Кафедра "Інтегровані технології машинобудування ім. М. Ф. Семка"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3115

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/cutting

Від 2005 року кафедра має назву "Інтегровані технології машинобудування" ім. М. Ф. Семка, попередня назва – "Різання матеріалів та різальні інструменти".

Кафедра заснована в 1885 році. Свої витоки вона веде від кафедри механічної технології (у подальшому – кафедра загального машинобудування, кафедра холодної обробки матеріалів, кафедра різання матеріалів та різальних інструментів).

Засновником і першим завідувачем кафедри був фундатор технологічної підготовки інженерів-механіків в ХТПІ Костянтин Олексійович Зворикін.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут і є провідним науково-дослідним і освітнім центром України в галузі високих інтегрованих технологій у машинобудуванні. У науковій школі кафедри різання матеріалів підготовлені 18 докторів технічних наук і 104 кандидата технічних наук.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора технічних наук, 9 кандидатів технічних наук; 3 співробітника мають звання професора, 6 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 12
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до лабораторного практикуму з дисципліни "Кваліметрія, управління якістю та конкурентоспроможність продукції"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Козакова, Наталія Віталіївна
    Дисциплина «Кваліметрія, управління якістю та конкурентоспроможність продукції» належить до фахових дисциплін підготовки магістрів за спеціальністю 131 «Прикладна механіка». Метою її вивчення є формування у майбутніх фахівців теоретичних знань і практичних вмінь щодо оцінки рівня показників якості та інноваційних ризиків, можливості їх оптимізації для забезпечення конкурентоспроможності продукції. Представлений лабораторний практикум покликаний допомогти студентам засвоїти теоретичний матеріал та оволодіти практичними навиками оцінювання і управління якістю продукції. Лабораторні роботи, що вміщує практикум, розглядають питання експертних методів оцінювання показників якості, аналітичних методів оцінки коефіцієнтів вагомості і комплексних показників якості продукции, методи розрахунку конкурентних можливостей нових виробів. До складу практикуму входять вісім лабораторних робіт, на початку кожної з яких наведено скорочений теоретичний матеріал, необхідний для виконання роботи. Докладний опис порядку виконання робіт здійснено на конкретних прикладах, які вміщують усі необхідні розрахунки, таблиці, діаграми і висновки. Номер варіанта завдання для кожної лабораторної роботи студенту призначає викладач. Вихідні дані за кожним з варіантів представлені в кінці кожної лабораторної роботи. Під час виконання кожної роботи студент повинен ознайомитися із теоретичною частиною роботи, скористатися за необхідністю лекційним матеріалом з цієї теми, виконати відповідні розрахунки, побудувати необхідні таблиці, діаграми, графіки, провести відповідно до теми роботи аналіз отриманих результатів, зробити необхідні висновки і за наведеним прикладом оформити виконану роботу. Дані методичні вказівки будуть корисні студентам при виконанні лабораторних робіт як під час аудиторних і дистанційних on-line занять під керівництвом викладача, так і самостійно за необхідності відпраціювати пропущену лабораторну роботу.
  • Ескіз
    Документ
    Кваліметрія, управління якістю та конкурентоспроможність продукції
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Козакова, Наталія Віталіївна
    Конспект лекцій з дисципліни «Кваліметрія, управління якістю та конкурентоспроможність продукції» покликаний допомогти студентам у засвоєнні теоретичного матеріалу цієї дисципліни, як в умовах аудиторного, так і дистанційного навчання. Кваліметрія – наука, що вивчає методологію та проблематику комплексного вимірювання та кількісного оцінювання якісних характеристик будь-якого об’єкта або системи. Кваліметрія є складовою комплексної науки про якість, її розглядають як частину теорії управління якістю, теорії прийняття рішень, що ґрунтується на виборі найбільш оптимальних методів і засобів впливу на об’єкт з метою підвищення його здатності задовольняти існуючі та майбутні потреби людей. Кваліметрія – міжгалузева наукова дисципліна, суміжна зі стандартизацією, метрологією, економікою, правом, психологією тощо, яка використовує у своїх дослідженнях методи лінійного, нелінійного і динамічного програмування, методи експериментальної психології, методи математичної статистики і теорію статистичних рішень, системний аналіз та ін. Управління якістю є науковим напрямом, що вивчає теорію та практику управління стосовно сфери якості. Предмет його дослідження – сукупність теоретичних, методичних та практичних питань управління якістю продукції та послуг. В умовах ринкової економіки конкурентоспроможність продукції, послуг, підприємств безпосередньо залежить від якості продукції, що виробляється, та послуг, що надаються, управління якими є ключовою проблемою стабілізації економічного розвитку країни. Відповідно питання науково-методичних та законодавчо-правових засад управління якістю, а також підготовка висококваліфікованих фахівців у цій сфері, є пріоритетними у реалізації національної економічної політики і необхідними для ефективної діяльності у сфері забезпечення якості
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання on-line лабораторної роботи "Плоскопаралельні кінцеві міри довжини і мікрометр"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Козакова, Наталія Віталіївна
    Методичні вказівки «Мікрометр і плоскопаралельні міри довжини» призначені для допомоги студентам у виконанні лабораторної роботи при дистанційній формі навчання. Ця лабораторна робота передбачає знайомство з такими засобами вимірювальної техніки, як мікрометр і плоскопаралельні кінцеві міри довжини. На жаль, дистанційна форма навчання ускладнює виконання лабораторних робіт, що особливо супроводжуються вимірюваннями і застосуванням різних засобів вимірювальної техніки. Іноді студентам буває не зовсім зрозуміло, коли викладач усно розповідає про засоби вимірювання та методи, що застосовуються при вимірюваннях. Тому в даних методичних вказівках крім докладного роз’яснення питань, пов’язаних із галуззю застосування, будовою, методикою вимірювань мікрометром і використанням при вимірюваннях плоскопаралельних кінцевих мір довжини, наведено рисунки до викладеного матеріалу, які здебільшого є реальними фотографіями цих засобів вимірювальної техніки. Фотографії на відміну від рисунків більш вдало відтворють вимірювальну інформацію, що становить зміст лабораторної роботи. Крім того, в методичних вказівках є посилання на відео, що чітко і зрозуміло демострують використання мікрометра і плоскопаралельних кінцевих мір довжини при вимірюванні.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт модуля № 2 з дисциплін "Автоматизовані системи графіки", "Основи програмування інженерних систем графіки" та "Теорія 3D моделювання"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Кобець, Олена Валентинівна; Козакова, Наталія Віталіївна; Третяк, Тетяна Євгенівна
    Робота в графічному пакеті AutoCAD є однією з найбільш затребуваних у наш час систем для ПЕОМ, оскільки вона орієнтована на автоматизоване проектування у машинобудуванні. З досвіду спілкування з представниками підприємств машинобудівної галузі України, перед якими стоять завдання автоматизації конструкторських і технологічних робіт, відомо, що АutoCAD отримав широке застосування через наявність широкої бази даних, які використовують закордонні партнери. Метою цих методичних вказівок є надання навичок роботи з базовими 2D-командами, а також з налаштування робочого середовища та оформлення креслення у пакеті AutoCAD студентам денної, заочної та дистанційної форм навчання спеціальності 131 – «Механічна інженерія».
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання самостійної роботи з дисципліни "Метрологія, стандартизація, сертифікація і акредитація"
    (2023) Козакова, Наталія Віталіївна
    Метою методичних матеріалів до самостійної роботи є надання методичної допомоги студенту при самостійному засвоєнні матеріалу з дисципліни «Метрологія, стандартизація, сертифікація і акредитація» і викладачеві з організації позааудиторної роботи студентів. В результаті виконання завдань самостійної роботи з дисципліни «Метрологія, стандартизація, сертифікація і акредитація» студент повинен знати: основні поняття і визначення, правові основи, цілі і задачі, принципи і об’єкти, засоби і способи забезпечення якості, притаманні метрології, стандартизації, сертифікації та акредитації; значення метрології, стандартизації, сертифікації і акредитації для діяльності і розвитку суспільства; теоретичні основи метрології; особливості вимірювального процесу із застосуванням засобів вимірювальної техніки; поняття похибки, можливі джерела похибок вимірювання і способи їх усунення; основні поняття та визначення у галузі стандартизації; загальні відомості про діяльність з міжнародної стандартизації, участь у ній України; основи діяльності з національної стандартизації; правила та методи розроблення і впровадження національних нормативних документів; основні поняття сертифікації та оцінки відповідності; загальні положення національної системи сертифікації; процедури сертифікації продукції та систем управління якістю в системі УкрСЕПРО; правила визнання сертифікатів відповідності на імпортну продукцію; критериї акредитації органів з оцінки відповідності; об’єкти і процедури акредитації; функції аудитора, експерта, технічних комітетів з акредитації; повноваження акредитованих органів; основні напрямки діяльності Національниї агенції з акредитації України. вміти: виконувати спостереження і вимірювання; вибирати і використовувати засоби вимірювальної техніки; застосовувати методи вимірювання; оцінювати точність вимірювань; здійснювати пошук та кваліфіковано застосовувати нормативно-технічну документацію з стандартизації та сертифікації, додержуватися її вимог; готувати заявки та іншу документацію для проведення сертифікації продукції, систем управління якістю, атестації виробництва та акредитації органів з сертифікації та лабораторій; проводити сертифікацію продукції в системі УкрСЕПРО; вміти застосовувати вимоги законодавства у сфері акредитації; розрізняти порядок дій щодо акредитації, повторної акредитації, доакредитації, розширення галузі акредитації; оскаржити дії і рішення органу з акредитації шляхом подання апеляції до Комісії з апеляцій. Самостійна робота виконується студентом після вивчення відповідних тем дисципліни, які викладалися в аудиторії, з метою формування вміння використовувати спеціальну, нормативну і довідкову літературу з метою пошуку необхідної інформації, формування самостійного мислення, творчого підходу до вирішення практичних задач. Це також систематизація і закріплення отриманих на аудиторних заняттях знань, набуття навички використовувати ці знання, підготовка до поточного (модульного) і підсумкового контролю за дисципліною.
  • Ескіз
    Документ
    Алгоритм визначення раціональних характеристик алмазного круга для обробки крихких матеріалів
    (ТОВ "Планета-Прінт", 2021) Козакова, Наталія Віталіївна
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання розрахунково-графічної роботи "Допуски та посадки механічних систем і пристроїв загального призначення"
    (2023) Козакова, Наталія Віталіївна
    Методичні вказівки до виконання розрахунково-графічної роботи «Допуски та посадки механічних систем і пристроїв загального призначення» з дисципліни «Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання» призначені для допомоги студенту у виконанні розрахунково-графічної роботи (РГЗ), особливо при дистанційній формі навчання. Перед виконанням РГЗ студент повинен засвоїти певні теоретичні положення дисципліни, виконати кілька лабораторних і практичних занять. Маючи начальні базові знання з «Взаємозамінності, стандартизації та технічних вимірювань» він стає до виконання першого розділу РГЗ. Впродовж вивчення курсу студент набуває подальших знань для виконання наступних розділів РГЗ. Тому представлені методичні вказівки не містять теоретичного матеріалу, а є шаблоном, який дозволяє студентам скоротити час на виконання і оформлення роботи. Студентові надається певна форма, до якої він заносить вихідні дані за номером варіанта, наданого викладачем, потрібні для виконання роботи довідкові дані і, виконуючі необхідні розрахунки, підставляє їх до вже написаних формул. Наведені текстові елементи дозволяють скороти час написання роботи, а ескізи креслень – взагалі витрачати час тільки на нанесення розмірів, допусків розмірів, граничних відхилень, допусків форм і розташування поверхонь, тобто безпосередньо на те, що становить зміст дисципліни. В методичних вказівках наведено також літературні і нормативні джерела, за якими визначаються вихідні, довідкові дані, де можна переглянути теоретичний матеріал дисципліни та побачити приклади виконання РГЗ і оформлення креслень. Кожну дію при виконанні РГЗ супроводжують посилання на номери джерел, таблиць, рисунків і додатків, які потрібно використовувати при виконанні розділів роботи. Все це дає можливість студенту оптимально й ефективно організувати виконання РГЗ як одну з складових своєї позааудиторної роботи.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання самостійної роботи з дисципліни "Сертифікація і метрологічне забезпечення якості"
    (2022) Козакова, Наталія Віталіївна
    Метою методичних рекомендацій до самостійної роботи є надання методичної допомоги студенту при самостійному засвоєнні матеріалу з дисципліни «Сертифікація і метрологічне забезпечення якості» і викладачеві з організації позааудиторної роботи студентів.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання самостійної роботи з дисципліни "Метрологія, стандартизація і сертифікація"
    (2022) Козакова, Наталія Віталіївна
    Метою методичних рекомендацій до самостійної роботи є надання методичної допомоги студенту при самостійному засвоєнні матеріалу з дисципліни «Метрологія, стандартизація і сертифікація» і викладачеві з організації позааудиторної роботи студентів.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання самостійної роботи з дисципліни "Метрологія і стандартизація"
    (2022) Козакова, Наталія Віталіївна
    Метою методичних ваазівок до самостійної роботи є надання методичної допомоги студенту при самостійному засвоєнні матеріалу з дисципліни «Метрологія і стандартизація» і викладачеві з організації позааудиторної роботи студентів.