Кафедра "Маркетинг"

Постійне посилання зібрання

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/marketing

Кафедр "Маркетинг" створена на основі кафедр "Економіка і маркетинг" (https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3992) та "Економічна кібернетика та маркетинговий менеджмент" (https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2709) (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Маркетинг в НТУ "ХПІ" – це понад 25 років підготовки висококласних фахівців-маркетологів для усіх галузей економіки та сфер діяльності.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 5 докторів економічних наук, 13 кандидатів наук: 11 – економічних, 2 – технічних; 5 співробітників мають звання професора, 13 – доцента.

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 242
  • Документ
    Роль штучного інтелекту (AI) в плануванні виробництва підприємства в умовах Індустрії 4.0
    (ScientificWorld-NetAkhatAV, 2024) Чмерук, Тарас; Заруба, Віктор Яковлевич
  • Документ
    Цифровізація економіки як фактор ризику на ринку праці
    (Видавництво "Факт", 2024) Ілляшенко, Сергій Миколайович; Шипуліна, Юлія Сергіївна; Ілляшенко, Наталія Сергіївна
    Виконано ідентифікацію і аналіз ризиків суб’єктів ринку праці, спричинених цифровізацією галузей економіки, в системі: сутність ризику, причини виникнення, можливі наслідки реалізації ситуацій ризику. Запропоновано комплекс рекомендацій щодо їх зниження.
  • Документ
    Перспективні напрями застосування цифрових технологій для інноваційного розвитку економіки України
    (ДВНЗ "Український державний хіміко-технологічний університет", 2024) Шипуліна, Юлія Сергіївна; Смоляр, Ю. Ю.
  • Документ
    Розвиток маркетингу в інформаційному суспільстві
    (ДВНЗ "Український державний хіміко-технологічний університет", 2024) Косенко, Олександра Петрівна; Косенко, Є. А.; Косенко, С. А.
  • Документ
    Особливість соціально-відповідального маркетингу людського потенціалу в інклюзивній сфері в рамках соціального бізнес-середовища в Україні
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Шипуліна, Юлія Сергіївна
    Стаття покликана підняти проблемні питання працевлаштування осіб з особливими потребами в Україні. У даній статті розкрито теоретичні та практичні поняття соціально відповідального підприємництва. Вказано, що соціально відповідальне підприємництво у світі розвивається вже понад 50 років. Має теоретичні розробки та базисні напрацювання впровадження в різних галузях економіки кожної розвиненої країни. Розглянуто базові завдання соціально орієнтованого підприємництва, в які входять впровадження щодо осіб з інвалідністю. Розкрито особливості ведення соціально відповідального (закордонного) бізнесу, його переваги, проблеми та особливості щодо різних груп ризику. Порівняно розвиток соціально відповідального бізнесу за кордоном та в Україні. Визначено проблеми вітчизняного соціально відповідального бізнесу. Наголошено на тому, що він почав зароджуватися у 2000 році, і стрімко зріс у 2014 після початку війни в Україні, яку розв’язала на її території Росія. Виділено, що відсутність регулятивного законодавства щодо соціально відповідального підприємництва на даний час впливає на його розвиток позитивно, адже в цьому випадку власники бізнесів самостійно в міру успіхів і невдач своєї основної діяльності можуть регулювати його темпи, розміри допомоги та її направленість. Окреслено те, що особливістю українського соціально відповідального маркетингу людського потенціалу в інклюзивній сфері є створення робочих місць для осіб з інвалідністю з основним направленням саме для цього виду роботи. Тобто, визначено, що не підприємці створюють безбар’єрний простір серед повноправних членів суспільства і працівників, а весь трудовий простір створюється виключно для осіб з інвалідністю, щоб дати можливість їм працювати, вносити свій потенціал в розвиток громад. Показано позитивний досвід такої трудової абілітації та працевлаштування у Вінницькій області.
  • Документ
    Проблеми маркетингового забезпечення створення інклюзивного середовища для дорослих осіб з особливими потребами в Україні
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Райко, Діана Валеріївна
    Стаття розкриває теоретичні та практичні підходи до побудови толерантного до людей з особливими потребами суспільства. в статті описано історію гноблення та утиску прав інвалідів часів Радянського Союзу, окреслено порушення їх прав та свобод, уникнення питань їх соціалізації, визнання та дотримання конституційних засад рівності, які були проголошені усіма радянськими конституціями. Також названо групи та організаторів, які намагалися сформувати організацію підтримки інвалідів з проблемами опорно-рухового апарату, що виникли після війни (набутої інвалідності); описано історію їх залякування, тиску органами КДБ та цілою радянською системою. Далі позначено, що невирішені проблеми та усталена практика традиційного відношення до людей з інвалідністю перейшла у державницький спадок українському суспільству. І, в свою чергу, українське законодавство 20 років не піднімало ці проблеми на рівень їх вирішення. Тобто, бачимо, що поняття інвалідності залишилося і в суспільній уяві і в законодавчій практиці вирішальним і незмінним. Вказано, що в останні 10 років українське законодавство змінилось під впливом європейських конвенцій та ввело в свій юридичний супровід поняття інклюзивності, але лише в систему освіти від дошкільних закладів до закладів професійно-технічної та вищої освіти. Щодо дорослого населення поняття інклюзивного суспільства і наближення середовища до потреб інклюзії в Україні не відбувається. Люди з особливими потребами лишаються ізольованими, є тягарем для своїх родин, вони не можуть нарівні з іншими членами суспільства отримати гідну заробітну плату за свою роботу чи отримати роботу взагалі. Видатки на їх утримання є непомірними порівняно з доходами опікунів дорослих осіб з інвалідністю. В Україні відсутні як теоретичне, так і практичне маркетингове забезпечення суспільно і публічно окреслені заходи, методи та методики, зацікавлені організації чи програми щодо введення дорослих людей з інвалідністю в соціальне середовище для пониження економічного навантаження на їх родини і дотримання задекларованих принципів рівності для усіх права на працю та гідне життя.
  • Документ
    Маркетингові детермінанти працівників з обмеженими можливостями в системі економічної безпеки підприємства
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Перерва, Петро Григорович; Косенко, Олександра Петрівна; Кучинський, Володимир Анатолійович
    В статті доведено, що працевлаштування є одним із найважливіших завдань соціальної реабілітації осіб з обмеженими можливостями, насамперед – представників дитячої та молодіжної вікових груп. Працевлаштування як предмет наукового аналізу і як практичне рішення має мультидисциплінарний характер, тому що включає різні компоненти, пов'язані з медициною, психологією та з іншими науками. Для маркетингового супроводу ефективного використання трудового потенціалу осіб з обмеженими можливостями сформовано дві моделі соціальної допомоги такого роду працівникам: а) інтеграційна модель маркетингу з обов’язковою адресною системою допомоги; б) компенсаційна модель маркетингу із розширеною системою пільг. Запропоновано всіх осіб з обмеженими можливостями за маркетинговими детермінантами соціальної поведінки розділити на чотири характерні групи. 1. Самореабілітована, соціально активна особа з обмеженими можливостями (підвищена соціальна активність, прагнення обов'язково здобути професійну освіту та роботу відповідно до своїх інтересів). 2. Малоактивна, частково реабілітована особа з обмеженими можливостями (мають можливості самостійно пересуватися територією підприємства, мають навички самообслуговування). 3. Соціально пасивна, нереабілітована особа з обмеженими можливостями (це непрацюючі особи, які не мають навичок самообслуговування, із явно вираженими утриманськими звичками. Типовими представниками цієї групи є молоді особи з обмеженими можливостями, які виросли в сім'ях в умовах гіперопіки та гіперуваги з боку батьків, які іноді випрошують для своїх дітей матеріальну допомогу на придбання дорогих технічних засобів реабілітації, обов'язково необхідних для їх соціальної реабілітації). 4. Латентна особа з обмеженими можливостями (групу складають люди з невираженою зовнішньо інвалідністю, з високим рівнем фізичної мобільності). Доведено, що для соціальних підприємств зазначені вище проблеми осіб з обмеженими можливостями є практично не актуальними, так як вони спеціально створювалися для масового працевлаштування осіб з обмеженими можливостями, причому працівниками основного виробництва, яке організовано з урахуванням їх можливостей та потреб шляхом створення спеціальних умов для їх комфортного перебування на території підприємств. На звичайних підприємствах спеціальні умови праці для інваліда найчастіше відсутні, і зазначені вище проблеми вимагають оперативного вирішення.
  • Документ
    Новітні технології маркетингу: теоретичні та практичні аспекти
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Мірошник, Марія Володимирівна; Кітченко, Олена Миколаївна
    Метою статті є теоретичний огляд формування та розвитку новітніх технологій маркетингу та їх практична адаптація до підприємницької діяльності бізнес суб’єктів України. Розглянуто основні технології маркетингу, які опрацьовані різними ринками та застосовуються бізнес структурами середнього бізнесу. Деталізовано, що при проведенні кабінетних досліджень маркетологи використовують технологію Big Data як технологію обробки структурованих та неструктурованих масивів даних великого обсягу для подальшого використання їх з метою вирішення різноманітних завдань. Конкретизовано, що для проведення польових досліджень у арсеналі маркетологів є такі дієві технології маркетингу як SMM (Social Media Markitang), SEO (Search Engine Optimization), технології Tableаu, Google Data Studio, Microsoft Power BI, TRI*M, digital реклама та технологія CRM. Відокремлені основні новітні технології маркетингу, а саме: NFT – технологія (Non-Fungible Tokens), AR/VR (аugmented reality/virtual reality – доповнена реальність / віртуальна реальність) технології та технологія штучного інтелекту. За проведеними дослідженнями встановлено, що на тепер технологію CRM стовідсотково використовують всі бізнес структури, технологію digital реклами – 95%, технологію SMM – 85%, технології TRI*M та SEO – 75%. Деталізовано, що технологію штучного інтелекту використовують компанії великого та середнього бізнесу в наступних сферах: персоналізованої автоматизації, омніканального, всеканального маркетингу, сфері формування ком’юніті бренду та створення текстів, зображення для його просування тощо.
  • Документ
    Підвищення ефективності управління результативністю маркетингової діяльності підприємства в умовах цифровізації та повоєнного періоду
    (Хмельницький національний університет, 2024) Ларка, Людмила Сергіївна
    У статті визначено основні напрями цифровізації управління результативністю маркетингової діяльності підприємства. Досліджено складові системи документообігу маркетингових бізнес-процесів. Показано, що цифровізація сприяє підвищенню ефективності проведення маркетингових досліджень, обґрунтування маркетингових рішень. Визначено, що сумісне застосування інструментарію традиційного та цифрового маркетингу дозволяє отримати синергетичний ефект при управлінні результативністю маркетингової діяльності. Показано доцільність проєктування системи документообігу маркетингових бізнес-процесів у розрізі основних напрямів маркетингової діяльності підприємства (розроблення товарної, цінової, збутової, комунікаційної політик, управління маркетингом), а також точок взаємодії функціональної підсистеми управління маркетингом з функціональними підсистемами управління виробництвом, кадрами, фінансами та інноваціями. Визначено, що у повоєнний період основними загрозами для підприємства є зруйнованість логістичних ланцюгів, дефіцит власних коштів підприємств та складність отримання кредитних коштів, ускладнення умов ведення бізнесу через державну політику, високий ступінь невизначеності бізнес-середовища. В таких умовах саме інструменти цифрових технологій дозволяють підвищити ефективність управління результативністю маркетингової діяльності та більш раціонально розподіляти обмежений маркетинговий бюджет.
  • Документ
    Роль стимулювання збуту у структурі просування
    (International Scientific Unity, 2024) Мірошник, Марія Володимирівна
  • Документ
    Сучасні маркетингові технології
    (Львівський національний університет імені Івана Франка, 2024) Мірошник, Марія Володимирівна; Наливко, Є. С.; Хоробрих, А. А.
  • Документ
    Methodical instructions for the implementation of practical tasks from the course "Project management in marketing"
    (National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute", 2024) Vasyltsova, Svitlana; Romanchyk, Tatyana
    The term "project" is not new for the domestic economy. It was customary to understand a project as a documented plan of a building (structure). In the English-language economic literature, this concept is usually referred to as "design". The transition to market relations has brought many new terms and concepts to economic life. The term "project" has also received a broader interpretation and its meaning has come closer to the English "project", which covers the entire process – from the emergence of an idea, its development, implementation to obtaining a result.
  • Документ
    Methodical instructions for the organization of independent work of students in the discipline "Project management in marketing"
    (National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute", 2024) Vasyltsova, Svitlana
    t the present stage of development of the market economy in developed countries, the use of project management has become the standard of professional business activity. The impact of project management is especially noticeable in connection with the development of information technology. Today, the "world of project management" unites national and international organizations – investment, industrial, consulting and engineering firms, authorities. Congresses and symposia are held, magazines, books, textbooks are published, software is created, etc. In the process of Ukraine's transition to market economic conditions, the relevance of the use of project management is growing, which requires the training of highly qualified specialists in this field. The purpose of the guidelines for the organization of independent work of students in the discipline "Project Management in Marketing" is to form the applicants' abilities to ensure: effective substantiation of project decisions and management activities based on the use of specific methods and tools that ensure the achievement of goals; comprehensive analysis of project indicators and identification of ways to optimize them; generalization of experience in project management with in order to determine the method and practical directions of their further implementation.
  • Документ
    Guidelines to complete the course work from the course "Project management in marketing"
    (National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute", 2024) Vasyltsova, Svitlana
    At the present stage of market economy development in developed countries, the use of project management has become a standard of professional business activity. The impact of project management is particularly noticeable in connection with the development of information technology. Today, the "world of project management" unites national and international organizations ‒ investment, industrial, consulting and engineering firms, and government agencies. Congresses and symposia are held, magazines, books, textbooks are published, software is created, etc. In the process of Ukraine's transition to market economy, the use of project management is becoming increasingly important, which requires the training of highly qualified specialists in this field. The purpose of the course work in the discipline "Project Management in Marketing" is to develop students' abilities to provide: effective substantiation of project decisions and management of project activities based on the use of specific methods and tools that ensure the achievement of project goals; comprehensive analysis of project indicators and identification of ways to optimize them; generalization of experience in project management in order to determine the methodological and practical directions for their further implementation.
  • Документ
    Lecture notes in the discipline "Project management in marketing"
    (National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute", 2024) Vasyltsova, Svitlana
    The lecture notes for the discipline "Project Management in Marketing" are developed in accordance with the educational and professional programme in the speciality 075 "Marketing". While studying this discipline, students will get acquainted with the key stages of the project life cycle, including the stages of initiation, planning, execution, control and completion. Particular attention will be paid to the development of a project marketing plan, defining its goals, audience and competitive environment. The course also covers important aspects of communication project management, including communicating with stakeholders, building a project team and ensuring effective communication within the team. Students will also learn about risk management strategies, which will allow them to anticipate possible problems and risks during the implementation of a marketing project and develop an action plan to avoid or reduce their impact. The purpose of the discipline "Project Management in Marketing" is to study and master the principles, methods and tools of project management with a focus on the marketing aspect. The main objectives of this discipline include understanding project management, developing marketing project management skills, applying marketing research methods, effective use of marketing tools, managing communications and stakeholder engagement, analysing and evaluating the marketing success of projects, developing marketing strategies in the context of projects, managing risks and uncertainty, and creating innovations and creative solutions to solve marketing challenges in projects. The discipline is aimed at preparing students to effectively use knowledge and skills in the field of project management, taking into account the specifics of the marketing environment. The lecture notes contain 13 topics, each of which discusses the content of the topic's issues and reveals their essence.
  • Документ
    Методичні вказівки для організації самостійної роботи здобувачів з дисципліни "Проєктний менеджмент у маркетингу"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Васильцова, Світлана Олександрівна
    На сучасному етапі розвитку ринкового господарства у розвинених країнах використання проєктного менеджмента стало стандартом професійної діяльності ведення бізнесу. Вплив управління проєктами особливо помітний у зв’язку з розвитком інформаційних технологій. Сьогодні «світ проєктного менеджменту» поєднує національні і міжнародні організації – інвестиційні, промислові, консалтингові та інжинірингові фірми, органи влади. Проводяться конгреси і симпозіуми, видаються журнали, книги, підручники, створюється програмне забезпечення та ін. У процесі переходу України до ринкових умов господарювання зростає актуальність використання проєтного менеджмента, що потребує підготовки висококваліфікованих фахівців в цій галузі. Метою методичних вказівок для організації самостійної роботи здобувачів з дисципліни «Проєктний менеджмент у маркетингу» є формування у здобувачів здібностей до забезпечення: ефективного обґрунтування проєктних рішень та управління цією діяльністю на основі застосування специфічних методів та інструментів, що забезпечують досягнення цілей; комплексного аналізу показників та визначення шляхів їх оптимізації; узагальнення досвіду з управління проєктами з метою визначення методичних і практичних напрямів їх подальшої реалізації.
  • Документ
    Конспект лекцій з дисципліни "Маркетингове ціноутворення"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Васильцова, Світлана Олександрівна
    Конспект лекцій з дисципліни «Маркетингове ціноутворення» розроблено згідно освітньо-професійної програми зі спеціальності 075 «Маркетинг». Програма вивчення дисципліни передбачає набуття здобувачами освіти системних знань з теоретико-методичних підходів щодо ціноутворення маркетингової діяльності. Дисципліна "Маркетингове ціноутворення" пропонує студентам глибокий огляд ключових аспектів визначення цін на товари та послуги в сучасному бізнес-середовищі. Зокрема, вона вивчає стратегії маркетингового ціноутворення, методи аналізу ринкових умов, врахування конкурентного середовища та попиту споживачів. Здобувачі, отримують можливість розглядати різні моделі ціноутворення, вивчають вплив маркетингових стратегій на формування цінової політики компанії. При вивченні дисципліни студенти також знайомляться із сучасними підходами обґрунтування ціни та використанням аналітичних інструментів для оптимізації ціноутворення. Результатом успішного вивчення "Маркетингового ціноутворення" є отримання комплексних знань та навичок, які є важливим елементом стратегічного управління ціноутворенням у сучасному бізнесі. Мета та цілі дисципліни: розкриття стратегічного характеру ціноутворення та його роль у позиціонуванні товарів і послуг на ринку, а також вивчення різних підходів до визначення цін, включаючи методи аналізу конкурентоспроможності, вартісного підходу, та стратегії ціноутворення. Конспект лекцій містить 11 тем, у кожній з яких розглядається зміст питань теми, розкривається їх сутність.
  • Документ
    Конспект лекцій з дисципліни "Проєктний менеджмент у маркетингу"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Васильцова, Світлана Олександрівна
    Конспект лекцій з дисципліни «Проєктний менеджмент у маркетингу» розроблено згідно освітньо-професійної програми зі спеціальності 075 «Маркетинг». Під час вивчення цієї дисципліни здобувачи будуть знайомитися з ключовими етапами життєвого циклу проєкту, включаючи стадії ініціювання, планування, виконання, контролю та завершення. Особлива увага приділятиметься розробленню маркетингового плану проєкту, визначенню його цілей, аудиторії та конкурентного середовища. Дисципліна також охоплює важливі аспекти проєктного менеджменту, в тому числі спілкування зі зацікавленими сторонами, формування команди проєкту та забезпечення ефективної комунікації всередині команди. Здобувачи також дізнаються про стратегії проектного менеджмента, що дозволить їм передбачити можливі проблеми та ризики в ході реалізації маркетингового проєкту та розробити план дій для їх уникнення або зменшення впливу. Мета дисципліни "Проєктний менеджмент у маркетингу" полягає у вивченні та засвоєнні принципів, методів та інструментів управління проєктами з орієнтацією на маркетинговий аспект. Основні цілі цієї дисципліни включають розуміння проєктного менеджменту, розвиток навичок управління маркетинговими проєктами, застосування методів маркетингового дослідження, ефективне використання маркетингових інструментів, управління комунікаціями та залученням сторін, аналіз та оцінка маркетингового успіху, розробка маркетингових стратегій, управління ризиками та невизначеністю, а також створення інновацій та креативних рішень для вирішення маркетингових викликів у проєктах. Дисципліна спрямована на підготовку здобувачів до ефективного використання знань та навичок у сфері проєктного менеджменту з урахуванням особливостей маркетингового середовища. Конспект лекцій містить 13 тем, у кожній з яких розглядається зміст питань теми, розкривається їх сутність.