFI, електрична енергія, надійність, якість, distribution system operator, electrical networks, National Commission for State Regulation in Energy and Utilities, electric energy, reliability, quality

Бібліографічний опис

Черкашина В. В. Аналіз показників якості послуг з постачання електричної енергії на прикладі оператора системи розподілу АТ "Харківобленерго" / В. В. Черкашина, О. В. Яковенко // Вісник Національного технічного університету "ХПІ". Сер. : Енергетика: надійність та енергоефективність. – 2023. – № 2 (7). – С. 85-90.

Підтвердження

Рецензія

Додано до

Згадується в