Місце і роль штучного інтелекту у системі сучасного освітнього процесу

Вантажиться...
Ескіз

Дата

ORCID

DOI

Науковий ступінь

Рівень дисертації

Шифр та назва спеціальності

Рада захисту

Установа захисту

Науковий керівник/консультант

Члени комітету

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"

Анотація

У статті порушується актуальна проблема цифровізації освіти, а саме застосування штучного інтелекту (ШІ), який автори пропонують розглядати як складник медіадидактики, у освіті, зокрема, в електронному інформаційно-освітньому середовищі (ЕІОС) університету. Подається стисла історія розвитку ШІ та медіадидактики. З 1960-70-х років і до сьогодні виділені етапи інтеграції ШІ в освіту. Показані можливі функції ШІ в рамках медіадидактики, зокрема, адаптивне навчання, індивідуалізація навчання, автоматизація оцінювання знань, пошук і сортування інформації, створення навчальних матеріалів. У контексті наукових досліджень застосування ШІ, зокрема, полягає в: аналізі великих банків даних, автоматизації пошуку літератури, моделюванні і симуляції процесів та об’єктів. Показані переваги і недоліки застосування ШІ як складника медіа дидактики та ЕІОС. Проведений огляд і аналіз дозволяє зробити висновок, що штучний інтелект є потужним інструментом, який має великий потенціал для розвитку медіадидактики, вносячи нові можливості для адаптивного та індивідуалізованого навчання. Використання ШІ в навчальному процесі може істотно підвищити ефективність і швидкість здобуття освіти, зробити її доступнішою та гнучкішою, а також забезпечити персоналізований підхід до кожного студента. Водночас важливо ретельно підходити до розв’язання етичних та технологічних питань, що виникають у процесі інтеграції ШІ в освіту. Необхідно зберігати баланс між традиційними методами навчання та новітніми технологіями. У майбутньому важливо розвивати ШІ в освітньому процесі так, щоб він не замінював живу взаємодію між викладачем і учнем (студентом), а лише доповнював і підтримував навчальний процес. Крім того, актуальною є спеціалізація застосування ШІ за фахом і навчальними програмами.

Опис

Бібліографічний опис

Білецький В. С. Місце і роль штучного інтелекту у системі сучасного освітнього процесу / В. С. Білецький, Г. В. Онкович, В. В. Білецький // Геотехнології = Geotechnologies. – 2025. – № 8. – С. 11-17.

Підтвердження

Рецензія

Додано до

Згадується в